HP DLT70e driver probleem

Pagina: 1
Acties:

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-12-2025
Beste Tweakers,

Inmiddels ben ik een aantal dagen aan het stoeien met een HP DLT70 tape drive die ik maar niet geinstalleerd krijg onder Win XP Prof.

Het volgende heb ik gedaan:
1) Tape drive auto laten herkenen door Win XP.
2) HP library en tape tools gedownload om firmware te upgraden
3) Hier gaat het fout want ik krijg een time-out nadat de firmware geupload is met de melding dat het aparaat niet goed geinstaleerd is.
4) Op HP site staan drivers voor XP home en Win 2000 (niet XP prof). Deze werken dan ook niet onder mijn XP versie.
5) De raad van tape tools opgevolgt door tape drive te verwijderen bij apparaat beheer en opnieuw tape tools te draaien.
6) Met het handen in het haar zitten want ik krijg het apparaat echt niet geinstalleerd
7) Tweakers om hulp vragen

Hardware:
* AMD2500 PC XP Prof.
* SCSI AMI controller
* HP DLT70e tape drive

Is er iemand die ervaring heeft met het installeren en gebruiken van deze tape drives onder Windows XP? Ik verwacht dat ik een bepaalde driver nodig heb, of een bepaalde manier aan moet houden, om de drive te kunnen installeren. Maar zeker weten doe ik het niet gezien ik het nu niet werkend krijg.

Alvast bedankt voor de hulp!

• siteslammer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01-2021
je hebt al wel de drivers voor Windows 200 geprobeerd mag ik aannemen of niet?
aangezien de core van Win 2k en Windows XP nagenoeg gelijk is oftewel NT5.0(2k) en NT5.1(xp).
Vaak werken de 2000 drivers ook wel voor XP als er geen xp specifieke drivers zijn.

www.bigclan.co.uk

• markiew
Je deze had ik inderdaad al geprobeerd. In ieder geval bedankt voor de reactie!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Heb je een andere machine om de laatste firmware te installeren?

Is de scsi-controller aspi compliant?
with any ASPI compliant SCSI [...]
Je geeft niet het type op. Op een RAID-controller zou het mogelijk niet werken.

Probeer een andere controller. De veeeeeel gebruikte Adaptec AH2940 is recommended.

Probeer anders de scsi-snelheid op betreffend kanaal lager in te stellen.

LinkedIn WoT Cash Converter

• markiew
Ik zal eens op zoek gaan naar de Adaptec controller. Volgens is het redelijk makkelijk om daar aan te komen. Zodra ik die heb post ik mijn bevindingen

• markiew
Door de installatie van Back-up Exec werkt de drive nu door de drivers van het programma te gebruiken.

Inmidels heb ik de AHA-2940AU adapter weten te bemachtigen. Nu heb ik twee tape drives die ik uiteindelijk werkend zou willen hebben. De tape drives zullen uiteindelijk separaat, dus op twee verschillende scsi controllers gaan functioneren. Op dit moment beschik ik alleen over de AHA-2940AU.

Situatie 1:

Afbeeldingslocatie: http://img184.imageshack.us/img184/5035/c00151729dt0.th.jpg

Ik heb een DLT tape drive intern aangesloten op bovenstaande manier. Het is een scsi kabel met twee connectors waardoor ik geen terminator heb hoeven te gebruiken. Om welk HP DLT apparaat het gaat is mij niet helemaal duidelijk. In Windows wordt deze herkend als ‘DEC DLT 2000-tapestation'. Echter wordt de drive niet goed herkend, tenminste in apparaatbeheer staat een uitroepteken bij het apparaat. Nu vraag ik me af waar dit aan kan liggen?

• Zijn er verschillende soorten SCSI interne kabels en heb ik de verkeerde gebruikt?
• Komt het omdat ik het apparaat via de interne voeding even aangesloten heb waardoor de tape drive te weinig stroom krijgt?
• Moet ik de externe SCI connector ook voorzien van een terminator?
• Zou het kunnen liggen aan de driver? Zo ja, om welke tape drive gaat het dan?

Het gaat om de volgende tape drive:

Afbeeldingslocatie: http://img244.imageshack.us/img244/5282/005ji5.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img86.imageshack.us/img86/9793/006nh0.th.jpg

Zoals je kunt zien ben ik echt nog niet goed bekend met SCSI. Hopelijk leer ik van de antwoorden die jullie me kunnen geven! In ieder geval alvast bedankt!!

[ Voor 22% gewijzigd door markiew op 07-01-2008 08:40 ]

• markiew
Situatie 2:

In deze situatie gaat het erom dat ik een HP SureStore DLT70e aansluit via de adapted 2940AU. Dit wil ik op de volgende manier doen, maar dan met een tape drive:

Afbeeldingslocatie: http://img231.imageshack.us/img231/9281/c00151729mi3.th.jpg

Klopt het dat ik dan een ‘A 50-Pin Low-Density to 68-Pin High-Density Cable’ aan moet schaffen om het geheel aan te kunnen sluiten?

http://img201.imageshack.us/img201/8237/c00565sw5.jpg

Uiteindelijk ga ik de DLT70 aansluiten op een Adaptec AHA-2940UW. Ik neem aan dat ik dan een ‘A 68-Pin High-Density to 68-Pin High-Density Cable’ kan gebruiken?

[ Voor 4% gewijzigd door markiew op 06-01-2008 22:25 ]

Pagina: 1