Activision games en ATI 2900XT 1GB

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-05 01:08
Beste Tweakers,

Ik weet niet zeker waar ik deze vraag in zou moeten plaatsen maar denk toch dat dit de juiste rubriek is.
Wanneer ik een Demo wil spelen van Need For Speed Pro Street of Soldier of Fortune 3 dan blijft mijn scherm knipperen.

Het spel opstarten gaat zonder problemen, maar tijdens de intro film en verder krijg ik fragmenten te zien en dan word me scherm weer zwart.

Ik heb al verschillende drivers van ATI geprobeerd maar ze hebben alle hetzelde probleem. ik draai nu weer de laatste ATI CCC 7.12

Verdere specs:
ATI Radeon 2900XT 1GB DDR4 BBA
Intel Core2Duo 6850
4GB OCZ 6400 geheugen
Windows Vista X64

Heeft iemand dit probleem ook gehad? en een oplossing hiervoor gevonden?

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

• MrOizo2005
Na verdere onderzoek blijkt het dus waarschijnlijk aan de monitor te liggen, De games hebben een standaard resolutie van 640x480 en de Samsung 205BW kan dit schijnbaar niet aan.

Ik heb Samsung gemailed met mijn uitleg daarin, zal mij benieuwen of ze hier iets mee kunnen.

• charlie7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-05 15:13

charlie7

pr0

:+ NFS PS komt van EA af hor :P

MacMini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 17 PM / AWU 3 / Model 3 Highland

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-04 12:04
Kan je bij die spellen niet toevallig in een config file de resolutie handmatig instellen op 1680x1050?

Vaak is er in de map van het spel een bestand dat config.ini heet (naam kan afwijken) wat je opent met kladblok, en waar je instellingen kan uitvoeren zonder het spel op te starten.

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
welke refresh rate gebruik je?

die van mij heeft het ook wel eens en maximaal 60Hertz , dan zit mn scherm er tegen aan te hikken en begint het beeld raar te doen

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

En anders kun je nog vaak via de command line achter de .exe een regel meegeven voor een geforceerde resolutie.

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-05 12:54
- check je drivers
- verwijder vista ( werkt niet met games :P)
- Patch Nfs
- als je een TL buis in je kamer hebt kijk effe of die niet kapot is :)
- Heb j een hele oude monitor ?
- owjah die refresh rate zou het ook kunne zijn, lijkt me meest logish
suc6

gr,
guido

[ Voor 14% gewijzigd door StormRider op 31-12-2007 20:06 ]

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 20:43

KneoK

Not in a million lightyears

StormRider schreef op maandag 31 december 2007 @ 20:04:
- check je drivers
- verwijder vista ( werkt niet met games :P)
- Patch Nfs
- als je een TL buis in je kamer hebt kijk effe of die niet kapot is :)
- Heb j een hele oude monitor ?
- owjah die refresh rate zou het ook kunne zijn, lijkt me meest logish
suc6

gr,
guido
- Hij heeft zoals aangegeven meerdere drivers geprobeerd
- Vista is tegenwoordig stabiel genoeg om niet meer op te ranten
- NFS is niet het enige spel wat problemen veroorzaakt
- TL buis ? De logica ontgaat me even, maar wellicht lig ik achter, kun je dit uitleggen ?
- Oude monitoren zouden juist geschikt moeten zijn voor een resolutie van minimaal 640x480, daarbij reken ik de Samsung 205BW niet als oude monitor. Enige wat ik me niet kan voorstellen is dat Samsung zonder pardon een toch wel aardig globaal geaccepteerde resolutie van 640x480 niet ondersteund.
- Vrijwel elke monitor geeft een melding als er een te hoge refreshrate of resolutie gebruikt wordt dan ondersteund, zowel CRT als TFT waarbij meestal zelfs gekozen kan worden voor een niet-beeldvullende resolutie waardoor je dus meer beeld hebt dan monitor en je in het beeld moet "scrollen". Als ik mijn TFT op 1920x1080 zet dan heb ik volledig beebdvullend 1650x1080 met aan zijkant en onderkant een stukje ruimte over waarnaar ik met de muis kan "scrollen"

