Toon posts:

Vreemd port forwarding gedrag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het uiterst vreemde verschijnsel dat bepaalde geforwarde poorten in mijn DSL modem niet op de juiste manier worden aan de buitenkant open staan. Gek genoeg heeft dit altijd gewerkt, en nu is het een puinhoop.

Zo heb ik altijd poort 27960 gerout staan, echter, deze poort blijft keihard dichtstaan. Nu ben ik er achter gekomen dat de poort in werkelijkheid wel doorgerout wordt naar poort 10339 door op een externe internetverbinding een portscan op mijn ip adres te doen, om voorts uit te vinden dat extern poort 10339 uitkomt op interne poort 27960. Het is echter wel correct geconfigureerd in mijn modem met gelijke poorten in de config.

Zo zijn er meer poorten waar vreemde dingen mee gebeuren. Ik heb ondertussen de poorten al eens verwijderd in mijn DSL modem en weer opnieuw aangemaakt, maar dit helpt geen snars. Als ik de juiste externe poort vindt, werkt het allemaal prima. Andere poorten (vooral bekende als 21, 80, 3386, etc.) werken wel weer goed.

Het gaat om een XS4ALL only account, met een Speedtouch 510i modem, waaraan al jaren niets gewijzigd is.

Kan iemand suggesties geven wat hier loos kan zijn ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2007 19:29 ]

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-03 16:14
Misschien een foutje in de firmware? Je kan eens proberen om die te updaten.

Hail to the king baby!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie.

De nieuwste firmware is reeds geinstalleerd, en al gedurende lange tijd. Nogmaals, ik heb niets veranderd, het werkte altijd feilloos.

Geinstalleerde versie is 4.2.7.16.0, wat volgens de thomson site nog steeds de meest recente is (zie ook http://www.speedtouch.nl/drivers.html#510)

Groet,

Mischa

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:58
Heb je het modem al eens volledig gereset (evt. inlog gegevens eerst opzoeken) en de config opnieuw gedaan ?

• blaguy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01-2023

blaguy

Computer says no...

Ik heb er ook wel eens last van dat sommige poorten ineens niet goed meer willen forwarden. Wat ik laatst deed toen hij het weer een niet goed deed was een range van 2 of 3 poorten aangeven in plaats van een, toen deed alles het ineens weer wel.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb (nog) geen volledige reset uitgevoerd. Ik wil er eerst zeker van zijn dat ik niets over het hoofd zie, anders heb ik het probleem vanzelf weer een keer en kom ik er opnieuw niet uit.Als er geen nuttige tips komen (en uberhaupt bestaan), dan doe ik wel een reset...
Pagina: 1