[SBS 2003] Exchange rechten, mailen met een ander account

Pagina: 1
Acties:
  • 1.810 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Hi All,

Ik zoek me rot naar de mogelijkheid om 3 mensen binnen organisatie een shared mailbox te geven zonder dat ze daarvoor extra moeten inloggen.

Wat ik wil:

3 mensen de mogelijkheid geven om te mailen namens support@organisatie.nl zonder dat er in die mail komt te staan "<naam van medewerker> on behalf of support@organisatie.nl"

We gebruiken hier office 2k7 in een sbs2k3 omgeving wat verder allemaal zonder problemen gaat.

Uit de help van Office 2k7:
When a delegate has Send on Behalf permissions, the delegate can compose an e-mail message and enter the manager's name in the From box. Recipients of the e-mail message will see the text Delegate Name on behalf of Manager Name next to From.

Note There is an advanced Exchange feature that allows one or more people to be granted Send As permissions for another Exchange mailbox. This allows someone to send a message as if he or she is the owner of the mailbox. Send As permissions can be used with or without Delegate Access. When Send As permissions are enabled, the recipient will see only the manager's name next to From. An Exchange or Microsoft Windows administrator must configure this option. This scenario is more common where there is a shared Exchange mailbox, such as a staff member who sends e-mail messages to customers from a shared Exchange mailbox and not his or her own Exchange account.

Exchange administrator instructions to enable Send As permissions

In Microsoft Windows Server 2003, open Active Directory Users and Computers.
On the View menu, click Advanced Features.
Under the domain node, click Users.
Open the user account that you want to add Send As permissions to.
On the Security tab, click Add.
In the Enter the object names to select box, type the display name or user name of the person to whom you want to grant Send As permissions. Multiple users can be added by separating each entry with a semicolon.
Click OK.
In the Permissions list, click Send As, and then select the Allow check box.
Goed,

Laten we even als voorbeeld nemen dat jan@organisatie wil verzenden als support@organisatie.nl

Open ik dan in de security Tab van Jan en geef ik daar aan dat hij mag versturen als support? Begrijp ik het zo nou goed? Moet er nu nog een gpupdate overheen? moet ik nog wat wijzigen in outlook?

De truc zoals hierboven heb ik namelijk al meerdere malen geprobeerd, maar tot op heden zonder succes :(

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou gewoon in excgage een extra box aanmaken en die bij de drie users toevoegen als extra mailbox. Hoe ze dan mailen uitgaand is hun eigen keuze; dat vang je niet technisch maar met een bedrijfsprocedure af :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 10:24
Mijn ervaring met SBS2K3 en Exchange is als volgt:

Maak die aparte mailbox support aan met een support-user.
Log eenmaal op die user aan en start outlook, zodat de mailbox daarwerkelijk gemaakt wordt.

Zet dan in de security tabblad de send as rechten aan voor de groep gebruikers (ik zou daar een aparte groep voor gebruiken en niet elke gebruiker afzondelijk toevoegen). Alle andere rechten voor die gebruiker mogen in security weggehaald worden. Die zet je maar in de Mailbox Rights van betreffende mailbox. ;)

Succes

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Berimbau schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 10:55:
Log eenmaal op die user aan en start outlook, zodat de mailbox daarwerkelijk gemaakt wordt.
Niet nodig, een nieuwe SBS mailbox wordt standaard al geactiveerd, de wizard stuurt een welkomst-email (tenzij je die regkey op 0 hebt gezet :P ). Dat is genoeg :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 10:24
Dat is natuurlijk als je de wizard gebruikt. Persoonlijk gebruik ik die nooit en moest ik het wel op die manier doen.

Verwijderd

Open ik dan in de security Tab van Jan en geef ik daar aan dat hij mag versturen als support? Begrijp ik het zo nou goed? Moet er nu nog een gpupdate overheen? moet ik nog wat wijzigen in outlook?
Neen, je moet dan de security tab van de gebruiker "support" openen en daar jan toevoegen en "send as" permissies geven.

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:00

jurma

simply connecting...

- Open je Active Directory Users
- Ga naar user "support" -> properties
- Ga naar het tabblad "Exchange general"
- Kies voor de optie "Delivery Options"

Daar kun je gebruikers toevoegen voor het "on behalf" versturen.
Je moet wel zorgen dat je From field in outlook het e-mail adres van support staat.

From field kun je aanzetten via een nieuw bericht en dan via Options - > From field

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
jurma schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 15:21:
Daar kun je gebruikers toevoegen voor het "on behalf" versturen.
Je moet wel zorgen dat je From field in outlook het e-mail adres van support staat.
Maar dan krijg je "Username Usersurname on behalf of Resource Mailbox" als afzender, en dat kan je dus afvangen door Send As rechten te geven :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:00

jurma

simply connecting...

sanfranjake schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 15:23:
[...]

Maar dan krijg je "Username Usersurname on behalf of Resource Mailbox" als afzender, en dat kan je dus afvangen door Send As rechten te geven :)
Klopt, heb TS niet goed gelezen, hij wou dat juist niet :p

Je moet dan in de Active Directory Users via "View" -> "Advanced Features" aanzetten.
Dan krijg je een aantal tabbladen er bij, inclusief "Security", daar kun je dan een user toevoegen met de rechten "Send As".

Je krijgt dan de naam van support te zien.

[ Voor 45% gewijzigd door jurma op 29-12-2007 15:27 ]

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
jurma schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 15:24:
[...]
Klopt, heb TS niet goed gelezen, hij wou dat juist niet :p

Je moet dan in de Active Directory Users via "View" -> "Advanced Features" aanzetten.
Dan krijg je een aantal tabbladen er bij, inclusief "Security", daar kun je dan een user toevoegen met de rechten "Send As".

Je krijgt dan de naam van support te zien.
Zover was ik idd.

Maar als ik jan (en alleen jan) rechten wil geven op support ga ik dan naar de Security tab van jan en vink ik daar het recht "send as" aan? En als wie mag jan dan zenden? Lijkt me dat er een koppeling ergens gemaakt moet worden tussen de support mailbox en de user Jan.

Ik mis dus ergens een stapje :S

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• garak
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
megamuch schreef op maandag 31 december 2007 @ 01:51:
[...]

Zover was ik idd.

Maar als ik jan (en alleen jan) rechten wil geven op support ga ik dan naar de Security tab van jan en vink ik daar het recht "send as" aan? En als wie mag jan dan zenden? Lijkt me dat er een koppeling ergens gemaakt moet worden tussen de support mailbox en de user Jan.

Ik mis dus ergens een stapje :S
Je denkt verkeerd om. Je moet naar de security tab van de user "Support". Voeg hier vervolgens de user Jan toe en geef hem "Send as" rechten. De user Jan kan nu emails versturen als gebruiker "support"

Verder is het misschien handig om een security groep te maken en die send as rechten geven op de mailbox support. En vervolgens je gebruikers hier lid van maken, houd het overzichtelijk.
Pagina: 1