Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een ASUS P5K Pro moederbord met daarop een Q6600 (G0) en ik kan gewoon geen MHz harder dan stock
Ik gebruik verder 2x 1GB GeiL DDR2-800@5-5-15
Het probleem:
Wat ik ook invoer in de BIOS, de FSB blijft op 266MHz draaien. Ik kan wel mijn multiplier aanpassen, maar aangezien de FSB op 266 blijft gaat de CPU alleen maar langzamer draaien.
Ik heb al van alles geprobeerd om mee te veranderen wanneer ik de FSB aanpas:
- memspeed/FSB op 2:1 ipv Auto (dus dan draait het standaard op DDR2-533)
- Vcore op 1.30 en 1.35 ipv Auto
- DRAM timings op heel relaxed (5-5-15)
- Spread spectrum Auto/Disabled
Ow ja, AI Overclocking staat op [Manual]
Ook al het lijstje in de startpost van het topic "[OC-775]P5K Serie" geprobeerd in te voeren in de BIOS, maar wederom zonder resultaat. Sowieso is er weinig informatie over de P5K Pro te vinden op internet...
In eerste instantie heb ik al het bovenstaande gedaan met BIOS versie 0201 (initial release), maar later ben ik overgegaan op 0501 (latest release). Dit hielp ook helemaal niets...
Hiervoor had ik een P5B Deluxe + E6600 en dit systeem draaide vanaf dag 1 op 3.2GHz (355x9). Ik ben ook helemaal niet onbekend met overklokken maar mn huidige moederbord wil gewoon echt niet. Ik hoop dat jullie me kunnen vertellen of ik gewoon zelf iets over het hoofd zie, of dat mijn moederbord niet 100% is....
Ik gebruik verder 2x 1GB GeiL DDR2-800@5-5-15
Het probleem:
Wat ik ook invoer in de BIOS, de FSB blijft op 266MHz draaien. Ik kan wel mijn multiplier aanpassen, maar aangezien de FSB op 266 blijft gaat de CPU alleen maar langzamer draaien.
Ik heb al van alles geprobeerd om mee te veranderen wanneer ik de FSB aanpas:
- memspeed/FSB op 2:1 ipv Auto (dus dan draait het standaard op DDR2-533)
- Vcore op 1.30 en 1.35 ipv Auto
- DRAM timings op heel relaxed (5-5-15)
- Spread spectrum Auto/Disabled
Ow ja, AI Overclocking staat op [Manual]
Ook al het lijstje in de startpost van het topic "[OC-775]P5K Serie" geprobeerd in te voeren in de BIOS, maar wederom zonder resultaat. Sowieso is er weinig informatie over de P5K Pro te vinden op internet...
In eerste instantie heb ik al het bovenstaande gedaan met BIOS versie 0201 (initial release), maar later ben ik overgegaan op 0501 (latest release). Dit hielp ook helemaal niets...
Hiervoor had ik een P5B Deluxe + E6600 en dit systeem draaide vanaf dag 1 op 3.2GHz (355x9). Ik ben ook helemaal niet onbekend met overklokken maar mn huidige moederbord wil gewoon echt niet. Ik hoop dat jullie me kunnen vertellen of ik gewoon zelf iets over het hoofd zie, of dat mijn moederbord niet 100% is....
Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs