Gamecube op LCD = No go !?

Pagina: 1
Acties:
  • 877 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Ik heb hier een Samsung LCD LE23R3. Dit is zoals de naam van het scherm doet verraden een 23 inch scherm. Deze heb ik op mijn slaapkamer als multipurpose scherm staan. Dit betekent dat ik hem gebruik als scherm voor Films via DVD speler. Films via computer( Het is ook al mijn PC scherm geworden. Werkt best lekker) Games via computer en natuurlijk ook games via consoles. De eerste 3 dingen lukken geweldig en als nooit te voren.

Alleen ik heb hier 2 consoles staan, een Snes en een Gamecube. De snes werkt perfect op dit LCD. Verschillende games en alles qua kleur en geluid en alles is gewoon goed( deze is aangesloten op de Kabel aansluiting van mijn TV) Maar de gamecube heeft toch wat meer moeite om goed beeld uit te poepen op dit scherm :X Ik gebruik zowel de scart kabel als de standaard Svideo kabel. Beide kabels werken niet op dit scherm. Ze werken zelfs zo erg met zoveel ghosting en interlace dat het beeld er niet alleen maar onscherp opkomt maar ook nog eens dat de kleuren niet kloppen. Alle beelden die ervan komen lijken alsof ze met een goedkope videocamera zijn geschoten en zo op het beeld gezet. Het geluid daarentegen is wel weer perfect :( Wat ik vreemd vind want als het aan de kabels lag dan moest het geluid ook bagger zijn.

Nou wil ik weten wat is de oplossing voor het gebruik van mijn LCD icm mijn Gamcube. Ik zat zelf te denken aan de componentkabel voor de Wii kopen en die gebruiken op de digitale AV out van mijn Gamecube. Maar ik heb dit nagevraagd bij Nedgame( Groningse game winkel) en die vertelden mij dat het niet ging werken en hebben mij een scartkabel aangesmeerd dus :X :/

Ik heb ook al op Internet opgezocht en wat in het Wii en Gamecube topic gezocht. Maar daar kwam ik alleen maar uit op dat er niets was om opgelost te worden..... 8)7

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-02 16:37
Dit hoort gewoon te werken.
Kun je eens wat meer detail geven ivm hoe je de Cube aansluit op je TV ? En dan vooral welke inputs op je TV je gebruikt.
Bvb, als je SCART gebruikt, is het goed mogelijk dat die SCART inputs al helemaal geen S-Video ondersteunen (is bvb zo met mijn LE32R41).
Ik zou om te beginnen gewoon eens proberen met de standaard composiet kabel die je bij je Cube kreeg (die met gele tulpstekker).

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Volgens mij moet je met de scart kabel prima beeld op je tv kunnen toveren.
Ik denk dat het aan je tv ligt (nouja de combi tussen gamecube en tv).

Wat voor beeld geeft je gamecube op een andere tv?

Ik denk dat de resolutie dat de gamecube uitstuurt niet helemaal lekker overeen komt met het aantal pixels op je tft.
En die van de snes blijkbaar wel.
Kan je in de gamecube nog voor een andere resolutie kiezen?

[ Voor 35% gewijzigd door job op 28-12-2007 18:01 ]

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-02 16:37
job schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 17:58:
Ik denk dat de resolutie dat de gamecube uitstuurt niet helemaal lekker overeen komt met het aantal pixels op je tft.
En die van de snes blijkbaar wel.
Kuch, zowel Gamecube als SNES zijn gewoon PAL toestellen...

Ik denk dat de oorzaak eerder te zoeken is in incompatibele videosignalen.
Composite zou altijd moeten werken. Maar veel toestellen accepteren niet op alle inputs een S-Video, laat staan RGB-signaal.
Mijn 32" Samsung heeft bvb 2 SCARTS. Maar geen van beide accepteert S-Video, en slechts eentje accepteert RGB. Als je er een ander signaal naar stuurt is een van de mogelijke effecten verkeerde/geen kleuren.
Ik vermoed dat zijn SCART-kabel voor de Gamecube een RGB-kabel is...

