Toon posts:

AXIS camera streams opvangen en opnieuw uitzenden?

Pagina: 1
Acties:
  • 379 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
oke, vraag..

heb in heel NL & Duitsland IP camera`s staan, welke allemaal verbonden zijn met elkaar in 1 groot VPN netwerk..

nu wil ik, omdat de camera`s in een VPN netwerk zitten..
de streams intern laten opvangen door een server (Welke zich bevindt in het VPN netwerk)

en vanaf daar alle streams weer verzenden zonder de stream verder te wijzigen..
zodat gebruikers maar 1 verbinding hebben staan met een IP camera.. en niet meerdere.. (Wat je krijgt als ik portforwarding moet gaan gebruiken..) dit om bandbreedte te gaan besparen..

het zijn allemaal axis camera`s.. heb ook het pakket camera station van axis, maar dit is in feite gewoon een programma die snelkoppelingen legt naar de camera waardoor je van buitenaf (WAN) er niets meer mee kunt..

heb verder al beetje rondgekeken, met WME (windows media encoder) kan ik de streams opvangen maar WME veranderd de stream naar een andere content en dat moet niet... (kan ik ook niet wijzigen)..

iemand nog een alternatief voor me??

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
VLC. http://www.videolan.org

Bij het output streamen gewoon zelfde instellingen als de AXIS kiezen en gaan :)

http://www.videolan.org/streaming-features.html

[ Voor 70% gewijzigd door Dolan op 28-12-2007 15:48 ]

Verwijderd

Heb ik me dus ook afgevraagd :Y aangezien ik ook meerdere axis cams heb en ook met stream problemen zit

Verwijderd

Topicstarter
Heb even naar dat VLC gekeken,

helaas is het niet te combineren met mijn camera station..
althans, heb net wat pogingen gedaan maar krijg dan server fout meldingen en dat de inloggegevens niet kloppen (het camera station probeert altijd in te loggen op de camera voor de stream volgens mij)

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-03 19:46
Toch een kickje... Zit op dit moment nog met exact hetzelfde probleem, misschien dat de TS ondertussen een oplossing heeft?

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Axis videostreams zijn rare dingen. Hij bestaat in wezen uit een verzameling jpegs, gescheiden door een soort aangepaste HTTP header. VLC kan hem afspelen, maar als je de stream eerst op schijf zet niet meer. Deze stream moet van een HTTP server komen, omdat de eerste HTTP header (die normaal gesproken niet opgeslagen wordt als de stream wordt opgeslagen) belangrijk is.

De eenvoudigste manier om het door de OP geschetste probleem op te lossen lijkt me een port forwarding tooltje als Portfwd. Voor elke camera forward je een poort op de geexposeerde server naar poort 80 op de camera, en die kun je dan bereiken via http://jouwserver.nl:jouwpoort/mjpg/video.mjpg. Nadeel kan zijn dat de hele webinterface van de camera dan van buitenaf te bereiken is, dus je moet ze allemaal dichttimmeren.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-03 13:31
Mijzelf schreef op maandag 01 december 2008 @ 11:13:
Axis videostreams zijn rare dingen. Hij bestaat in wezen uit een verzameling jpegs, gescheiden door een soort aangepaste HTTP header. VLC kan hem afspelen, maar als je de stream eerst op schijf zet niet meer. Deze stream moet van een HTTP server komen, omdat de eerste HTTP header (die normaal gesproken niet opgeslagen wordt als de stream wordt opgeslagen) belangrijk is.

De eenvoudigste manier om het door de OP geschetste probleem op te lossen lijkt me een port forwarding tooltje als Portfwd. Voor elke camera forward je een poort op de geexposeerde server naar poort 80 op de camera, en die kun je dan bereiken via http://jouwserver.nl:jouwpoort/mjpg/video.mjpg. Nadeel kan zijn dat de hele webinterface van de camera dan van buitenaf te bereiken is, dus je moet ze allemaal dichttimmeren.
Meeste axissen doen naast MJPEG ook MPEG4. Je kan ook eens kijken om alle camera's in een multicast-enabled vlan te gooien. Vanuit daar kun je dan rustig verder, zonder dat je verdere netwerk 'belast' wordt.

En een simpel pakketje als webcamxp? Die 'bundelt' ook de mjpegstreams die ie zelf weer 'rebroadcast' vanaf 1 IP.

[ Voor 4% gewijzigd door DJSmiley op 01-12-2008 21:02 ]

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-03 19:46
Na een dag plaren op school ben ik eracher:

Via de Axis camera driver kan ik de stream van de camera opvangen in Windows Media encoder. Deze kan ik dan weer door pushen naar Windows Media Server en weergeven op een site. Probleem is alleen dat de stream nu zo'n 6-10 seconden vertraging oploopt. Dit zal onder andere komen door het verwerkingsproces(?). Iemand misschien ideen om dit te verkorten?
Pagina: 1