Toon posts:

TinyFCK Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 978 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

In de vakantie ben ik weer eens bezig en loop tegen een probleem aan, nl:

Ik heb ooit een heel simpel CMS-je gemaakt. Je kunt hier alleen met TinyMCE teksten wijzigen. Nieuwe pagina's toevoegen is er niet bij.

Nu moet er bij het wijzigen van de pagina's ook foto's toegevoerd worden. De standaard TinyMCE 'afbeelding functie' is niet toe rijkend. De FCKEditor file manager echter wel. Maar omdat ik niet kapot ben van de FCKEditor, was deze erin te poten geen optie. Ik vondt de TinyFCK. Dit is zoals de naam al doet vermoeden een samensmelting van de 2 editors. "TinyMCE with FCKEditor file manager" aldus de website.

De editor werkt. Maar de file manager krijg ik niet aan de praat. Ik heb een vermoede dat het in het config.php bestand zit (/filemanager/connectors/php/config.php).

een stukje uit de code, waar ik vermoed dat het probleem zit:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
// Path to user files relative to the document root.
$Config['UserFilesPath'] = '/UserFiles/' ;

// Fill the following value it you prefer to specify the absolute path for the
// user files directory. Usefull if you are using a virtual directory, symbolic
// link or alias. Examples: 'C:\\MySite\\UserFiles\\' or '/root/mysite/UserFiles/'.
// Attention: The above 'UserFilesPath' must point to the same directory.
$Config['UserFilesAbsolutePath'] = '' ;

dit heb ik er van gemaakt:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
// Path to user files relative to the document root.
$Config['UserFilesPath'] = '../../../../../../images/' ;

// link or alias. Examples: 'C:\\MySite\\UserFiles\\' or '/root/mysite/UserFiles/'.
$Config['UserFilesAbsolutePath'] = '/var/www/vhosts/MIJNDOMEIN.nl/httpdocs/beheer/website/jscripts/tinyfck-0.13/filemanager/images/' ;

De map images is ge cmodd naar 777.

ik krijg de volgende, zeer algemene foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://img175.imageshack.us/img175/2501/tinyfckerrorba6.jpg

heeft iemand ervaring er mee en weten jullie wat ik fout doe? Heel de middag al aan het googelen geweest, maar dat mocht niet baten.

Bedankt!

NB: in
PHP:
1
$Config['UserFilesPath'] = '../../../../../../images/' ;
zien jullie mij tig mappen omhoog vliegen. voor de duidelijkheid, dit is het pad van de bestanden die de config.php aanroepen: [/beheer/website/jscripts/tinyfck-0.13/filemanager/] de afbeeldingen moeten dus buiten de beheer directory komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorik90
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-09 11:48
Dit is niet echt een oplossing voor je probleem, maar wellicht zou je eens kunnen kijken naar Xinha. Ook een open source HTML editor. Ik heb er goede ervaringen mee, zit een fijne file & imagemanager bij, en werkt best prettig. Misschien het uitzoeken waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:09
Ik gebruik zelf FCKeditor in een cms en je moet de map instellen vanaf je site root.

Mijn stukje die naar www.domein.com/library/ verwijst:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
// Path to uploaded files relative to the document root.
$Config['UserFilesPath'] = '/library/' ;

// link or alias. Examples: 'C:\\MySite\\userfiles\\' or '/root/mysite/userfiles/'.
$Config['UserFilesAbsolutePath'] = '' ;

@ hierboven: Geen aanval op jou hoor, maar waarom geven mensen bij een probleem met iets een alternatief in plaats van mee te denken over de oplossing? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 14:27
regel 2 van je config kan nooit kloppen..

Relative to your document root.. de document root is waar je in komt als je naar www.mijndomein.nl gaat..

Ik gok dus:
/var/www/vhosts/MIJNDOMEIN.nl/httpdocs/

Als je hem dan in de images dir wilt hebben hierbinnen wordt de eerste dus:
/images/

en die daar onder wordt dan dus gewoon:
/var/www/vhosts/MIJNDOMEIN.nl/httpdocs/images/

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We zijn n stukje verder. ik heb de gegevens van OxiMoron gepakt. Het gevolg is dat hij geen melding mr geeft, mr ook niets doet;) Hij laat ook geen inhoud zien die er al in de map staat... (cmodd is trouwens 777)

iemand een idee?

bedankt tot zo ver!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2007 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 23:24
Heb je error_reporting al eens omhooggegooid in je PHP script, zodat je meer debugging informatie krijgt?