Verwijderd

De NGC heeft geen S-Video kabel maar een gewone composite kabel (met scart blokje). Neem aan dat je als je het over SCART hebt je het over RGB scart hebt en niet dat ding dat standaard wordt meegeleverd?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Twixie schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 18:08:
Kuch, zowel Gamecube als SNES zijn gewoon PAL toestellen...
Als beiden toestellen pal zijn, dan moeten ze ook beiden het zelfde signaal uitsturen.

het was maar een gok. Verkeerde resoluties geeft op tft gare beelden. :)

[ Voor 56% gewijzigd door job op 28-12-2007 18:43 ]

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Twixie schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 17:56:
Dit hoort gewoon te werken.
Kun je eens wat meer detail geven ivm hoe je de Cube aansluit op je TV ? En dan vooral welke inputs op je TV je gebruikt.
Bvb, als je SCART gebruikt, is het goed mogelijk dat die SCART inputs al helemaal geen S-Video ondersteunen (is bvb zo met mijn LE32R41).
Ik zou om te beginnen gewoon eens proberen met de standaard composiet kabel die je bij je Cube kreeg (die met gele tulpstekker).
Ik heb op beide scart ingangen van de TV geprobeerd. Ook dus de Composite aansluiting op de TV. Niets heeft beter beeld opgeleverd. Vind het vreemd omdat andere aparaten wel gewoon werken op de ingangen van de TV. De gamecube zelf doet het op andere schermen goed. Ook de 32 inch LCD die er beneden in de Woonkamer staat.
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 18:35:
De NGC heeft geen S-Video kabel maar een gewone composite kabel (met scart blokje). Neem aan dat je als je het over SCART hebt je het over RGB scart hebt en niet dat ding dat standaard wordt meegeleverd?
Dit is idd het geval 8)7 Ik wist niet goed hoe je die noemde :X

Heeft er iemand trouwens een idee wat dat digital AV is op mijn Cube? Kan ik daarop een Compsite kabel aansluiten die ook voor de Wii er is? Zodat ik dus digitaal beeld heb :9~

[ Voor 6% gewijzigd door Touchdomex op 28-12-2007 19:20 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Component bedoel je (composite heb je al :P). En de kabel voor de Wii is anders, en de NGC kabel is bijna nergens te vinden (alleen op eBay nog voor 50+ euro). Tevens is component nog steeds analoog (snap niet waarom ze het digital AV hebben genoemd).

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Omdat er ook digital uit audio komt naast YPbPr.
De component kabel is zeker erg goed op de GC (heb er zelf een) maar tegenwoordig niet het geld waard. Dan kun je beter investeren in een Wii en daar de component kabel bij kopen, dan worden de PAL games ook echt ondersteund.

[ Voor 109% gewijzigd door DukeBox op 28-12-2007 19:50 ]

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
DukeBox schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 19:44:
Omdat er ook digital uit audio komt naast YPbPr.
De component kabel is zeker erg goed op de GC (heb er zelf een) maar tegenwoordig niet het geld waard. Dan kun je beter investeren in een Wii en daar de component kabel bij kopen, dan worden de PAL games ook echt ondersteund.
Het probleem is dat ik het niet waard vind om te sparen voor een Wii omdat ik liever het geld dan in een Xdoos360 steek ;), maar dus wel nog mijn oude gamecube wil gebruiken. Het prijsverschil tussen 50 euro en 300 euro( spelletje voor de Wii moet ook en de kabels natuurlijk...) vind ik wel heel groot :X
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 19:40:
Component bedoel je (composite heb je al :P). En de kabel voor de Wii is anders, en de NGC kabel is bijna nergens te vinden (alleen op eBay nog voor 50+ euro). Tevens is component nog steeds analoog (snap niet waarom ze het digital AV hebben genoemd).
Ik zie dat idd de echte kabels van Nintendo zelf pokkeduur zijn :X Maar daarentegen zijn de goedkopere aftermarket kabels lang niet zo duur als dat die van Nintendo zijn. Het klopt toch dat het het beeld hetzelfde kwaliteit is en alleen de kwaliteit van de kabels dus anders is :o

Pagina: 1