Hallo,
In de vakantie ben ik weer eens bezig en loop tegen een probleem aan, nl:
Ik heb ooit een heel simpel CMS-je gemaakt. Je kunt hier alleen met TinyMCE teksten wijzigen. Nieuwe pagina's toevoegen is er niet bij.
Nu moet er bij het wijzigen van de pagina's ook foto's toegevoerd worden. De standaard TinyMCE 'afbeelding functie' is niet toe rijkend. De FCKEditor file manager echter wel. Maar omdat ik niet kapot ben van de FCKEditor, was deze erin te poten geen optie. Ik vondt de TinyFCK. Dit is zoals de naam al doet vermoeden een samensmelting van de 2 editors. "TinyMCE with FCKEditor file manager" aldus de website.
De editor werkt. Maar de file manager krijg ik niet aan de praat. Ik heb een vermoede dat het in het config.php bestand zit (/filemanager/connectors/php/config.php).
een stukje uit de code, waar ik vermoed dat het probleem zit:
dit heb ik er van gemaakt:
De map images is ge cmodd naar 777.
ik krijg de volgende, zeer algemene foutmelding:

heeft iemand ervaring er mee en weten jullie wat ik fout doe? Heel de middag al aan het googelen geweest, maar dat mocht niet baten.
Bedankt!
NB: in
In de vakantie ben ik weer eens bezig en loop tegen een probleem aan, nl:
Ik heb ooit een heel simpel CMS-je gemaakt. Je kunt hier alleen met TinyMCE teksten wijzigen. Nieuwe pagina's toevoegen is er niet bij.
Nu moet er bij het wijzigen van de pagina's ook foto's toegevoerd worden. De standaard TinyMCE 'afbeelding functie' is niet toe rijkend. De FCKEditor file manager echter wel. Maar omdat ik niet kapot ben van de FCKEditor, was deze erin te poten geen optie. Ik vondt de TinyFCK. Dit is zoals de naam al doet vermoeden een samensmelting van de 2 editors. "TinyMCE with FCKEditor file manager" aldus de website.
De editor werkt. Maar de file manager krijg ik niet aan de praat. Ik heb een vermoede dat het in het config.php bestand zit (/filemanager/connectors/php/config.php).
een stukje uit de code, waar ik vermoed dat het probleem zit:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| // Path to user files relative to the document root. $Config['UserFilesPath'] = '/UserFiles/' ; // Fill the following value it you prefer to specify the absolute path for the // user files directory. Usefull if you are using a virtual directory, symbolic // link or alias. Examples: 'C:\\MySite\\UserFiles\\' or '/root/mysite/UserFiles/'. // Attention: The above 'UserFilesPath' must point to the same directory. $Config['UserFilesAbsolutePath'] = '' ; |
dit heb ik er van gemaakt:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| // Path to user files relative to the document root. $Config['UserFilesPath'] = '../../../../../../images/' ; // Fill the following value it you prefer to specify the absolute path for the // user files directory. Usefull if you are using a virtual directory, symbolic // link or alias. Examples: 'C:\\MySite\\UserFiles\\' or '/root/mysite/UserFiles/'. // Attention: The above 'UserFilesPath' must point to the same directory. $Config['UserFilesAbsolutePath'] = '/var/www/vhosts/MIJNDOMEIN.nl/httpdocs/beheer/website/jscripts/tinyfck-0.13/filemanager/images/' ; |
De map images is ge cmodd naar 777.
ik krijg de volgende, zeer algemene foutmelding:

heeft iemand ervaring er mee en weten jullie wat ik fout doe? Heel de middag al aan het googelen geweest, maar dat mocht niet baten.
Bedankt!
NB: in
PHP:
zien jullie mij tig mappen omhoog vliegen. voor de duidelijkheid, dit is het pad van de bestanden die de config.php aanroepen: [/beheer/website/jscripts/tinyfck-0.13/filemanager/] de afbeeldingen moeten dus buiten de beheer directory komen.
1
| $Config['UserFilesPath'] = '../../../../../../images/' ; |