TS >>> Het is mij een beetje onduidelijk of je nu alleen problemen hebt met intro films of andere films, of ook met het spel zelf. In de topicstart geeft je aan problemen te hebben tijdens intro film en beeld op zwart. Gebeurt dit ook daarna ? Kun je het spel uberhaupt spelen ? Of bedoel je met het opstarten van een spel alleen het icoontje aanklikken en wachten ?
Als je namelijk problemen hebt met intro's en andere films dan zou het een corrupte of zelfs niet-aanwezige (corrupt is aannemelijker, welke uitgever geeft een spel nou uit zonder juiste codecs ?) codec kunnen zijn.
Als het ook de spellen zelf zijn en het lijkt vooralsnog eem Activision-only probleem te zijn dan lijken de volgende stappen me duidelijk, inlichtingen bij hen inwinnen.
Verder lijkt het met de info die je geeft niet direct een hardwareprobleem te zijn, want zoals ik het lees zouden andere spellen wel goed moeten werken.

Verder is het toch wel handig om te weten of het exclusief om deze spellen gaat. Werken andere spellen wel zoals ze horen te werken ? Hoor je bijvoorbeeld nog wel geluid, van de intro of zelfs menu-geluiden ? Dit om uit te sluiten of het een niet-ondersteunde resolutie is of echt een vastloper oid.

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-05 15:17

Nutral

gamer/hardware freak

Is het niet mogelijk om via een commandline of config in te stellen dat die games met een hogere resolutie moeten starten ?

• MrOizo2005
KneoK schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 02:56:
[...]

TS >>> Het is mij een beetje onduidelijk of je nu alleen problemen hebt met intro films of andere films, of ook met het spel zelf. In de topicstart geeft je aan problemen te hebben tijdens intro film en beeld op zwart. Gebeurt dit ook daarna ? Kun je het spel uberhaupt spelen ? Of bedoel je met het opstarten van een spel alleen het icoontje aanklikken en wachten ?
Als je namelijk problemen hebt met intro's en andere films dan zou het een corrupte of zelfs niet-aanwezige (corrupt is aannemelijker, welke uitgever geeft een spel nou uit zonder juiste codecs ?) codec kunnen zijn.
Als het ook de spellen zelf zijn en het lijkt vooralsnog eem Activision-only probleem te zijn dan lijken de volgende stappen me duidelijk, inlichtingen bij hen inwinnen.
Verder lijkt het met de info die je geeft niet direct een hardwareprobleem te zijn, want zoals ik het lees zouden andere spellen wel goed moeten werken.

Verder is het toch wel handig om te weten of het exclusief om deze spellen gaat. Werken andere spellen wel zoals ze horen te werken ? Hoor je bijvoorbeeld nog wel geluid, van de intro of zelfs menu-geluiden ? Dit om uit te sluiten of het een niet-ondersteunde resolutie is of echt een vastloper oid.
Mijn excuses voor het late reageren met deze drukke dagen , maar om even hierop terug te komen.
Windows is net ge-herinstalleerd en problemen zijn nog steeds aanwezig, met het verhaal over een TL balk snap ik wel , dat kan op een niet geaard stopcontact een lek veroorzaken , maar me pc staat nu net op een andere locatie die ook gewoon geaard is.

Over het knipperen van het beeld, het is alleen als een spel 640x480 staat op 60hz, en andere spellen werken gewoon naar behoren (die staan meestal standaard op 800x600 of hoger).

Het is mij wel gelukt om Sof3 te spelen door hem windowed op te starten en daarna de resolutie te veranderen in-game naar een hogere resolutie. Need for Speed pro street krijg ik aan de praat maar dat duurt 5 minuten om door het menu te wandelen als het scherm zo knipperd, ik zie bijvoorbeeld 0,2 seconden het spel en dan weer 5 seconde zwart etc.

Het is mij nu alleen bij deze games opgevallen , maar het is eigenlijk bij elke waar de resolutie dus op 640x480@60hz staat.
Nutral schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 13:08:
Is het niet mogelijk om via een commandline of config in te stellen dat die games met een hogere resolutie moeten starten ?
Ja sommige spellen ondersteunen het via commandline, en dan is het ook mogelijk om te spelen

edit: het gaat hierbij echt om spelletjes en niet om films, het knipperen begint al met de intro en gaat het gehele spel door

[ Voor 8% gewijzigd door MrOizo2005 op 02-01-2008 00:30 ]

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-05 07:28
Toch vreemd, maar bij mij startte nfs pro street wel gewoon op in 640x480 op mijn 205bw. Wel andere videokaart maar ja.

http://specs.tweak.to/16567

Pagina: 1