Cas 2 en Cas 3 in 1 systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 01:34
Hallo,

Wordt ik er wijzer van om mijn systeem nu met 2x512MB twinmos cas 3 dual channel uit te breiden met 2x512 corsair xms cas 2?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Je gaat er zeker op vooruit.
Je geheugen gaat echter wel draaien op cas 3.

• ScooBY_DoO
Thnx, dat begrijp ik, maar dat doet het nu ook al.....

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 22:21

Swaptor

Java Apprentice

Dan zul je moeten opletten of het geheugen wat je extra aanschaft ook jouw oc aankan.
Was overigens wel makkelijk geweest als je had aangegeven in je startpost dat je cas3 geheugen op cas2 had lopen.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

:/
er wijzer van om mijn systeem nu met 2x512MB twinmos cas 3 dual channel uit te breiden met 2x512 corsair xms cas 2?
Dan zit er straks 2 GB RAM in je bak. Mooi toch?
CAS2 geheugen kun je prima naast je huidige CAS3 geheugen zetten, alleen gaat het CAS2 geheugen dan wel op CAS3 zijn werk doen, wat ietsje onder de specificaties is.
Geen probleem dus, je pakt alleen de mogelijke kleine snelheidswinst die het CAS2 geheugen kan bieden niet mee.

Wat wil je nou weten? Of dit gaat werken?
Een vraag van 1 zin vind ik wel heel erg kort. Bovendien ontbreken de specificaties van je systeem dus met zekerheid kan niemand je het zeggen, alleen de algemene richtlijn.
Swaptor schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 16:15:
Dan zul je moeten opletten of het geheugen wat je extra aanschaft ook jouw oc aankan.
Was overigens wel makkelijk geweest als je had aangegeven in je startpost dat je cas3 geheugen op cas2 had lopen.
Wat bedoel je hiermee? Ik zie namelijk nergens dat hij een overclock draait. Alleen dat hij nu blijkbaar 2 reepjes van 512MB op een bepaalde kloksnelheid heeft draaien, waarvan ik gok dat het om PC3200 gaat als ik zijn signature bekijk, met een CAS latency van 3. Waar hij nu 2 reepjes van 512MB naast wilt zetten met een CAS latency van 2, welke dan hun werk zullen gaan doen op een CAS latency van 3 omdat de 'oude' modules hun werk nou eenmaal op die latency doen.
Waar zie je dat het om een overclock gaat? Of dat hij CAS3 geheugen op CAS2 heeft lopen?

[ Voor 35% gewijzigd door Ultraman op 28-12-2007 16:21 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• ScooBY_DoO
Idd, ik heb nergens aangegeven dat ik op cas2 draai...

De specificaties staan in mn sig.... ik zie niet wat daar belangrijk aan is.

Enige wat ik idd wou weten is of ik er wijzer van wordt of dat het geen wonderen gaat verrichten.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Ik denk niet dat die geheugenupgrade jou wijzer gaat maken.

Verwijderd

Voor zover ik weet was de latency voor de P4 niet zo van belang. Een athlon xp had er bijvoorbeeld meer last/voordeel van :).

Oftewel gewoon uitbreiden als je het nodig hebt en je niet storen aan die cas latency.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Enige wat ik idd wou weten is of ik er wijzer van wordt of dat het geen wonderen gaat verrichten.
:?

Wijzer word je (hopelijk) van de Wikipedia, de FAQ hier en andere bronnen aan te boren. Tenzij je dat geheugen met een hamer in je schedel gaat monteren gaat het op jouw wijsheid geen invloed hebben (en dan nog hoogstwaarschijnlijk in negatieve zin...)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.