[OS X] Cut/Knippen niet mogelijk, maar wel in Finder menu?

Pagina: 1
Acties:
  • 545 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024
Zowel in Tiger als in Leopard was er iets wat me verbaasde: Je kan niet knippen en plakken in OS X. De mogelijkheid staat wel in het Finder menu: Edit>Cut, maar die is disabled.

1) Waarom staat die optie in het menu als het niet te gebruiken is?
2) Waarom is het überhaubt niet mogelijk te knippen? Als je kan draggen naar een andere map, dan moet knippen ook wel lukken volgens mij.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Knippen is dacht ik wel beschikbaar als je bijvoorbeeld de naam van een bestand wil knippen. Waarom het niet werkt voor bestanden weet ik niet.

[ Voor 33% gewijzigd door Frietsaus op 28-12-2007 14:24 ]

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-02 22:42
Omdat selecteren en slepen naar een andere map automatich verplaatsen is. Dus geen behoefte aan appeltje+X. Het werkt inderdaad alleen maar voor tekst.

Heb me er eerst ook gruwelijk aan geërgerd, maar goed het went en werkt nog makkelijker ook vind ik iig.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024
Waarom kan cmd+X>cmd+V dan niet ook als verplaatsen worden ingesteld? Ik moet wel eens iets naar een parentmap verplaatsen ofzo, dan is cut 'n paste handiger dan slepen tussen twee vensters.

• Anghell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-01 09:09
SpoekGTi schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 15:48:
Omdat selecteren en slepen naar een andere map automatich verplaatsen is. Dus geen behoefte aan appeltje+X. Het werkt inderdaad alleen maar voor tekst.

Heb me er eerst ook gruwelijk aan geërgerd, maar goed het went en werkt nog makkelijker ook vind ik iig.
Het werkt makkelijk? :/
Absoluut de grootste irritatie die ik ben tegengekomen in OS X, zeker met een Finder die geen boomstructuur ondersteunt.

Mag hopen dat Apple ooit 'to its senses' komt

Verwijderd

SpoekGTi schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 15:48:

Dit is typisch het gedoe dat mij stoort aan apple -> ze duwen je in een mal waar je amper uitgeraakt...
Als slepen goed gaat, mij best, maar dat ze apple-C/V als copy/paste nemen maar X als cut vergeten/blokkeren... nah.

Voor de rest, Apple *O*
Anghell schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 16:36:
[...]

Absoluut de grootste irritatie die ik ben tegengekomen in OS X, zeker met een Finder die geen boomstructuur ondersteunt.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/sky53785/5.png

:?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2007 16:45 ]

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:10

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Anghell schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 16:36:
[...]

_/-\o_

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

slepen is the way to go.. ook gewoon slpen met exposé om het in ander venster te droppen.
ALT ingedrukt kopieert ipv verplaatst
naar ext schijf of iets APL toest ingedrukt om te verplaatsen ipv kopieren.

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Door deze draad kwam ik er achter dat je ook bestanden en mappen in de knoppenbalk kunt slepen, kwestie van even erboven zweven en dan kun je ze droppen. Dat kan wel handig zijn, bijvoorbeeld als de ruimte in de zijbalk wordt opgeëist door een grote hoeveelheid gemounte schijven, dan kun je de symbolen voor bureaublad, thuismap etc. ook in de bovenbalk plaatsen.

Wat ik ook standaard in de bovenbalk sleep is het Pad-symbool (die vind je bij 'Pas knoppenbalk aan'), dat bladert wat makkelijker naar de parent folder (in plaats van cmd-klik op de venstertitel).

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
kaassouffle schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 17:52:
slepen is the way to go.. ook gewoon slpen met exposé om het in ander venster te droppen.
ALT ingedrukt kopieert ipv verplaatst
naar ext schijf of iets APL toest ingedrukt om te verplaatsen ipv kopieren.
Op zich werkt dat, maar soms wil je toch echt cut-n-paste gebruiken. En dat kan blijkbaar niet. Het irriteert mij al sinds ik 2,5 jaar geleden met Tiger begon.

PSN: djmurcielago

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:10

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Murcielago schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 19:36:
[...]

Op zich werkt dat, maar soms wil je toch echt cut-n-paste gebruiken. En dat kan blijkbaar niet. Het irriteert mij al sinds ik 2,5 jaar geleden met Tiger begon.
Je bent (gevoelsmatig) vaak sneller door met het toetsenbord te werken. "Appeltje-x, appeltje-, en appeltje-v. Helaas.
Pagina: 1