[NTFS]Onverwijderbare directory na rsync

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:18
Ik heb hier een Linux server met daarop Samba. Gebruikers zetten daarop bestanden, en nu heeft iemand daar een directory "enquête" aangemaakt.

Nu zat ik de mailtjes van cron door te lezen, en het bleek dat rsync deze dir niet op een (gemounte) Windows-XP-NTFS-share op een andere computer zette:
rsync: [stat|mkstemp|recv_generator] "/bla/boe/enqu\#210te" failed: No such file or directory (2)

Nou, kan kloppen, /bla/boe/enqu\#210te bestaat ook niet, /bla/boe/enquête wel...
Volgende poging was die share omzeilen door alleen maar rsync te gebruiken, dus heb ik DeltaCopy geïnstalleerd op die XP-doos.

Die doet het *O* ... half -O- Hij maakt nu een folder aan die "enqu^te" heet. Deze is verder leeg, voor zover ik kan zien.

Na wat verder prutsen (o.a. kijken of er iets in stond, mocht niet) wilde ik hem gaan verwijderen: mocht ook niet. Permissies? Niet aan te passen, alle vakjes grijs. Zowel als (domain)administrator als local admin als gewone user. Alle andere door DeltaCopy/rsync neergezette bestanden mag ik wel zien/openen etc.

Het lijkt dus in de bestandsnaam te zitten. Echter, met verkenner kan ik hem niet verwijderen, Total Commander lukt het niet, in een cmd-venster de 8.3-naam rmdir-en mag niet...

Hoe krijg ik dat bestand weg?

Het lijkt al op de Linux-doos een vreemde naam te hebben (die kan dat teken ook niet aan, codepage/character encoding probleem ws), maar dat los ik dan later wel op, ik wil het eerst van mijn NTFS-schijf kunnen verwijderen :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02 15:34
*bookmarked*

Verwijderd

rmdir \\?\c:\padnaarmap\enquête

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:18
>rmdir \\?\c:\padnaarmap\enquête
Toegang geweigerd.

Ook na een take ownership. Dat is tevens het enige dat ik aan kan passen aan beveiligingen en zo, de rest is allemaal grijs/disabled.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Niet zo zeer een oplossing, maar ik zou de gebruiker aanbevelen nooit meer leestekens in een bestands- of mapnaam te gebruiken, daar krijg je allemaal ellende van. Ik las ook ooit ergens dat Microsoft adviseert om het niet te doen :)

Als je de SFU gebruikt is How to Enable File Name Character Translation misschien ook interessant.

[ Voor 3% gewijzigd door sanfranjake op 28-12-2007 19:40 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Staan er nog open files / handles naar die directory toe? Wat is de output van bv. een 'cacls' op die directory? :)
Pagina: 1