Toon posts:

[Outlook] Foutmelding plugin oude virusscanner Avast*

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn computer opnieuw opgezet en daarbij alle bestanden van outlook ook weer vervangen. Dus ik heb al mijn mail en contactpersonen.
Het probleem is dat ik nu een foutmelding krijg bij het opstarten van Outlook afkomstig van mijn oude virusscanner, ik gebruik nu een andere virusscanner.
Hoe krijg ik deze foutmelding weer weg? De functie herstel en analyse werkt niet naar behoren.

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:31
Zonder foutmelding komen we niet ver natuurlijk? Denk dat het om Kaspersky gaat omdat die wel vaker dit soort problemen heeft.

Lees verder Stappenplan voor nieuwe topics in Officesuites en -software - Beleid even door.

[ Voor 49% gewijzigd door Superseb op 28-12-2007 15:10 ]

Verwijderd

je zou kunnen kijken bij Extra, Opties en dan onder Anti Virus voor Email..ik heb zelf Kaspersky en hier kan ik wel wat instellen

Verwijderd

Topicstarter
De foutmelding is: de invoegtoepassing ..\Avast4\ashOutXt.dll kan niet worden geladen.
Dit wordt dus veroorzaakt doordat ik nu een andere virusscanner gebruik en met mijn .pst bestanden ook de verwijzing naar mijn oude virusscanner heb gekopieerd.

Ik heb gezocht onder opties, maar kan daar geen verwijzing vinden naar een virusscanner.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Is het niet gewoon weg als je die plugin verwijdert/uitschakelt in je settings?
Het zou helpen als je vertelde welke versie van Windows/Outlook je gebruikt, zonder kan niemand hier iets zinnigs over zeggen. Vermeld de volgende keer je exacte foutmelding ook even in de topicstart.

Ik heb de topictitel aangepast, omdat "outlook probleempje" niet echt helder maakt wat je probleem is.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Ik ben het met sanfranjake eens. Het lijkt me dat je ook de oude instellingen van je Outlook-installatie hebt overgenomen, ipv alleen de mail en contactpersonen. :)

Signature

Verwijderd

Ik zou alles exporteren naar b.v. een pst-bestand. Daarna zoeken in de map <application data> en hier de outlook-instellingen weggooien. Vervolgens Outlook opnieuw starten en dan het pst-bestand weer importeren. Je zou dan alle oude instellingen kwijt moeten zijn en alleen de data overhouden.

Verwijderd

Topicstarter
Dit komt overeen met wat ik oorspronkelijk heb gedaan. Voor de zekerheid heb ik dit nogmaals herhaald, maar dit helpt niet.

Sanfrankje bedankt voor je hulp, je hebt helemaal gelijk, ik heb win xp home sp2 met outlook 2003 sp2.
Ik weet echter niet waar ik een plugin kan in/uit schakelen.
Pagina: 1