Ik heb de laatste tijd nogal last van hoge temperaturen in mn kast. Dit ligt waarschijnlijk aan het feit dat ik met de aanschaf van mn pc een beetje heb bezuinigd op de kast, waardoor er goedkopere (waarschijnlijk dus slechtere koelers) inzitten.
Ik heb een X-gear X-wing kast met een 120mm en een 80mm koeler. Verder zat er ook nog een voeding (400watt) bij, en het totaal koste maar 50 euro. Een tweede reden om nieuwe koeling aan te schaffen is dat mijn koelers een verschrikkelijke herrie maken.
Nu zat ik te twijfelen tussen waterkoeling, maar dan wel een goede zodat ik niet ook nog herriemakende fans nodig heb, en geruisloze luchtkoeling.
Kheb even zitten kijken op een paar sites, en ik zat dus een beetje te twijfelen tussen de Thermaltake bigwater en een setje Noctua fans (2x120mm, en nog wat andere koeling).
Kzou graag van jullie voor/nadelen van beide noemen. En of ik bijv. welke extra koeling ik nodig heb (CPU upgrade of juist chipsetkoeler). Of natuurlijk andere mogelijkheden die ik kan gebruiken. Verder even een lijstje van spul dat in mn pc zit:
X-gear 999k behuizing
Asus p5pl2-e
intel core 2 duo E4400
MSI geforce 8600 GT
2 gig werkgeheugen (weet zo niet meer welk merk etc)
seagate barracuda 250GB
(Ik heb geen ervaring met overclocke, wil ik nog wel ooit is gaan doen, dus alles draait stock)
Noctua Fan
Geluid: 5db(a)
RPM: 800
Airflow: 59 vierkante meter/uur
verder zit er een UltraLowNoiseAdapter(ULNA) bij, daarmee draait de fan 500RPM.
en nog 1 belangrijk ding: ik ben niet rijk
(atm tenminste niet) dus niet al te dure oplossingen graag, anders hou ik mn ronkende kastje wel!
Ik heb een X-gear X-wing kast met een 120mm en een 80mm koeler. Verder zat er ook nog een voeding (400watt) bij, en het totaal koste maar 50 euro. Een tweede reden om nieuwe koeling aan te schaffen is dat mijn koelers een verschrikkelijke herrie maken.
Nu zat ik te twijfelen tussen waterkoeling, maar dan wel een goede zodat ik niet ook nog herriemakende fans nodig heb, en geruisloze luchtkoeling.
Kheb even zitten kijken op een paar sites, en ik zat dus een beetje te twijfelen tussen de Thermaltake bigwater en een setje Noctua fans (2x120mm, en nog wat andere koeling).
Kzou graag van jullie voor/nadelen van beide noemen. En of ik bijv. welke extra koeling ik nodig heb (CPU upgrade of juist chipsetkoeler). Of natuurlijk andere mogelijkheden die ik kan gebruiken. Verder even een lijstje van spul dat in mn pc zit:
X-gear 999k behuizing
Asus p5pl2-e
intel core 2 duo E4400
MSI geforce 8600 GT
2 gig werkgeheugen (weet zo niet meer welk merk etc)
seagate barracuda 250GB
(Ik heb geen ervaring met overclocke, wil ik nog wel ooit is gaan doen, dus alles draait stock)
Noctua Fan
Geluid: 5db(a)
RPM: 800
Airflow: 59 vierkante meter/uur
verder zit er een UltraLowNoiseAdapter(ULNA) bij, daarmee draait de fan 500RPM.
en nog 1 belangrijk ding: ik ben niet rijk