Toon posts:

Krijg Winroute niet aan de praat...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals al in het onderwerp staat, ik krijg Winroute dus niet aan de praat. :(
Op een client pc heb ik dus braaf alle instellingen gecheked maar krijg het niet aan de praat. de enige reactie die ik krijg is dat ik onderin wel het IP van de betreffende pagina zie maar hij haalt de pagina dus niet op en ik krijg uiteindelijk de melding "Could not open search page"

Iemand die enig idee heeft? Ik heb volgens mij toch echt alles goed ingesteld... maar dat zal dan wel niet aangezien het niet werkt.

Alvast bedankt Tweeter

• Bombonella
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 10:03

Bombonella

En als de Bom valt....

Zoek ff op Winroute problemen,
veel mensen schijnen het niet helemaal in een keer voor mekaar te krijgen met dit progje,
oftewel hier zijn al honderden posts over :Z

Verwijderd

probeer effe een paar ip-adressen te pingen (bv 216.33.238.7 van hotmail.com) op de client.
lukt dit --> dan is er iets mis met je dsn (stel bij dns-server op de client effe die van je isp in)
lukt dit niet --> dan is er toch echt iets mis met je verbding

kun je wel je winroute-server pingen?

nhja, probeer maar es

veel suc6

Verwijderd

Topicstarter
111 en nu waarschijnlijk 112 topics over winrouet om precies te zijn..

M'n verbinding naar me server zit wel goed die ken ik wel gewoon bereiken. Naar buiten jammer genoeg niet. Kheb het namelijk ook al een tijdje onder Wingate aan de gang gehad alleen beviel dat niet al te best. Nou heb ik wat goede dingen over Winroute gehoord o.a. dat VPN over Winroute wel werkt. dus wou ik dat eigenlijk wel ff uitproberen. Maar dan moet Winroute eerst wel werken.

• Bombonella
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 10:03

Bombonella

En als de Bom valt....

Ik geloof dat ik iets zinnigs heb te melden,

uit eigen observatie, een beetje met een natte vinger in de lucht & van horen zeggen:

Er zijn nogal wat mensen die Winroute niet aan de praat kregen nadat ze Wingate hadden geprobeerd en eraf hadden gegooid...
zou het een nu met het ander...

Verwijderd

Het enige wat je hoeft te doen in Winroute is NAT aanzetten op de adpater die verbinding maakt met het internet.
Op het moment dat dat gebeurd zal ie verder gaan dan het resolven van de hostnaam

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Gebruik je een firewall op de server???

Verwijderd

Topicstarter
Was er al bang voor... :(

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Op woensdag 14 februari 2001 20:56 schreef Tweeter het volgende:
Was er al bang voor... :(
Voor die firewall???? :)

Als je ZoneAlarm gebruikt, moet je bij Security de rechtse slider in het midden zetten.....

Verwijderd

Topicstarter
NAT staat aan.
En ik draai geen firewall omdat het allemaal toch al bagger draaide heb ik die er bewust nog niet opgezet.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 14 februari 2001 21:00 schreef Mark_640 het volgende:

[..]

Voor die firewall???? :)

Als je ZoneAlarm gebruikt, moet je bij Security de rechtse slider in het midden zetten.....
Neuh dat ik windhoos opnieuw zou moeten installeren

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:31
Ik heb ook het zelfde probleem gehad, ook van Wingate naar Winroute.
Toen ik nog Wingate gebruikte had ik vanalles ingesteld in mijn browser bij connections en zo. (ip van server enz)
Toen had ik Winroute geinstalleerd en ik kon niet meer server.
De oplossing is: stel je browser in automatically detect settings. Dat kun je vinden bij (in je explorer) Tools -> internet options -> connections -> LAN settings. S6

Verwijderd

NAT is makkelijk
maar je moet wel de default gateway instellen
op de clientpc's......duzzzzzzzzzzzzzzzzzz

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Bij de installatie van Winroute wil er nog wel eens iets verkeerd gaan met de drivers.....
Kick ff de NIC-drivers van je bak af en installeer ze opnieuw.... dit was voor mij de oplossing.....

Verwijderd

Topicstarter
Ehrm elke keer als ik wat veranderd heb stel ik op de client de explorer setings opnieuw in. (probeer altijd alle mogelijkheden)

En ik draai gewoon NAT en heb op de client DHCP aanstaan en as Gateway het IP van de internetSurfur.

Ook heb ik de NIC drivers al vervangen. (alles uit eigenschappen van netwerk verwijderd opnieuw opgestart en weer toegevoegd)

Verwijderd

DNS probleem...check dat ff!
Pagina: 1