Fotogallerij verhuizen...

Pagina: 1
Acties:
  • 812 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-11 23:49
Voor mijn hobby, heb ik een on-line (bus)fotoalbum in elkaar gezet met Coppermine Photo Gallery. Het geheel heeft een tijd lang op een thuisserver gedraaid, maar nu wil ik hem over gaan zetten op een Virtual Server bij Strato.

Inmiddels heb ik mijn Strato-server al en wordt het tijd om de site te verhuizen. De hele map waarin de fotogallerij incl. CPG-script staat, is al op de Strato-server gezet via FTP. Nu is de MySQL-database aan de beurt, maar ik weet absoluut niet hoe het moet.

Ik heb m.b.v. Webmin van de database op mijn thuisserver een SQL-file gemaakt. Die heb ik geprobeerd via PHPMyAdmin te importeren op mijn Strato-server, maar dat werkte niet omdat mijn SQL-file groter was dan 2MB (11MB). Ik heb daarna de helpdesk van Strato gebeld, en die liet me weten dat ik het met BIGDUMP kon doen, maar het op eigen risico is.

Met BIGDUMP heb ik de database toch kunnen importeren, en in PHPMyAdmin zie ik hem ook wel. In het config.inc.php-bestandje wat bij mijn CPG-installatie hoort, heb ik daarna de toegangsgegevens tot de database nagekeken, en het ziet er allemaal goed uit. Echter, als ik naar mijn CPG op de Strato-server navigeer, geeft hij een HTTP 500-error :'( Aan de Strato-server zou het niet moeten liggen, want een verse installatie van CPG werkt er wèl op. Maar het is voor mij geen mogelijkheid om alle 3600 busfoto's opnieuw te gaan toevoegen op een verse installatie ;)

Wat ik erbij moet zetten is dat de Strato-server MySQL5 heeft, en mijn thuisserver MySQL4. Op de Strato-server heb ik ook Plesk8 en ssh root-access tot mijn beschikking.

Ik weet nu niet hoe het verder moet. Zou iemand mij uit kunnen leggen hoe ik de site succesvol kan verhuizen?

[ Voor 7% gewijzigd door Josefien op 03-07-2016 16:41 ]

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:25
Check eens de errorlogs van je webserver. Daar is te vinden waarom je een 500 krijgt. Dit kan via SSH, maar (denk ik) ook met Plesk (waarschijnlijk makkelijker).

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Kijk eens of je een .htaccess in je root hebt staan van je gallery. Daar was bij mij iets mis mee bij het verhuizen van Gallery naar een andere server.

Verder even in de error logs kijken mocht dit mogelijk zijn.

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:02
Je kunt de SQL dump uiteraard ook even via de commandline importeren in je database. Upload de SQL dump naar je server, login via ssh en voer het volgende commando uit:
code:
1
mysql -u root -p --batch --force coppermine_db < coppermine_dump.sql

De naam van de database en dumpfile moet je uiteraard even aan jouw situatie aanpassen. En je moet het rootwachtwoord van je MySQL database kennen (het kan ook met andere credentials, zolang die maar rechten hebben om tabellen en records aan te maken in de coppermine database.

• Josefien
raymonvdm schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 03:22:
Kijk eens of je een .htaccess in je root hebt staan van je gallery. Daar was bij mij iets mis mee bij het verhuizen van Gallery naar een andere server.

Verder even in de error logs kijken mocht dit mogelijk zijn.
Sorry dat ik er pas zo laat op terugkom, maar ik had gisteren en vandaag weer eens wat tijd om aan de hobby te werken :-)

Het probleem lag i.d.d. in het .htaccess-bestandje. Bij een verse installatie van Coppermine zit hij er namelijk standaard niet bij, maar ik weet niet hoe hij in mijn oude installatie is gekomen. Waarschijnlijk omdat ik toen een oudere versie had?

Ik had om het werkend te krijgen, eerst de gallerij ge-upgrade naar de nieuwste versie, vervolgens geupload naar de Strato-server, de database overgezet en het .htaccess-bestandje in de root van de gallerie verwijderd. Nu werkt het (in mijn ogen) goed.

Echter, het .htaccess had de volgende inhoud:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
##  ********************************************
##  Coppermine Photo Gallery
##  ************************
##  Copyright (c) 2003-2007 Coppermine Dev Team
##  v1.1 originaly written by Gregory DEMAR
##
##  This program is free software; you can redistribute it and/or modify
##  it under the terms of the GNU General Public License as published by
##  the Free Software Foundation; either version 2 of the License, or
##  (at your option) any later version.
##  Coppermine version: 1.4.12
##  $Source$
##  $Revision: 3636 $
##  $Author: gaugau $
##  $Date: 2007-06-29 11:35:30 +0200 (Fr, 29 Jun 2007) $

Options FollowSymLinks SymLinksIfOwnerMatch

RewriteEngine on

#  Uncomment the following line if your webserver's
#  URL is not directly related to physical file paths.
#  Update "YOUR_COPPERMINE_ROOT" (just / for root)

#RewriteBase /YOUR_COPPERMINE_ROOT

#
# Rewrite index urls
#
RewriteRule index-([0-9]*)\.html index.php?cat=$1 [NC]

RewriteRule index-([0-9]*)-page-([0-9]*)\.html index.php?cat=$1&page=$2 [NC]

#
# Rewrite thumbnail urls
#
RewriteRule thumbnails-([a-z0-9]*)-([\-]?[0-9]*)\.html thumbnails.php?album=$1&cat=$2 [NC]

RewriteRule thumbnails-([a-z0-9]*)-page-([0-9]*)\.html thumbnails.php?album=$1&page=$2 [NC]

RewriteRule thumbnails-([a-z0-9]*)-([\-]?[0-9]*)-page-([0-9]*)\.html thumbnails.php?album=$1&cat=$2&page=$3 [NC]

RewriteRule thumbnails-([0-9a-z]*)\.html thumbnails.php?album=$1 [NC]

RewriteRule thumbnails-search-(.*)\.html thumbnails.php?album=search&search=$1 [NC]

#
# Rewrite displayimage urls
#
RewriteRule displayimage-([a-z0-9]+)-([\-]?[0-9]+)-([\-]?[0-9]+)\.html displayimage.php?album=$1&cat=$2&pos=$3 [NC]

RewriteRule displayimage-([a-z0-9]+)-([\-]?[0-9]+)\.html displayimage.php?album=$1&pos=$2 [NC]

RewriteRule displayimage-([0-9]+)\.html displayimage.php?pos=-$1 [NC]

RewriteRule slideshow-([0-9]+)-([\-]?[0-9]+)-([0-9]+)\.html displayimage.php?album=$1&pid=$2&slideshow=$3 [NC]

RewriteRule slideshow-([a-z]+)-([\-]?[0-9]+)-([0-9]+)-([0-9]+)\.html displayimage.php?album=$1&cat=$2&pid=$3&slideshow=$4 [NC]

Nu begrijp ik het niet helemaal wat het bestandje deed, maar is het schadelijk dat ik hem nu hebt verwijderd?

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:44

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Deze .htaccess staat het volgen van symbolic links toe en zorgt ervoor dat je mooiere URLs kan gebruiken.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Josefien
Maar mijn gallerij blijft dus zonder dit bestandje wel gewoon goed werken? :)
Pagina: 1