Toon posts:

Rood puntje op scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 447 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
pretty strange problem! Heb het topic maar bij hardware staan maar kan zowel software als hardwarematige fout zijn.

Dus ik heb last van een irritant rood puntje. Het puntje is enkel zichtbaar op een zwarte achtergrond en verdwijnt op een andere kleur. Ik kan een screenshot nemen van het puntje dus dan kan het al niet aan mij CRT scherm liggen? Als ik een screenshot van het puntje kan nemen betekent dit dan dat het geen hardwarematige fout is of werkt het niet zo?

Enkele screenies:

Bij stilstaand beeld
Afbeeldingslocatie: http://img33.picoodle.com/img/img33/5/12/28/f_puntje1m_55855dd.png

Tijdens het scrollen
Afbeeldingslocatie: http://img34.picoodle.com/img/img34/5/12/28/f_puntje2m_0b76fb9.png

Tijdens het scrollen laat ie dus ghosts achter maar ik dacht dat dit enkel bij een scherm kon gebeuren en dit kan niet aan het scherm liggen want kan er screenshots van nemen :P

Bij mijn screensaver (je kent em wel, zo'n zwart scherm waar het windows teken steeds verspringt) gaat ie elke keer dat het logo verspringt een nieuw puntje aanmaken en na een uur staat mn scherm vol met rode puntjes :p

Iemand een id? Desperate...

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Lijkt dan meer op artifacts. Wellicht wordt je VGA kaart te warm, aangezien het er ook steeds meer worden.

Verwijderd

Als je een printscreen maakt en iemand anders ziet het rode puntje op zijn/haar computer dan ligt het meestal aan je grafische kaart

als het puntje er bij een printscreen niet is dan ligt het meestal aan je beeldscherm

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2007 18:41 . Reden: Typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Temps zijn goed, had ook wel vga verwacht maar nog nooit last mee gehad buiten op cod4 doet ie soms wat raar :p Heb een XFX 7900gt XXX.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:41

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Kan een (geheugen)defectje zijn of ergens een slecht contact. Wat heb je zoal al geprobeerd?
  • Stekker al een keer los gemaakt?
  • Andere monitor geprobeerd?
  • Doet dit fenomeen zich ook voor als je van een Linux LiveCD opstart? Om zo het mogelijke geval van dwarsliggen software voor het grootste gedeelte uit te sluiten.
  • Kaart al een keer opnieuw ingestoken?
  • Kaart al in een andere PC geprobeerd?
Als ik dat screensaver verhaal lees en zie dat het zich ook voordoet bij PrintScreen dan neig ik naar een geheugenchippie of iets anders op de kaart wat niet helemaal lekker meer is. Maar laatst had ik ook een kaart die dit gedrag vertoonde in een PC en het in een andere keurig deed. Of een kaart die dood was, uit de PC gehaald was en de volgende dag in een andere werd gestopt het ineens weer deed.
Kan nog vanalles zijn zolang je niets geprobeerd hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 28-12-2007 18:45 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
jah ik ga vandaag of morgen eens volledig testen, niet dat ik een beginner ben op pc vlak. Bedankt voor die tip van die liveCD, had ek niet aan gedacht :p
Pagina: 1