Toon posts:

reboot na het laden van windows xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een 4gb kit in me systeem gezet.
wat betreft deze kit dus http://www.alternate.nl/h...1066184&showTechData=true

maar nu als ik hem opstart reboot hij elke keer na het laden van windowsxp.
en ik heb alle beide bankjes al los getest. gewoon 1x 2gb werkt wel. beide getest.
ik las op het forum iets over resetten van het mobo. heb ik gedaan.
gekeken voor nieuwe driver bios waren er niet.

specs
mobo http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=GEEM03
cpu http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=HEEA61
grafka XfX 7900gt kon geen link vinden op alternate maar dit zegt wel genoeg hoop ik.

alvast bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geef gewoon de specs ipv linkjes, dat is alleen maar lastig ;)

Verder, je weet dat je met XP geen 4GB geheugen kan adresseren? Je zult dus nooit de volledige 4GB kunnen gebruiken. Weet je ook zeker dat het mobo het geheugen aankan op deze snelheden? Test het eens met memtest.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik weet dat ik het nooit volledig kan gebruiken. welke memtest ik dacht dat memtest alleen voor fouten was ?

en ow ja net even voltage iets hoger gezet hoorde van een maat dat hij in dualchannel op 2.4 v moest dus even getest. en op 2.2v krijg nu na het laden van windowsxp een zwart scherm. en me licht van me logitech g15 gaat branden. verder gebeurt er niks.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 17:48:
ja ik weet dat ik het nooit volledig kan gebruiken. welke memtest ik dacht dat memtest alleen voor fouten was ?
Juist omdat je geen beeld hebt kan het geheugen fouten geven, dus test dat eens.

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 17:48:

en ow ja net even voltage iets hoger gezet hoorde van een maat dat hij in dualchannel op 2.4 v moest dus even getest. en op 2.2v krijg nu na het laden van windowsxp een zwart scherm. en me licht van me logitech g15 gaat branden. verder gebeurt er niks.
Bij de specificaties staat toch echt max 2.2v. Het is dus niet zo slim van je vriend om zo maar mensen aan te gaan raden geheugen op 2.4v te zetten (tenzij ie bereid is zelf in de buidel te tasten wanneer het stuk gaat).

Maar goed, zet dus eerst je geheugen eens goed, volgens de specifcaties; ga het dan testen met memtest; en pas dan ga je weer eens booten in Windoze.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoelde 2.1 ipv 2.4 .
blijkt tog 1 reepje niet 100% te zijn. RMA
Pagina: 1