edit:
Het is trouwens 'maar' i.p.v. 'mr' en 'chmod' i.p.v. 'cmodd' ;).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PHP:
1
ini_set('error_reporting', E_ALL);

het mag niet baten, totaal geen errors...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:09
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 19:32:
We zijn n stukje verder. ik heb de gegevens van OxiMoron gepakt. Het gevolg is dat hij geen melding mr geeft, mr ook niets doet;) Hij laat ook geen inhoud zien die er al in de map staat... (cmodd is trouwens 777)

iemand een idee?

bedankt tot zo ver!
Even ter verduidelijking: Je moet wel weten wat de document root van je webhoster is natuurlijk. De instelling van OxiMoron is natuurlijk een voorbeeld. Bij mij is het namelijk weer wat anders.
Zorg eerst dat dat goed staat en dan verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
volgens phpinfo() is de:

DOCUMENT_ROOT /var/www/vhosts/MIJNDOMEIN.nl/httpdocs

de instellingen die OxiMoron gebruikt heeft komen waarschijnlijk uit mij eerste post, waar dit ook staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft je host toevallig geen php save mode aanstaan?

Had het zelfde probleem en kwam dus door het bovenstaande. Oplgelost door de hoster de savemode uit te laten zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:49

BCC

Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 16:48:
Heeft je host toevallig geen php save mode aanstaan?

Had het zelfde probleem en kwam dus door het bovenstaande. Oplgelost door de hoster de savemode uit te laten zetten :P
offtopic:
En de hoster heeft dat gedaan ?! 8)7 :X Ik hoop dat het geen gesharde omgeving is.

[ Voor 5% gewijzigd door BCC op 01-01-2008 17:23 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het zou best kunnen dat het de SafeMode is. De hoster wil hem, begrijpelijk, niet op ON zetten. Het probleem is dus denk ik niet op te lossen.

Om het toch werkend te krijgen, wie heeft een idee?

Nu heb ik de TinyMCE editor. Wat voldeed niet? Heel simple eigenlijk, wanner er een nieuwe afbeelding op de website gezet moet worden, dan moet hij met ftp in de image map gezet worden en in TinyMCE de URL opgegeven worden. Aangezien de gene die de site gaat beheeren een digibeet is, is dit geen optie. Zelf vindt ik het ook onnodig omslachtig, maar dat is een ander verhaal.

De FCKEditor is nu niet helemaal mijn favoriet, maar de mogenlijkheid om afbeeldingen te uploaden is natuurlijk wel precies wat ik zoek. Daarom leek mij de TinyFCK een idiaale oplossing. Maar dat gaat dus niet werken.

Heeft iemand nog een suggestie voor een andre goede Editor met mogenlijkheid om afbeeldingen te uploaden? Of misschien weet iemand nog een andere Add-on voor TinyMCE waar mee het uploaden wel mogenlijk is? Ik kan hem nl niet vinden.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch nog even een schop.

Zit zelf ook nog steeds met dit probleem..

Gebruik Fck editor en alles is daar goed ingestelt maar door de safemode is het niet mogelijk de file van temp => image map te schijven.

Volgens mij zijn er behoorlijk wat Fckeditor gebruikers maar ik kan echt nergens een oplossing/workaround vinden.

Iemand nog een idee ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
met safemode off zou dat geen probleem moeten zijn (ik begrijp dat ie nu uit staat namelijk uit de berichten). En als safemode wel aanstaat dan moet je eens kijken naar de 'relax mode' van de open basedir restrictie (zoiets heet t) die zorgt dat je wel wat meer vrijheid hebt mbt. file/dir rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 21:25:
met safemode off zou dat geen probleem moeten zijn (ik begrijp dat ie nu uit staat namelijk uit de berichten). En als safemode wel aanstaat dan moet je eens kijken naar de 'relax mode' van de open basedir restrictie (zoiets heet t) die zorgt dat je wel wat meer vrijheid hebt mbt. file/dir rechten.
Bedankt voor je reactie.
Met save-mode off werkt alles wel perfect maar aangezien de meeste hosters deze niet uit zetten is het niet een goede oplossing :)

Bedoel je met relaxmode de maprechten? (zoals 777). Want ook op die manier werkt hij tegen. Ik kan in Fck editor wel bestanden rechstreeks uploaden maar zogauw ik het via de "browser" doe werkt hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zoek eens op php.net naar safemode (met de F van safe) en daar kun je echt wel wat meer vinden over de instellingen die de host kan wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat fout bij de volgende functie: move_uploaded_file()

Ik heb net ook een oudere versie van Fck editor erop gegooid en die werkt wel met php mode on 8)7 ..

Niet de ideale oplossing maar ik ga eens uitpluizen wat precies de verschillen ertussen zijn om te kijken hoe ik de nieuwe versie met de oudere image browser kan gebruiken :)

Bedankt voor de reacties! Als iemand nog een andere oplossing heeft gevonden hoor ik het alsnog graag.
Pagina: 1