[XP] Explorer.exe 100%*

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Topicstarter
Voordat iedereen begint te stijgeren, ja ik heb de search gebruikt.

En de tips daarin heb ik opgevolgd.

Eerst gedacht dat het aan de updates lag, dus die uitgezet. Geen effect.

Tweede gedachte.. verrot avi bestand. Dus goed gezocht naar .avi niet gevonden. De tips die ik gevonden hebt (inclusief aanpassen van register) uitgevoerd. Dus hij zou nu niet meer op .avi bestanden moeten hangen. Had ook geen effect.

Oke, dan maar gaan zoeken op mal-ware en virussen
- Housecall vindt niets, behalve een paar cookies.
- Geen rare dingen in hijackthis. Alles wat verdacht is (en zelfs iets meer) eruit geflikkerd.

Hij springt al direct op 100% zodra je explorer start. Je kunt hem wel afsluiten als toepassing en daarna weer starten. Maar zodra je hem start is die 100% er weer.

Ik zit op remote dit op te lossen (laptop van zwager). Nog enige tips? Enige andere optie is een volledig herinstall. En hoewel dat goed zou zijn (installatie is uit 2003) heb ik daar geen zin in. En dat zal toch bij mij neer komen (grmbl...)

En nogmaals het is echt direct met het opstarten.

O'ja.. het systeem is Windows XP NL SP2 alle updates tot nu toe geinstalleerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyberpope op 28-12-2007 20:44 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-02 22:02
ook de drivers van je hdd controller en dergelijke ? want het lijkt er op de je processor al je hdd verkeer aan het doen is..

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Damn. Daar had ik nog niet aan gedacht.. ff loeren in welke stand de hdd staat (is er maar 1tje... )

Trouwens geld bij alle gebruikers die op de laptop inloggen. Het is dus niet profiel gerelateerd, maar het duurt wel erg lang ook voordat hij opgestart is.

Nope.. de ide-controllers staan niet in PIO mode, maar netjes in DMA mode.. Helaas.

[ Voor 58% gewijzigd door Cyberpope op 28-12-2007 20:56 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Al een controle/herstel van je windows bestanden uitgevoerd?

1. Houdt je windows XP cd bij de hand.
2. Ga naar Start -> Uitvoeren
3. Geef het volgende in:
code:
1
sfc /scannow

De core bestanden van windows worden nu gecontroleerd en eventueel hersteld mocht dat nodig zijn.

If I can't fix it, it ain't broken.

• xaveriussmet
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-01-2023
Ik heb 't ook al gehad, bleek dan uiteindelijk *iets* te maken te hebben met gedeelde mappen (lokaal, tussen verschillende gebruikers) - vraag me niet waarom, maar explorer.exe ging ook altijd naar 100% als ik in een gedeelde map was geweest (ook als ze weer toe was). Dit komt (gelukkig) niet op alle winxp-pc's voor ;)
Ik zat op een P4, Win XP Home SP2, vanuit een "gewone" (geen admin) gebruiker.
Tot op heden geen fix voor tegengekomen... en nu zit ik op Leopard ;)

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Kan ik dan ook ergens de lokatie van de cd aangeven? Hij vraagt namelijk om de XP cd, die er wel in zit. Maar ik krijg niet de optie "bladeren". Ik gok dat hij dus op de verkeerde lokatie kijkt.

@hierboven... Het heeft weinig met gedeelde mappen te maken. Hij heeft het direct. Dus niet als ik eerst in een map ben geweest of ergens anders (b.v. een map waar een videobestand instaat).

[ Voor 33% gewijzigd door Cyberpope op 28-12-2007 21:31 ]

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04:35
Long shot, maar misschien zit ie gewoon te time-out'en op netwerklocaties die er niet zijn? Zet eens de optie 'automatically search for network locations and printers' uit bij tools|folder options en dan tabblad view.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Cyberpope schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 21:30:
Kan ik dan ook ergens de lokatie van de cd aangeven? Hij vraagt namelijk om de XP cd, die er wel in zit. Maar ik krijg niet de optie "bladeren". Ik gok dat hij dus op de verkeerde lokatie kijkt.
In het register kan je die wel aanpassen (weet zo ook niet gelijk waar, maar vast wel te vinden met google/ op dit forum), maar ik denk dat het ook wel moet lukken als je in eerste instantie op OK klikt als hij om de CD vraagt en dat ie dan de 2e keer wel de mogelijkheid geeft om te bladeren (al weet ik dit ook niet zeker).

De oorzaak kan ook een shellmenu plugin zijn (zo'n extra menu optie in je context menu van explorer), maar die heb je waarschijnlijk met Hijackthis al verwijderd.

If I can't fix it, it ain't broken.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
sewer schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 21:32:
Long shot, maar misschien zit ie gewoon te time-out'en op netwerklocaties die er niet zijn? Zet eens de optie 'automatically search for network locations and printers' uit bij tools|folder options en dan tabblad view.
Had ik al gedaan (tip in eerder topic tegen gekomen)

Ook de accu eruit gehaald, gaf ook geen verlichting (zwager belde toch).
Borizz schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 21:42:
In het register kan je die wel aanpassen (weet zo ook niet gelijk waar, maar vast wel te vinden met google/ op dit forum), maar ik denk dat het ook wel moet lukken als je in eerste instantie op OK klikt als hij om de CD vraagt en dat ie dan de 2e keer wel de mogelijkheid geeft om te bladeren (al weet ik dit ook niet zeker).

De oorzaak kan ook een shellmenu plugin zijn (zo'n extra menu optie in je context menu van explorer), maar die heb je waarschijnlijk met Hijackthis al verwijderd.
Nee, ook de 2de keer geeft hij geen blader optie. Wel veranderd in het register, maar ook dat gaf geen verlichting. Wellicht nu ik hem opnieuw opstart.

Nee, dus.. Ook niet als je het in het register aanpast.

Ook een herinstallatie van SP2 gaf geen oplossing.

Laptop komt zondag naar mij toe en kijk ik op mijn gemak wel.. Grmbl.

[ Voor 7% gewijzigd door Cyberpope op 28-12-2007 22:36 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

:* titelfix :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Mmm.. volgens mij zal de enige optie ook hier een herinstall worden.

Een herinstall van SP2 werkte ook niet. Helaas.

Pagina: 1