P5K Pro + Q6600: FSB lijkt gelocked te zijn??

Pagina: 1
Acties:
  • 2.309 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Se7enth_son
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

Se7enth_son

Eindelijk mn Supra mkIV!

Topicstarter
Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een ASUS P5K Pro moederbord met daarop een Q6600 (G0) en ik kan gewoon geen MHz harder dan stock :(
Ik gebruik verder 2x 1GB GeiL DDR2-800@5-5-15

Het probleem:
Wat ik ook invoer in de BIOS, de FSB blijft op 266MHz draaien. Ik kan wel mijn multiplier aanpassen, maar aangezien de FSB op 266 blijft gaat de CPU alleen maar langzamer draaien.
Ik heb al van alles geprobeerd om mee te veranderen wanneer ik de FSB aanpas:
- memspeed/FSB op 2:1 ipv Auto (dus dan draait het standaard op DDR2-533)
- Vcore op 1.30 en 1.35 ipv Auto
- DRAM timings op heel relaxed (5-5-15)
- Spread spectrum Auto/Disabled

Ow ja, AI Overclocking staat op [Manual]

Ook al het lijstje in de startpost van het topic "[OC-775]P5K Serie" geprobeerd in te voeren in de BIOS, maar wederom zonder resultaat. Sowieso is er weinig informatie over de P5K Pro te vinden op internet...

In eerste instantie heb ik al het bovenstaande gedaan met BIOS versie 0201 (initial release), maar later ben ik overgegaan op 0501 (latest release). Dit hielp ook helemaal niets...

Hiervoor had ik een P5B Deluxe + E6600 en dit systeem draaide vanaf dag 1 op 3.2GHz (355x9). Ik ben ook helemaal niet onbekend met overklokken maar mn huidige moederbord wil gewoon echt niet. Ik hoop dat jullie me kunnen vertellen of ik gewoon zelf iets over het hoofd zie, of dat mijn moederbord niet 100% is....

Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-01 18:05

n00bs

Het is weer Zomer!

Heb je al 0601 BIOS geprobeerd? ben toch wel benieuwd of je het opgelost hebt aangezien ik dit mobo morgen wil bestellen.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01 16:35
De weet dat het soort geheugen dat jij hebt standaard al meer voltage nodig heeft om zijn max fabrieks snelheid te halen? Probeer de volgende settings eens:

Vcore 1,375
Vddr 2,0
Fsb 400
Multiplier op 6
Memspeed 800
Timings op auto
Vdroop protectie moet je aan zetten (staat standaard uit)
Cpu spread spectrum off
Ram " " "
Pci-e " " "

Rest kan je wel op auto laten staan.

Nu zie ik dat je een quad draaid. Die dingen lusten best een slok energie. Wat voor voeding gebruik je?

[ Voor 42% gewijzigd door Dekaasboer op 06-01-2008 15:30 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-08-2025
Hey hallo,

Ik had precies hetzelfde geheugen op mijn p5k pro als jou.

De oplossing voor jou probleem is dat je het geheugen op 2.1 volt moet zetten.

Even uit mijn hoofd:

fsb: 400
multiplier: 9.0
vcore: 1.46v
geheugen: 2.1v @ 1066 mhz
geheugen timings: 5-5-5-15

daarnaast nog even speedstep etc allemaal op disabled en onderaan in de jumper free settings de laatste 2 opties op disabled.

Als het goed is zou je dan nu op 3.6ghz stabiel moeten lopen.
(mijn Q6600 g0 met passieve koeling en goede airflow werkt er in ieder geval prima op)

Macbook Pro 15" 

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-01 18:05

n00bs

Het is weer Zomer!

Waarom zou je in hemelsnaam speedstep en alle energieopties uitzetten?

Ik heb ook de Pk5Pro board en alles overclocked staan, maar wel met alle energieopties aan! beetje onzinnig om maximaal energie te verbruiken als dit niet nodig is en ik merk niets van enige instabiliteit.

Ik heb eerder het idee dat velen bepaalde opties uitzetten omdat ze niet weten wat het is en omdat ze dan maar op andere sites lezen dat mensen het daar ook doen. Het is werkelijk kuddegedrag... en het is dan ook geen toeval dat op vele websites (ook vele noob websites) exact dezelfde settings worden gepost in exact dezelfde volgorde... mensen kopieren dit gewoon 1000x van elkaar.

Verwijderd

Wel ik moet zeggen dat ik er weinig hoop in had om de settings te gebruiken zoals je ze daar neer had gezet omdat ik A) Niks tot weinig weet van overclocken en B) dit de enige site is met een p5k pro bord en een q6600 go .

Maar na eindeloos updaten van de bios ( 0701 beta versie ) is het me eindelijk gelukt om een snelheid van 3.6 mhz te krijgen met je settings .

Zorg er wel voor dat je de bios upload via ez flash 2 en niet via windows want de asus update is onbetrouwbaar , dit word trouwens ook vermeld op de dl page van asus .

Dit zijn mijn specs : P5k pro 0701 beta versie bios
Q6600 go
OCZ 8 GB DDR2-800 Quad Kit (OCZ2G8008GQ, XTC Gold)
Club 3d 8800gts 640 mb
Artic freezer pro 7
Thermaltake toughpower 650w

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2008 04:48 ]

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-08-2025
n00bs schreef op zondag 10 februari 2008 @ 13:38:
Waarom zou je in hemelsnaam speedstep en alle energieopties uitzetten?

Ik heb ook de Pk5Pro board en alles overclocked staan, maar wel met alle energieopties aan! beetje onzinnig om maximaal energie te verbruiken als dit niet nodig is en ik merk niets van enige instabiliteit.

Ik heb eerder het idee dat velen bepaalde opties uitzetten omdat ze niet weten wat het is en omdat ze dan maar op andere sites lezen dat mensen het daar ook doen. Het is werkelijk kuddegedrag... en het is dan ook geen toeval dat op vele websites (ook vele noob websites) exact dezelfde settings worden gepost in exact dezelfde volgorde... mensen kopieren dit gewoon 1000x van elkaar.
De reden voor het uitzetten van die energie saving troep is omdat je dan met cpuz een goed beeld krijgt van hoe je cpu loopt (dus echt overclocken etc..). Daarnaast, probeer maar is de 4.0 ghz te halen met die opties aan ;)

Macbook Pro 15" 

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

mijn X3210 doet met alle opties aan 4GHz :? Dat is dus een quadcore op 500FSB! Wat zou daar niet aan moeten werken? 8)7 Klokt netjes terug naar 3GHz als ie idle is :+

EDIT: en dat red mijn cpu op 1.45 volt in de bios. Elke cpu heeft een ander voltage nodig, dus zomaar 1.46 erop zetten is best stom. Mijne draait 3600mhz op 1.28. Is een G0 stepping, net als de cpu van de TS. Die 4Ghz is niet stabiel door de hoge fsb, op 3600 werkt het allemaal vlekkeloos. Het enige dat ik gedaan heb is het geheugen voltage ingesteld en het voltage voor de cpu op 1.30 in de bios vastgezet. Niks moeilijks aan hoor :) Tegenwoordig klokken borden zichzelf bijna over :+ :9

[ Voor 59% gewijzigd door R-O-Y op 13-03-2008 10:41 ]

Youtube Download ubersnel.nl

Pagina: 1