Toon posts:

Pc voor muziek producties.

Pagina: 1
Acties:
  • 404 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey Jongens,

Ik ben nu een paar dagen winkels aan het bezoeken omdat ik op zoek ben naar een nieuwe pc. Heb ook het een en ander gelezen op Tweakers, maar de adviezen zijn zo divers...Wat de één zegt is weer het tegenovergesteld van wat de ander replyed...Word er niet wijs van

Dual Core moet het zijn (als ik kijk naar het budget wat ik wil spenderen 500 tot 700 euro)

Ik ben geen expert in het samenstellen van pc's dus daar wil al helemaal niet aan beginnen.
Kan iemand mij een goede pc adviseren of er een voor me samenstellen? (misschien dat het zelkfs goedkoper kan bij het samenstellen?)

Dual Core mintens 2 gig de snelheid moet er gewoon zijn.

Cubase, FL, Midi, Softsynths etc etc je kent het wel.... Dit zijn allemaal muziek programma's.
SoftSynth vreten erg veel CPU vooral als je er met 2 of 3 grote sample plugins tegelijk werkt.

Het beste dat voor mij uit de bus kwam na al die winkels (gezien mijn budget) is:
Acer ASM 1610
Dual Core 1.6 GHZ
2 GIG Interne geheugen, 320 GB HD
NVIDIA Grafische kaart

Geluidskaart word waarschijnlijk een M-Audio dus dat komt later erbij...Ik ben er alleen nog niet uit.

Nou is de grafische kaart eigenlijk niet nodig lees bij sommige reply's maar dat wil toch wel schelen bij het Beeld/Geluid verhouding?? Of is dit echt alleen voor belang bij Gamers?

Ik heb al een externe 250 GIG HD dus die wil ik er ook bij gebruiken.

Graag jullie hulp.

Alvast bedankt,
Milano

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2007 20:15 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:30
Tsja, samenstellen zal een pak goedkoper zijn. Videokaart heb jij niet echt nodig lijkt me. Verder is het nog onduidelijk of je nog een scherm nodig hebt en een Windows Licentie.

Ik haal even mijn eigen bak erbij, koste lokaal (dus een pak duurder als de Pricewatch) 1200.

Halen we pakweg 500 van af voor videokaart en beeldscherm. Dan zitten we al op de 700 euro. En dan kunnen we bij de pricewatch al snel 100 euro besparen gok ik. Verder kun je zelfs al een Quadcore halen bij AMD voor 148 euro.

Kijk zelf maar eens op pw.tweakers.net, ik zit te denken aan:

AMD Phenom X4 9500
Gigabyte AM2+ Moederbord (GA-MA770-DS3 als die er is)
4GB DDR2 PC2-6400 (2x 2GB)
500GB HDD
ATi Radeon HD 2400Pro oid aangezien er geen AM2+ borden met integrated zijn)

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik zou je zelf zoiets kunnen aanraden:

Intel Q6600
Gigabyte GA-P35-DS3R
2Gb DDR2 PC2-6400 x 2
Samsung Spinpoint T166 500Gb HDD
nVidia 7100GS

Systeem van GENETX lijkt me wat zuiniger, maar deze is wel iets sneller zover ik weet. En ja, er komt betere hardware uit volgend jaar, maar dan kan je blijven wachten. Ik heb zelf ook een soortgelijk pc en gebruik zelf Nuendo 3 met Drumkit From Hell ed en dat trekt hij prima!

Verwijderd

Topicstarter
Genetix-> Zo eentje ziet er wel goed uit. Prijs is totaal?
Ik wil een 19 inch Scherm erbij en de pc mag wel een Windows Xp hebben.

Oguz->Geen haperingen? werk je ook met Trilogy en die andere CPU vretende synths?

• Oguz286
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 20:52:
Genetix-> Zo eentje ziet er wel goed uit. Prijs is totaal?
Ik wil een 19 inch Scherm erbij en de pc mag wel een Windows Xp hebben.

Oguz->Geen haperingen? werk je ook met Trilogy en die andere CPU vretende synths?
Nee ik gebruik geen Trilogy, maar Reason 3, DFH en korg digital edition synths en die zijn best zwaar (vooral als je er veel van gebruikt). Btw die van mij kost zon ong 650 euro, dus als je ook nog een scherm erbij wil hebben denk ik dat het moeilijk gaat worden. Dan zou ik het systeem van GENETX overwegen (maar kijk uit voor de TLB-bug als die in die phenom zit).

