Naar les deux alpes: sneeuwkettingen?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2024
Niet geschoten is altijd mis! Is er hier toevallig iemand die al eens naar les deux alpes of omgeving gereden is?
Ik kom er zojuist achter dat de maat van mijn banden blijkbaar niet gangbaar is, dus ziet het er naar uit dat ik niet tijdig aan sneeuwkettingen kan komen voor mijn auto.
Nu vroeg ik me af hoe de route richting les deux alpes is, en of het de gok waard is om maar te gaan rijden zonder kettingen mee te nemen.
Wie adviseert? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-06 16:14
Wel winterbanden neem ik aan? anders hoef je het niet eens te proberen. En de route is best goed maar of je wel of niet sneeuwkettingen nodig hebt ligt echt aan het weer ter plekke.

Edit: Dus tenzij jij met zekerheid kunt zeggen dat je niet in een sneeuwbui aankomt lijkt me dat niet verstandig.

[ Voor 24% gewijzigd door Matrix op 28-12-2007 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-06 17:17

_Arthur

blub

Ligt er aan wanneer je gaat. Ga je eind april, dan zal je met zomerbanden gewoon omhoog kunnen rijden zonder sneeuwkettingen.

Staat je auto nu op zomerbanden en vertrek je ergens in januari/februari zou ik toch 100% zeker sneeuwkettingen meenemen.

Als je sowieso in het sneeuwseizoen op wintersport gaat zou ik toch echt winterbanden monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Meestal rij je zo omhoog, de wegen worden goed vrijgehouden. Het kan echter ook gewoon verplicht worden om sneeuwkettingen te leggen, anders mag je niet verder. Het is maar net of je dat risico wilt nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-06 12:59

Gwannoes

Solderen moet je leren

Is natuurlijk niets over te zeggen, hangt volledig af van hoe het is op het moment dat je gaat.
Ik ben er 's zomers wel eens geweest, en dat ging prima op zomerbanden ;)

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:10

The End

!Beginning

Altijd sneeuwkettingen meenemen! Ik heb ze vorig jaar gehaald bij de Halfords; daar hadden sneeuwkettingen in heel veel maten. (Sneeuwkettingen zijn meestal geschikt voor een hele range aan bandenmaten.)

Het kan best zijn dat je ze niet nodig hebt, maar als op het laatste moment blijkt dat je ze wel nodig hebt, dan is het te laat. :) Ook op winterbanden (met 2wiel aangedreven auto's) kom je niet makkelijk de berg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Goh weer een Nederlander die denkt de natuurelementen in de bergen te kunnen trotseren :| (of: zie mij eens de berg opgaan met 2wiel aandrijving en nederlandse winterbanden).

Als je daar bent en je komt in een sneeuwstorm, ben je blij dat je ze hebt. Laatst op het nieuws was het bericht dat er een paar landen waren die het verplicht stelden. Weet alleen niet zo even welke landen dat waren.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Eusebius schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 11:37:
Laatst op het nieuws was het bericht dat er een paar landen waren die het verplicht stelden. Weet alleen niet zo even welke landen dat waren.
Skimonitor.com
info winterbanden en sneeuwkettingen

Zeer onverstandig om in de winter de bergen in te gaan zonder.

[ Voor 12% gewijzigd door Henk007 op 29-12-2007 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2024
Ik heb winterbanden ja. Alleen bij Halfords kreeg ik te horen dat hun kettingen niet voor mijn bandmaat geschikt waren. Blijkbaar krijgen ze dat van Skoda door...
Ik heb bij de ANWB wel kettingen gezien die voor mijn bandmaat geschikt zijn, dus die maar proberen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:24

momania

iPhone 30! Bam!

Bij skoda/VW hebben ze ook gewoon sneeuwkettingen hoor. Dat zijn kettingen die om meerdere bandenmaten heen gaan en die je met 1 ruk vast kan zetten :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-06 15:57
Zeker kettingen meenemen. Het is een goed onderhouden weg maar wel stijl en kronkellig. Waarschijnlijk heb je ze niet nodig maar als het wel hard sneeuwt en je kan of mag de berg niet op dan vervloek je jezelf dat je die €50 niet hebt uitgegeven. De ANWB heeft trouwens ook een goede deal: Als je bij hun de kettingen koopt en je hebt ze niet gebruikt dan mag je ze terug brengen en krijg je iets van 80% van het aankoop bedrag terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Geen gangbare maat banden? Kleiner dan 125/80-12 of groter dan 275/70-16? Reken er maar op dat voor alle maten wat daartussen ligt er een sneeuwketting te vinden is. Dat er in bepaalde lijstjes niet alle maten genoemd zijn wil niet zeggen dat daar geen sneeuwketting omheen past.
Welke maat heb je?

Ik zou zeker sneeuwkettingen meenemen. In 6 jaar heb ik ze maar één keer nodig gehad, maar als je ze nodig hebt dan kun je ook niks zonder. Ja, je kunt je auto laten staan waar hij staat, en meestal is dat geen goed idee.
Meenemen dus.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je moet ook niet alleen uitgaan van de heenreis. Ik ben een keer aangekomen met een totaal "cleane" weg, eind van de vakantie waren we ingesneeuwd en konden we niet naar huis op de geplande datum. Dat was welliswaar in Alpes 'd Huez, maar dat is een zelfde soort bergweggetje.

En geloof mij, sneeuwkettingen wil je hebben op sommige momenten. Die dingen zouden ze trouwens ijskettingen moeten noemen, want dat is het moment dat je ze 't hardst nodig hebt: totaal aangedrukte sneeuw, zeg maar een ijslaag.
Toen ik nog erg jong was, keer bij een Y-splitsing die naar beneden liep: We kwamen aanrijden, gangetje van 10 km/uur ofzo, wilde stoppen voor een stoplicht. Maar de auto had andere plannen, die begon gewoon te glijden (was nog voor de ABS/ESP etc tijd). Vervolgens 40 meter doorgegleden naar beneden, om daar op (letterlijk) 4 cm van een paaltje tot stilstand te komen, nadat een stel bielzen de klap op hadden gevangen. Geloof mij, dan zie je ineens dat je met winterbandjes op een bevroren weg ook nergens bent. En dan te bedenken dat we al een paar keer getwijfeld hadden: "zullen we ze al omleggen? Naah... 't kan nog wel even..." Niet dus!

Even langs de ANWB winkel, 50 euro voor sneeuwkettingen en je krijgt (uit mijn hoofd) 70% terug als je ze niet gebruikt. Anders mag je ze houden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Bij de ANWB is het 80% zelfs. Bij Halfords zijn ze nu in de aanbieding voor 36€ maar die hebben geen regeling om ze terug te brengen.
Pagina: 1