[Digitenne] radio?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.713 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 18:00

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik heb zojuist Digitenne (van KPN) aangevraagd. Alleen vraag ik me NU (jaja, lekker op tijd) opeens af hoe het zit met radio-zenders. Die zitten er wel bij, maar als ik de handleidingen van die website downloadt en doorlees dan wordt er bijna niets over verteld. Hooguit dat je optioneel via tulpstekkers je via je versterker radio kunt luisteren op je losse audio-apparatuur. Da's wel naatje eigenlijk. Zijn hier andere oplossingen voor?

Oftewel: zijn er hier mensen die Digitenne hebben en iets hebben geregeld om audio (of zelfs ook video) signaal om te zetten naar COAX ofzo? Ik ben me er van bewust dat ik dan niet mijn tuner kan gebruiken, maar als ik maar via (de al bestaande COAX bekabeling die er ligt hier in huis) de kabel kan gebruiken om mijn radio's aan te sturen. Of wil ik weer 's iets wat niet kan? :9

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:23

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Naar coax?

Je kan je digitenne toch gewoon op een lege input van je versterker aansluiten?
Of zoek je een FM of UHF modulator? Die laatste vind je wel bij de conrad.

Wise enough to play the fool

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 18:00

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
teacher schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 19:21:
Naar coax?

Je kan je digitenne toch gewoon op een lege input van je versterker aansluiten?
Of zoek je een FM of UHF modulator? Die laatste vind je wel bij de conrad.
Ja, dat kan op zich wel. Nadeel is dat ik op 2 plekken in huis een radio heb die ik momenteel (ik zit nu nog bij UPC) op coax heb aangesloten. En als het even kan wil ik dat behouden (zonder dat ik 2 decoders wil aanschaffen).

Heb ik dan een FM of een UHF modulator nodig? Ik ben niet zo technisch helaas...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:17

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Weleens van een ouderwetse draadantenne gehoord?
Ook wel bekend als FM lintkabel.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lintkabel
http://tips-en-trucs.verdijk.info/antenne/fm-lintkabel.gif

Kan je kopen voor een paar euro in de audio winkel, koop er 2 en klaar.
Daarmee kan je gewoon de zenders ontvangen die bij jouw in de regio zitten.

Maargoed, voor de betere kwaliteit kan je beter de tulp uitgangen gebruiken van je ontvanger en die naar een TUNER, TAPE, AUX of LINE IN van je versterker leggen. Voor de 2e radio kan je dan zo'n draad antenne gebruiken. (of zelf maken, kleine moeite).

[ Voor 57% gewijzigd door remco_k op 28-12-2007 22:19 ]

Alles kan stuk.