Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

In-ear koptelefoons met ongelijke kabeltjes

Pagina: 1
Acties:
  • 440 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Wie kan me uitleggen wat het nut is van die in-ear koptelefoons waarvan de kabeltjes naar het linkeroor korter is dan naar het rechteroor?
Ik meen dat je het rechterkabeltje achter je nek langs moet doen. Maar waarom in godsnaam?
Wat is het voordeel?

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 19:25

Swaptor

Java Apprentice

Dan hangt de rest van het kabeltje niet aan je oortjes, maar aan je nek.
En dat scheelt.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:33
tbenschop2 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 15:44:
Wie kan me uitleggen wat het nut is van die in-ear koptelefoons waarvan de kabeltjes naar het linkeroor korter is dan naar het rechteroor?
Ik meen dat je het rechterkabeltje achter je nek langs moet doen. Maar waarom in godsnaam?
Wat is het voordeel?
Dan gaat hij via je rug en heb je minder last van de kabels ;)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• tbenschop2
Ho, wacht even..
" Dan hangt de rest van het kabeltje aan je nek" ?
Ik denk dat ik iets verkeerd doe dan, want bij mij hangt dus de rest van het kabeltje aan één oor (het linker). Hoe kan het aan je nek hangen?

" Via de rug" ?!!?

:? :? :?

Hoe ik het doe: ik doe de linker in mijn linkeroor en de rechter voor of achter mijn nek in mijn rechter oor (duh). Dan hengt de rest van het kabeltje dus aan mijn linker oor. Daar komt ook alle spanning op als ik mijn hoofd draai of als ik mijn mp3-speler laat vallen ofzo.. Ik kan me niet voorstellen dat mensen dit prettig vinden...

[ Voor 41% gewijzigd door tbenschop2 op 28-12-2007 15:53 ]

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Dan heb je maar 1 kabeltje aan de voorkant naar de speler toe. Ziet er beter uit en minder kans dat het ergens aan blijft hangen (knopen, ritsen).

edit:
Zelf heb ik wel altijd van die goedkope dopjes met 2 dezelfde kabels, maar ik vind ze wel vervelender.
Met 2 even lange kabels vind ik hem ook sneller in de knoop raken.
Afbeeldingslocatie: http://www.greathometheater.com/images/earbudgirlsm.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door Kixtart op 28-12-2007 16:00 ]

☻/
/▌
/ \

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Afbeeldingslocatie: http://i9.tinypic.com/73dgxkw.png

Oh het nut, geen idee :+

[ Voor 24% gewijzigd door Muthas op 28-12-2007 16:03 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
tbenschop2 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 15:49:
Hoe ik het doe: ik doe de linker in mijn linkeroor en de rechter voor of achter mijn nek in mijn rechter oor (duh). Dan hengt de rest van het kabeltje dus aan mijn linker oor. Daar komt ook alle spanning op als ik mijn hoofd draai of als ik mijn mp3-speler laat vallen ofzo.. Ik kan me niet voorstellen dat mensen dit prettig vinden...
Daar heb ik helemaal geen last van eigenlijk. Ik heb juist het gevoel dat mijn nek een boel gewicht opvangt wanneer ik het snoer achter m'n nek langs hang. Daarbij gooi ik wel zoveel mogelijk van het snoer achter m'n nek. Zo hangt het linker oordopje ook niet zo aan m'n linkeroor :)

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-11 19:19
Ik vond zoiets vreselijk, want de rest van het snoer trok steed het korte oortje uit mijn oor. Werkte langs geen meter bij mij dus :)

Opgelost door met een elastiekje de lange snoer even kort te maken als de korte, en dan te gebruiken als een gewone koptelefoon :)

• tbenschop2
Bedankt voor de reacties.. Met name Muthas voor het sterk gelijkende portret.
Maar goed, zo draag ik ze dus idd, en in die tekening kun je zien dat als er spanning komt in de (hoofd-)kabel, het linkeroor dat allemaal opvangt!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

tbenschop2 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 16:25:
Bedankt voor de reacties.. Met name Muthas voor het sterk gelijkende portret.
Maar goed, zo draag ik ze dus idd, en in die tekening kun je zien dat als er spanning komt in de (hoofd-)kabel, het linkeroor dat allemaal opvangt!
Uhm ja, maar als je kunt de dopjes makkelijker laten hangen als ze niet in je oren zitten. Als je meer fitnest met je rechter moet je misschien de dopjes andersom draaien als ze symmetrisch zijn. En als je het rechter dopje uit doet komt er niet meer spanning op het linker dopje te staan omdat het rechter dopje losbungelt.

PSN: Shiver23

Verwijderd

je hebt gelijk dat het soms wat trekt, maar je hoeft het niet te doen haha
Pagina: 1