Toon posts:

PCI wireless netwerkkaart met win98SE vindt geen internet

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een draadloos internetrouter in huis waarop ik mijn oude win98se met een linksys wireless PCI kaart wil verbinden. Na veel zoeken is het netwerk wel gevonden, maar is er geen internetverbinding.
Voorheen draaide internet op een ethernetkaart probleemloos. De KPN ADSL installer geeft aan dat er geen TCP/IP is geconfigureerd maar de Linksys TCP/IP staat wel in het lijstje bij de netwerkinstellingen.

Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij hiermee helpen?

Groet, René

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-02 17:43

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Altijd eerst proberen of connecten met een kabel aangesloten op die router goed werkt. Pas daarna gaan proberen het draadloos te krijgen...

[ Voor 5% gewijzigd door Moraxv op 28-12-2007 22:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Moraxv,

De router werkt prima met een kabel. De PC waar ik nu op werk is hier een voorbeeld van.
De oude win98SE PC staat nu boven en heeft daarom een draadloze verbinding nodig.

Groet, René

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-02 17:43

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Dat bedoelde ik niet.. :) Je sluit de PC die draadloos moet werken eerst rechtstreeks aan op de router om te zien of er met de netwerkinstellingen niks mis is..

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 16:44
54Mbit PCI kaartje icm een P3 of ouder?? Vermoedelijk door PCI compatibiliteitsproblemen.

54Mbit PCI: PCI 2.2 of hoger
P3 systemen en ouder hebben meestal PCI 2.1 of lager

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is het een het een pentium 4 systeem... PCI-kaartje paste ook prima, en zoals ik al heb gezegd... de kaart ziet het netwerk wel, maar kan alleen geen internetverbinding maken.

Ik zal toch maar eens de PC hier beneden aan de kabel hangen... kijken of 'tie het dan wel kan vinden...

Nog bedankt hè! Wordt vervolgd...

Groet, René

Verwijderd

Hoe staat de router ingesteld qua beveiliging? WEP of WPA?
Ik vermoed, dat 98SE sowieso standaard niet met WPA overweg zal kunnen.

Zat er 98SE compatible software bij de PCI-kaart, zodat die de verbinding kan verzorgen met je router?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik denk dat je OS te oud is.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Win9x?

Dan eerst eens alle netwerkonderdelen verwijderen en opnieuw installeren. Mijn persoonlijk ervaring ermee is dat de TCP/IP-stack van alle 9x versies van Windows zo brak is, dat bij enig probleem het meteen de moeite waard is om te herinstalleren (heb dit gedurende mijn werk en toen Win9x nog populair was wel ruim 5000 maal moeten doen om een verbinding weer werkend te krijgen).

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 11:49
Kun je iets proberen met windows 2000?

Windows 2000 draait leuk op 64mb ram, als je een beetje internet en mailt en msnt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 22:36:
Volgens mij is het een het een pentium 4 systeem... PCI-kaartje paste ook prima, en zoals ik al heb gezegd... de kaart ziet het netwerk wel, maar kan alleen geen internetverbinding maken.
een PCI kaart zal wel gewoon passen, dat hoeft niets te zeggen of het ook daadwerkelijk werkt. Dat je een netwerk vind wil ook niet daadwerkelijk zeggen dat hij een verbinding kan krijgen. Heb het op mijn werk vaker meegemaakt met oude pcs en nieuwe kaartjes. Installeren ging prima, maar daarna was het ellende.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 22:45:
Hoe staat de router ingesteld qua beveiliging? WEP of WPA?
Ik vermoed, dat 98SE sowieso standaard niet met WPA overweg zal kunnen.

Zat er 98SE compatible software bij de PCI-kaart, zodat die de verbinding kan verzorgen met je router?
wpa .. daar moet je xp sp1 zelf nog voor patchen .. dus nee 98 indersteund geen wpa
installers krijg ik altijd kriebels van .. gewoon met het hande en de drivers connecternm

maar als het een p4 bak is ... waarom niet wat meer geheugen erin (kost bijna niks meer) en xp erop
dat scheelt je zoveel dikke shit

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Owkeej,

thanx voor de reply's... fijn dat jullie meedenken...

Hum... het is dus geen P4 maar P3... dus het PCI-slotversie verhaal zal wel de nekslag zijn.
Toch wil ik nog proberen om XP te installeren (WIN2000 kan ik momenteel niet aan komen...)
Met 450Mhz en 256 mb ram zal het toch wel lukken?

Ik ben er nml. ook achter gekomen dat de router wel WIn98 compatibel is, maar de kaart is dat niet... Ik zal proberen een XP versie te scoren en deze te installeren.

Nogmaals thankx voor de reply's

Groet, René
Pagina: 1