Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Ondersteuning BluRay in Windows Vista Ultimate

Pagina: 1
Acties:
  • 337 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Op dit moment heb ik een blueray speler in mijn vista mediacenter geplaatst. Het gaat om de Asus BC-1205PT. Dit apparaat werkt perfect met de bijgeleverde software Cyber PowerDVD, maar biedt helaas geen ondersteuning wanneer je wilt kijken in windows mediacenter.

Ik heb op diverse website's gekeken en meestal kom ik er wel uit, maar nu helaas niet.
Wie heeft er een klein beetje ervaring mee of misschien wel de oplossing?

Alvast bedankt

Yaxchilan Parera

• mo3lla
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-11 20:31
ik heb hetzelfde probleem, is er een oplossing?

Verwijderd

mo3lla schreef op zondag 20 juli 2008 @ 13:49:
ik heb hetzelfde probleem, is er een oplossing?
Ja, en die heet Google. Vijfde hit van Google:
[...]Windows Media Center can play HD video in all countries, but does not support HDTV in any country except from the United States. Additionally, there is no native support for HD DVD or Blu-ray Disc movies in any country. Developers can, however, register their Blu-Ray/HD DVD playback applications with Windows Media Center so that the application will be launched automatically when a disc is inserted.[...]
http://en.wikipedia.org/w...a_Center_in_Windows_Vista

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2008 16:20 ]

• mo3lla
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-11 20:31
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 16:19:

Ja, en die heet Google. Vijfde hit van Google:
Noem ik geen oplossing... Officieel is er geen support, maar zie hier:

http://ourmediacenter.com

en hier:

http://blog.mediacentersa...InWindowsMediaCenter.aspx

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

mo3lla schreef op maandag 21 juli 2008 @ 14:12:
[...]

Noem ik geen oplossing... Officieel is er geen support,
Er is geen built-in Support, maar de API om applicaties te registreren die wél BR/HD-DVD aan kunnen bieden zit er wel in.

Klopt dus wel :)
Dat een fabrikant daar vervolgens geen gebruik van wil maken om die integratie te verzorgen ligt niet aan het OS, maar aan de software bakker die liever z'n eigen userinterface pushed.

[ Voor 22% gewijzigd door alt-92 op 21-07-2008 21:23 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Zoals ik het lees is dat niet het geval. Je kan blijkbaar enkel mediacenter wijsmaken dat hij de applicatie moet lanceren die BR schijfjes kan afspelen omdat hij dat zelf niet kan (ZEER slordig imo).

Ik blijf het zeggen: blijf gewoon bij dvd's of zoek andere manieren om aan HD materiaal te geraken tot heel dat DRM gedoe uitgesorteerd is.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 21:50:
Zoals ik het lees is dat niet het geval. Je kan blijkbaar enkel mediacenter wijsmaken dat hij de applicatie moet lanceren die BR schijfjes kan afspelen omdat hij dat zelf niet kan (ZEER slordig imo).
Media Center (Vista versie) werd ontwikkeld terwijl de BR/HD-DVD strijd volop in gang was.
In plaats van standaard voor één formaat (HD-DVD werd nota bene door MS verkozen voor de Xbox360) te kiezen is er een open registratiemodule gemaakt waar 3rd party leveranciers - die anders gelijk beginnen te gillen over 'unfair competition' - gebruik van kunnen maken.

dat ze dat niet doen is een tweede. Waarom kan Nero het bijvoorbeeld wel?
Ik blijf het zeggen: blijf gewoon bij dvd's of zoek andere manieren om aan HD materiaal te geraken tot heel dat DRM gedoe uitgesorteerd is.
Dat is een heel andere discussie die hier geheel offtopic is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1