• GENETX
Oguz286 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 20:59:
[...]
overwegen (maar kijk uit voor de TLB-bug als die in die phenom zit).
Daar hebben oa de gigabyte moederborden al een fix voor zodat die bug niet voorkomt. Een non-reden om hem niet te overwegen dus ;)

Je zal even moeten kijken in de pricewatch, even wat neergezet

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom X4 9500€ 148,-€ 148,-
1Antec NSK6580 Zilver, Zwart€ 84,90€ 84,90
1Asus VW193D€ 166,95€ 166,95
1Gigabyte GA-MA770-DS3 (rev. 1.0)€ 75,91€ 75,91
1Kingston ValueRAM KVR667D2N5K2/4G€ 64,55€ 64,55
1Microsoft Windows Vista (Home Premium, NL, 64-bit, OEM)€ 89,25€ 89,25
1NEC AD-5170 18x (Dual-layer, Zwart)€ 21,94€ 21,94
1Samsung SpinPoint T166, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)€ 64,39€ 64,39
ImporterenTotaal€ 715,89

Door het scherm wordt het moeilijk om onder de 700 te komen. Maar voor 750 kom je een heel eind. Als je nog een Windows licentie hebt liggen kun je dat besparen. Vergeet neit dat dit exclusief verzending is en ook komen er nog kosten bij als je bij 1 winkel wilt bestellen. Verder zijn er goedkopere schermen en zou je misschien eerst 2GB er in kunnen steken. Aan jou de keuze.

Vraagje: Hoe duur is dat systeem wat je daar neer hebt gezet?

• Oguz286
GENETX schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 22:11:
[...]

Daar hebben oa de gigabyte moederborden al een fix voor zodat die bug niet voorkomt. Een non-reden om hem niet te overwegen dus ;)
Wat weer helaas gepaard gaat met +- 10% performance verlies. Bovendien duurt het nog wel even zover die leverbaar wordt, want AMD had dat uitgesteld meen ik, maar pin me d'r niet op vast :P

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik zou doen wat Oguz voorstelt. Alleen de schijf zou ik inmiddels door iets anders vervangen. Eigenlijk zou ik zelf even wachten op de Q9450, maar dat wordt nog wat duurder...

Verwijderd

Topicstarter
Genetx-> ziet er goed uit. Prijs valt wel mee.

Hoe lang nog voor Q9450?

Misschien beter wachten anders kan ik weer aan de slag over een maandje of 3

Oguz-> Ik heb met Reason gewerkt en die kan vreten als de beste! Ik denk dat ik Pricewatch effe beide combinaties vegelijk...
Geeft Windows Vista problemen bij sommige programma's? of heb je er gewoon XP op staan?

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2007 09:34 ]

• Gianni Rombios
  • Niet online
Volgens de webshops komt de Q9450 binnen 2 tot 6 weken. Wel ben je dan uiteindelijk behoorlijk wat duurder uit.

• GENETX
Bij mijn systeem ben ik nog de videokaart vergeten zie ik nu. Dat de Phenom 9500 wat trager wordt door die patch is dan zo, je betaald ook een stuk minder en blaast die 1,6GHz Core 2 omver die in de TS staat. Voor muziek productie lijkt me dat de beste keuze aangezien de C2Q toch eens tuk duurder uit zal vallen.

• Gianni Rombios
  • Niet online
Als het echt goedkoop moet is zo'n 1.6 of 1.8 GHz E2140 of E2160 met een goed moederbord prima op 3.2 GHz te draaien, en dan eventueel later te vervangen door een Q6600 of Q9xxx.
Zie de survey van smarron http://tweakers.net/productreview/5920

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er al uit.

Het wordt toch wat Oguz heeft voorgesteld maar dan met een betere Grafische kaart.

cheers jongens en hartelijk bedankt voor de genomen tijd om de reageren.

Deze vraag komt ongetwijfeld weer aan bod. Misschien aan de mods? om er een sticky van te maken, voor producers een topic te maken die graag een andere pc willen? of toekomstige producers die richting Tweakers worden geleidt?

cheers!

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2007 20:46 ]

• Thandor
  • Laatst online: 17:40

Thandor

SilverStreak

Dit soort 'welke moet ik nemen?'-topics zijn niet gewenst op GoT, derhalve gaat het topic op slot :o. Je kunt het beste even in de CSL FAQ kijken, daar staat een link naar een howto :). Dat i.c.m. enige research en je hebt het antwoord ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.