Vreemde usb aansluiting

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-10-2025

JaccoW

Kijkt en Luistert

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op dit moment aan het kijken om de usb poorten (usb 1.1) van mijn ouders te upgraden, maar vroeg mij af wat voor poorten dit zijn.
Ze hebben een HP Pavilion 762, met volgens Everest een Asus P4S-LA moederbord.
Ik kwam de volgende aansluiten tegen: (Elk 256Kb)
Voorkant
aansluiting aan de voorkant
Kabel voor
Kabel boven
Aansluiting moederbord

Op dit moment zit er een aparte pci kaart in voor de firewire poort, die wilde ik vervangen met deze kaart die 4x usb 2.0 en 3x firewire 6pins aansluitingen heeft.

Het liefst zou ik dan de kabels voor aansluiten op de pci kaart, maar deze heeft zoals je ziet een beetje aparte aansluiting. Is hier iets voor te vinden of zouden jullie zeggen soldeer er maar op los :+

P.s. sinds de middelbare school niet meer gedaan, maar zo moeilijk is het vast niet.

Alvast ebdabkt voor jullie reactie.

Z-machine OriginID: JaccoW

• FraggedMe
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-03-2021
dat is een firewire aansluiting

erutangis

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Topicstarter
Dus de twee usb poorten aan de voorkant zijn samen aangesloten via een firewire poort, maar geven nog steeds 1.1 snelheden?
Waar is die huidige kaart dan voor, als er nog zo'n zelfde lege poort naast zit?

[ Voor 12% gewijzigd door JaccoW op 28-12-2007 21:05 ]

• blaguy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01-2023

blaguy

Computer says no...

*knip*

Las verkeerd.

[ Voor 88% gewijzigd door blaguy op 28-12-2007 21:04 ]

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:58

Soggy

vroemmmm

Volgens mij is dit een standaard USB-aansluiting op het moederbord.
Waarom zou je deze aansluiting niet zo laten? Waarom moet dat nu op de pci-kaart?

De enige mogelijkheid is als de pci-kaart ook een interne aansluiting heeft, maar dat kan ik zo op de afbeelding van de kaart niet zien. Ik zeet niet zeker of het nog uitmaakt of het USB 1.1 of 2.0 is. Ik meen me namelijk te herinneren dat deze een andere aansluiting vereisen. Dat zou betekenen dat je je front-usb mogelijk niet op de pci-kaart kunt aansluiten (maar dan nogmaals, waarom zou je?)

If it works, tweak it

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Topicstarter
Omdat alle aanwezige usb poorten tergend langzaam zijn.
De kaart die ik liet zien, heeft niet zo'n zelfde aansluiting, wel een gewone.
Als ik een usb 2.0 apparaat er op aansluit zegt de pc altijd dat ie een sneller poort kan gebruiken.

Ik wil namelijk deze externe harde schijf er op aansluiten, maar die trekt zijn voeding volledig via de usb poort.
Ik weet wel dat als ik usb 2.0 apparaten aansloot op een 1.0 aansluitng dat ze het dan vaak niet deden, maar deze pc met 1.1 werkt het wel alleen langzamer.
Zouden jullie zeggen, probeer het eerst gewoon uit?

• FraggedMe
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-03-2021
Ik heb hier naast me een Packard Bell Ixtreme (lekker extreem..) en die heeft percies zo'n aansluiting. die aansluiting gaat bij mij naar de floppy via wat omwegen en wat vreemd uitziende pluggen? verder zit er bij deze dan ook een aparte kaart in voor de firewire en usb.

en een losse usb 2.0 pci kaart van sweex kost ook niks.

erutangis

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Topicstarter
nee klopt, maar dan is de firewire poort niet meer te gebruiken, en die wil mijn vader nou juist houden.

Maar, im ga wel kijken of het werkt, anders kan ik altijd nog zo'n kaart kopen.

In elk geval bedankt.

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 09:15
FraggedMe schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 21:13:
Ik heb hier naast me een Packard Bell Ixtreme (lekker extreem..) en die heeft percies zo'n aansluiting. die aansluiting gaat bij mij naar de floppy via wat omwegen en wat vreemd uitziende pluggen? verder zit er bij deze dan ook een aparte kaart in voor de firewire en usb.

en een losse usb 2.0 pci kaart van sweex kost ook niks.
Het zwarte stekkertje aan de binnenkant is normaal hoor. Zie je wel vaker bij zulke fabrikanten. Het losse kaartje wat jij hebt gekocht wilt gaan kopen ondersteund helaas geen interne usb connector.

De kaart die je gekocht van plan ben te gaan kopen hebt heeft gewoon 4 usb stekkers. 3 Buiten en 1 Binnen.
Afbeeldingslocatie: http://www.agem.cz/prilohy/254070002704_0.jpg
Enige manier om hier meer aparaten op aan te sluiten is een USB 2 Hub/Switch kopen...

De 2 aansluitingen aan de voorkant van je PC zullen met dit kaartje in ieder geval geen USB 2.0 worden...

[ Voor 9% gewijzigd door Saeverix op 28-12-2007 21:29 ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Topicstarter
Oke, dat is jammer, maar wel duidelijk. :)

Dan heeft het dus ook geen zin om hiernaar verder te kijken.
Bedankt!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-12-2025

JAMF

010 the number of the best

Die bus op het mobo lijkt me een specifiek ding voor dàt mobo en díe connector

volgens mij is het onmogelijk dat USB en FireWire op hetzelfde draadje staan -- die connector is een soort van combinatieplug

als je extra poortjes wilt zit je gewoon aan een uitbreidingskaartje vast en als je ze aan de voorzijde wilt hebben zal je een apart kastje of een hub eraan moeten knopen

Als je een extra kaart erin zet , zul je waarschijnlijk die oude connectors moeten afkoppelen ivm. toewijzen van systeem bronnen

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Pagina: 1