Toon posts:

Installatie XP MCE2005 geeft RPC Server melding*

Pagina: 1
Acties:
  • 671 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een pc gebouwd:

AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4200 CPU CLock 2200MHz Memory speed 667 Mhz met een
moederboard van MSI K9N SLI 2F NF 570 AM2 waarop
1x 1 Gb werkgeheugen gebouwd met
IDE WD 200 Gb en
EVGA Geforce 7200GS 128 Mb tv dvi[b]

OS is XP media center edition 2005 origineel

Waarop ik inmiddels Firefox, Thunderbird en Epson heb geinstalleerd. SP2 zat er niet bij !@#$% Nu kom ik het volgende probleem tegen

RPC server is niet beschikbaar.

ik heb hiermee problemen met het installeren van de ethernetkaart die via systeembeheer normaal functioneert, heb geprobeerd via
start, deze computer (rechtermuis), beheren, services en toepassingen, de RPC te resetten maar dat lukt niet en beide (RPC + Locator)staan op automatisch waarbij RPC aangeeft te zijn gestart.

Het lullige is dat ik SP2 niet kan installeren omdat ik geen internetverbinding tot stand kan brengen (want ik vermoed dat dit ook al het eea zal verhelpen)

Wie weet raad ?!? _/-\o_

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
anders gebruik je even een usb stick en download je sp2 (de IT-professionals editie)

hier dus: http://www.microsoft.com/...368D3CDB5A&displaylang=en

[ Voor 44% gewijzigd door IRCfreAk op 28-12-2007 13:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thnx ga ik mee beginnen !!
update SP2 wordt nu geinstalleerd !

SP2 staat erop, helaas geen verandering. Krijg nog steeds de melding:

SAGEM f@st 3202
setup kan installatie enigine niet starten
de RPC server is niet beschikbaar

Ik heb geprobeerd via Installatie te controleren of alles ok is en volgens windows check is het op update na in orde. Ik wilde nog een paar extra items toevoegen voor de zekerheid maar ook hierbij loop ik tegen de melding [/b]RPC server niet beschikbaar[/b] aan.

Helaas heeft SP2 niet dit probleem opgelost.

Wat kan ik verder nog proberen??

[ Voor 141% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2007 14:42 ]

• siteslammer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01-2021
mischien is het makkelijker om via een mod het topic verplaats te krijgen naar GoT - Windows Clients aangezien mij het meer een OS gerelateerd vraag is ipv een hardware vraag.

www.bigclan.co.uk

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:03
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 13:08:OS is XP media center edition 2005 origineel

Waarop ik inmiddels Firefox, Thunderbird en Epson heb geinstalleerd. SP2 zat er niet bij !@#$%
Uhm, MCE2005 ís al gebaseerd op XP Pro met SP2 integrated...

Verwijderd

Topicstarter
siteslammer schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 17:40:
mischien is het makkelijker om via een mod het topic verplaats te krijgen naar GoT - Windows Clients aangezien mij het meer een OS gerelateerd vraag is ipv een hardware vraag.
thnx, wist al niet zeker of ik wel goed zat

?? hoe krijg een moderator te spreken kan niets vinden hoe ik dat moet doen ??? 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2007 14:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 21:43:
[...]
Uhm, MCE2005 ís al gebaseerd op XP Pro met SP2 integrated...
Raar dat ie dan toch naar SP2 cd vraagt !

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:03
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 14:31:
[...]

Raar dat ie dan toch naar SP2 cd vraagt !
Daarmee wordt CD1 van de installatie-cd's bedoeld, dat doet ie soms bijvoorbeeld als je een Windows onderdeel toevoegt via Configuratiescherm-Software menu.

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Kan je kijken in het eventlog waarom de RPC service niet start?

start - uitvoeren - eventvwr.msc
Onder Windows-logboeken vind je het Systeemlogboek. Zou daar nomaal in moeten zitten.

Yes, but no.

Verwijderd

Topicstarter
mieJas schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 18:14:
Kan je kijken in het eventlog waarom de RPC service niet start?

start - uitvoeren - eventvwr.msc
Onder Windows-logboeken vind je het Systeemlogboek. Zou daar nomaal in moeten zitten.
Helaas, ik krijg de mededeling :

kan bewerking op systeem niet voltooien. De interface is onbekend.
(krijg ik ook voor alle andere logs)

What next?

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 18:05:
[...]
Daarmee wordt CD1 van de installatie-cd's bedoeld, dat doet ie soms bijvoorbeeld als je een Windows onderdeel toevoegt via Configuratiescherm-Software menu.
Niels hartstikke bedankt/. Opnieuw XP geinstalleerd van het begin af aan en nu CD1 weer ingevoerd op het moment dat er om SP2 werd gevraagd. ALLES DOET HET YEAAAAAAHHHHH
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Stom dat hierover helemaal niets staat vermeld in de handleiding :( maar dankzij tweakers (en Niels) heb ik het toch voor elkaar gekregen. Jongens wat voel ik me goed applaus voor mezelf 8)

Dit topic is wat mij betreft SUCCESVOL afgerond. oo ik ben zo blij *O*

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 19:26:
Stom dat hierover helemaal niets staat vermeld in de handleiding :(
offtopic:
Dat komt onder meer omdat MCE eigenlijk alleen als OEM preinstalled zou horen geleverd te worden ;).
Als je als System Builder via de Microsoft Partner site zou kunnen kijken staat daar wel het één en ander aan uitleg hoe je met een aangepaste OPK (Oem Preinstall Kit) die prompt kan voorkomen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat heeft dit met VB te maken :?

Move VB -> WC

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op maandag 31 december 2007 @ 00:22:
[...]

offtopic:
Dat komt onder meer omdat MCE eigenlijk alleen als OEM preinstalled zou horen geleverd te worden ;).
Als je als System Builder via de Microsoft Partner site zou kunnen kijken staat daar wel het één en ander aan uitleg hoe je met een aangepaste OPK (Oem Preinstall Kit) die prompt kan voorkomen.
Thx, ga ik even neuzen op MS partnersite, dus even inloggen als sysbuilder. Hoe kan ik het best met een moderator in contact komen (voor de toekomst)

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 15:47

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 09:23:
[...]

Thx, ga ik even neuzen op MS partnersite, dus even inloggen als sysbuilder. Hoe kan ik het best met een moderator in contact komen (voor de toekomst)
Middels dit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif icoontje boven in beeld. Net onder voor de regel met de titel van het topic. Topic-report heet dat.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
ajhaverkamp schreef op maandag 31 december 2007 @ 09:26:
[...]

Middels dit [afbeelding] icoontje boven in beeld. Net onder voor de regel met de titel van het topic. Topic-report heet dat.
Thnx gewoon Arjan ;) haha weer wat geleerd. Begin het steeds leuker te vinden. Mijn volgend pc wordt weer een dhz pc. !!
Pagina: 1