Videokaart laptop vraagje.

Pagina: 1
Acties:

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-01 15:27

Bejit

Svenska Faderland

Topicstarter
Geachte medetweakers.

Heb al sinds een jaar of 2 een Acer Aspire 9502WSMI.(Ja Acer ik weet het, CPU fannetje heeft het zojuist begeven ;p)

Hier zit een X700 in, echter ik kan aan een 8600GT M komen die normaal in een Aspire 9920G zit.

Is mijn Aspiretje(De 9502WSMI) up te graden met zo'n lossen module? Of is Acer weer zo slim geweest om alles vast te solderen?(En kan het uberhaupt wel? Qua grootte etc.)

Oh ja, het is uiteraard PCI-E wat in de laptop zit.

[ Voor 11% gewijzigd door Bejit op 28-12-2007 22:10 ]

Systeempje

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:30
Bejit schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 22:09:
Is mijn Aspiretje(De 9502WSMI) up te graden met zo'n lossen module? Of is Acer weer zo slim geweest om alles vast te solderen?(En kan het uberhaupt wel? Qua grootte etc.)
99% die laatste, vastgesoldeerd. Ik weet neit hoe lang het geleden is dat ATi AXIOM aan de kant heeft gezet om MXM te ondersteunen, maar ik gok dat het niet gaat werken omdat hij idd vast zal zitten. Verder meot je goed weten wat je doet want een laptop videokaart vervangen is een ramp van wat ik heb gezien.

• Bejit

Bejit

Svenska Faderland

Topicstarter
Kan het kwaad om te kijken of ik de VGA kaart eruit kan krijgen?(Ik weet hoe het moet dus dat scheelt ;)) Want ik weet niet hoe goed Acer die krengen soldeert en wil uiteraard niks forceren :P.

Systeempje

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-01 22:19
Bejit schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 22:33:
Kan het kwaad om te kijken of ik de VGA kaart eruit kan krijgen?(Ik weet hoe het moet dus dat scheelt ;)) Want ik weet niet hoe goed Acer die krengen soldeert en wil uiteraard niks forceren :P.
Zou het niet proberen, volgens mij zitten die pinnetjes of wat dan ook aan de onderkant vastgesoldeerd dus die krijg je nooit meer vastgesoldeerd. Daarnaast denk ik dat een soldeerbout van een paar honderd graden niet zo fijn is voor dat kaartje :P

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:14

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Kan opzich geen kwaad, maar de videokaarten zijn niet modulair (dus niet uitwisselbaar mochten ze uberhaupt los te krijgen zijn van het mobo).

• Bejit

Bejit

Svenska Faderland

Topicstarter
Dat word(Na me CPU fannetje gerepareerd te hebben, al nieuwe besteld), me oude lappie verkopen en gaan kijken naar een nieuwe.

*Suggesties zijn altijd welkom, ben niet zo thuis meer in de laptop wereld. ;)*

[ Voor 24% gewijzigd door Bejit op 29-12-2007 00:15 ]

Systeempje

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

* DaMarcus mist iets :+......
  • Budget?
  • Gebruikersdoeleinden?
  • Eventuele wensen?

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Nee :?
De TS verteld toch dat ie al een leuk kaartje in het oog heeft waar die aan kan komen, en heeft alleen een vraagje omtrent inbouwen :)

www.koopeendroom.nl

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Bejit schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 00:14:
Dat word(Na me CPU fannetje gerepareerd te hebben, al nieuwe besteld), me oude lappie verkopen en gaan kijken naar een nieuwe.
*Suggesties zijn altijd welkom, ben niet zo thuis meer in de laptop wereld. ;)*
Maarten-NForce, ik dacht dat je alleen in TCA en DOC te vinden was ;)

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

DaMarcus schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 22:07:
Maarten-NForce, ik dacht dat je alleen in TCA en DOC te vinden was ;)
* Maarten-NForce is van alle markten thuis :+
Edit: Hmmz, zie nu wat je bedoelt, excuses, laat ik maar mooi in TCA en DOC blijven :+

[ Voor 14% gewijzigd door Maarten-NForce op 29-12-2007 22:58 ]

www.koopeendroom.nl

• Bejit

Bejit

Svenska Faderland

Topicstarter
Maarten-NForce schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 22:52:
[...]

* Maarten-NForce is van alle markten thuis :+
Edit: Hmmz, zie nu wat je bedoelt, excuses, laat ik maar mooi in TCA en DOC blijven :+
Grrr weg jij :( :>

Mobiele game machine moet het voor namelijk worden. GEEN en echt GEEN 17 inch.(Die dingen zijn onhandige groot en zwaar)

Beeldscherm: 15,4 of kleiner
Processor: Hoeft niet top of de line, leun meer op de GPU.
GPU: Hier moet de meeste magie mee gebeuren.(Ben een 8800GTS van een desktop gewend, echter verwacht ik niet de zelfde grafische wonderen als met me laptop)
Ram: Minimaal 2GB
HDD: 80GB of groter, ben hier niet zo kritisch :P
Accuduur: Langer dan ander half uur met internetten zou leuk zijn, hoeft niet perse.
Merk: GEEN Acer, Apple(Moet er mee gamen duh }:O) of een willekeurig haki taki merk.
Garantie: Liefst 2 jaar, langer is welkom, maar geen eis.
Budget: Zweeft tussen de 1200-1400 euri. Hoe minder hoe beter uiteraard :+

Ooh ja, OS hoeft niet op de laptop ;)

Systeempje

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:30
Voordat CLB weer langs komt:

Kijk eens bij Zepto of BTO :+
Asus F3Sv of misschien ligt de G1S/G2S in je budget (weet neit welke van de 2 15,4" is :+ )
Dell XPS 1530 of Dell Inspiron 1520

Zelf goede ervaringen met Asus iig welke standaard 2 jaar garantie geeft, net als Zepto en BTO overigens. Mijn verhaal staat wel ergens, kort komt het er op neer dat ik van Asus een nieuwe heb gekregen nadat mn oude kaduk was en ik geen garantie meer had ivm ongelukje met ranja :+. Onderdeel was niet beschikbaar en kreeg voor niks een nieuwe, topservice dus bij Asus iig :D

• Mad Max
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02:14

Mad Max

Altijd nieuwsgierig

Zo'n G8600 zit ook in een G1S. Dus als je die videokaart zoekt, koop je gewoon de Asus er omheen. :) De G1S is de 15.4"-versie. OS krijg je er gratis en voor nix bij. 8) Suse installeert alles in een keer zonder haperingen. Je hoeft dus geen windows te gebruiken als je in een ander OS wil gamen.

Soms f0t0gr@@f (7D + 10-22 f3.5-4.5 + 17-55 f2.8 IS + 35 f1.4L + 85 f1.2 II L + 70-200 f2.8 IS L + 580EX )

• Bejit

Bejit

Svenska Faderland

Topicstarter
Mijn allerlaatste vraag.

Is barebone bouwen moeilijk?(BTO barebonetje, scheelt met een willekeurig merk bijna 200 euri :p)

Kan normale PC met de ogen dicht monteren, dus aan kennis/vaardigheden moet niet liggen :+.

Systeempje

• DaMarcus

DaMarcus