Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[OL 2007] Installatie faalt steeds opnieuw

Pagina: 1
Acties:
  • 2.778 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:44

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Topicstarter
Ik heb sinds afgelopen zondag een nieuwe laptop met Windows Vista. De laptop is een Acer 5720 met Windows Vista Home Premium NL als OEM voorgeinstalleerd.

De laptop werkt verder pima, maar Office 2007 loopt te bokken. Ik heb inmiddels meerdere versies van office 2007 geprobeerd, zowel NL als EN. De versies die ik getest heb zijn:

-- Office 2007 Plus NL (legaal)
-- Office 2007 Plus NL gedownloade ISO (met legale key) (om uit te sluiten dat er wat mis was met de cd)
-- Office 2007 Enterprise NL (soort van legaal, key geleend om te testen)
-- Office 2007 Enterprise EN diverse gedownloade iso's, met en zonder legale key

Ik heb alle Windows Updates binnen gehaald, en geinstalleerd. Ook MS Office 2007 SP1 is geinstalleerd na install Office.

De hele office suite werkt prima, behalve Outlook 2007. Na de installatie lijkt het goed t gaan, en te werken, maar dan gaat ie zichzelf configureren (wat ik op andere pc's ook nooit gezien heb), en daarna de pc opnieuw opstarten. Tijdens dat opnieuw opstarten start er een ander installatieproces binnen Outlook, wat gecancelled wordt. Na het opnieuw opstarten gaat ie zich weer configureren, maar dat gaat niet goed. Na deze configuratie gaat ie weer rebooten, en dat werkt blijft ie doen. Ik cancel daarom deze 2e x configureren, en daarna begint de ellende.

Iedere keer opstarten loopt Outlook vast, op een dll die hij mist.Een paar van deze dll's:
-- OUTLRPC.dll
-- msvcr80.dll
-- RTFHTML.dll

Uiteraard heb ik eerst zelf wat dingen getest, en wel het volgende:
-- DLL's los downloaden, in system32 plaatsen, en installeren met %windir%\system32\REGSRV (werkt niet)
-- Windows opnieuw geinstalleerd vanaf Acer recovery (andere optie is er niet)
-- Installatie VOOR alle windows updates
-- Installatie NA alle windows updates
-- Visual Basic 2008 geinstalleerd vanaf ms site, incl de nieuwste .Net framework
-- Nieuwe adminaccount aangemaakt en daarop geinstalleerd
-- Alle oude accounts verwijderd, en op nieuwe account geinstalleerd
-- Voor opstarten van outlook eerst SP1 geinstalleerd.

Alle bovenstaande opties hebben niet gewerkt, en meer krijg ik er via Google of tweakers niet uit.

Ik hoop dat iemand hier een briljant idee heeft, want windows mail is ook niet alles :P _O_

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Draai eens sfc /scannow vanaf een prompt met adminrechten, om te zien of je wat mist.
offtopic:
Ik heb je kick van [Office 2007]SP1 final vrijgegeven verwijderd. Leek meer spam voor dit topic dan iets anders ;)

Edit: Some Windows Vista functions may not work, or Windows Vista may stop responding kan dan evt helpen.

[ Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 29-12-2007 15:00 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Topicstarter
Sorry voor de spam :$

ik heb dat sfc /scannow gedraait, en het enige wat niet gerepareerd kon worden was een settings.ini file van Microsoft Windows Sidebar.

Helaas crashed Outlook nog steeds bij het opstarten :'(

Nog andere suggesties in deze?

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem ???

Hoop dat iemand een oplossing weet ?

• Eryq
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-11 12:55
Office opnieuw installeren, dan computer herstarten.
Na het opstarten outlook via de command line opstarten met de opties: /safe /noextensions.
In het vertrouwenscentrum de eDataSecurity Outlook Add-in van Acer uitvinken. Dan Outlook opnieuw opstarten en als het goed is werkt het.

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Topicstarter
Eryq schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:38:
Na het opstarten outlook via de command line opstarten met de opties: /safe /noextensions.
In het vertrouwenscentrum de eDataSecurity Outlook Add-in van Acer uitvinken. Dan Outlook opnieuw opstarten en als het goed is werkt het.
Jij bent zo'n ongelooflijke held _O_ _O_ _O_ _O_ :D :D :D :D

Hij doet t :*)

Verwijderd

Hier werkt het ook weer... superbedankt _/-\o_

• KenzoJ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09-2024
Waar vind ik dat vertrouwenscentrum?

Verwijderd

sorry maar kan je aub eens uitleggen hoe ik via de command line outlook opstart
en waar ik het vertrouwenscentrum vindt, ik ben namelijk een echte leek 8)7

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

funcup: juist als echte leek lees je eerst F1 / de handleiding en doe je eerst [google=command line outlook] voordat je een vraag stelt. Dat is genoeg om je vraag te beantwoorden aangezien de allereerste hit in F1 'De instellingen voor beveiliging bekijken in het Vertrouwenscentrum' is en de eerste hit op Google http://www.outlook-tips.net/howto/commandlines.htm ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

F_J_K schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 12:57:
funcup: juist als echte leek lees je eerst F1 / de handleiding en doe je eerst [google=command line outlook] voordat je een vraag stelt. Dat is genoeg om je vraag te beantwoorden aangezien de allereerste hit in F1 'De instellingen voor beveiliging bekijken in het Vertrouwenscentrum' is en de eerste hit op Google http://www.outlook-tips.net/howto/commandlines.htm ;)
bedankt voor de uitleg, office gedeïnstalleerd, terug geïnstalleerd, computer herstart en via de command line geprobeerd outlook.exe/safe/noextensions op te starten doch dit werkt niet, hij herkent dit bestand niet. in windows verkenner naar verborgen bestanden gezocht en inderdaad buiten outlook.exe en outlook.exe.manifest niets gevonden! wat nu???

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ik kan me voorstellen dat werken met de commandline tegenwoordig niet meer wordt aangeleerd, maar je zit wel in de juiste directory resp. je hebt de juiste dir wel in je path staan?

offtopic:
1 Vraagteken is genoeg om een vraag aan te duiden ;)

Verwijderd

F_J_K schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 08:57:
Ik kan me voorstellen dat werken met de commandline tegenwoordig niet meer wordt aangeleerd, maar je zit wel in de juiste directory resp. je hebt de juiste dir wel in je path staan?

offtopic:
1 Vraagteken is genoeg om een vraag aan te duiden ;)
ja toch wel want outlook zelf opstarten zonder /safe/noextensions gaat wel via commandline

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-11 16:39

theezeefje

Poehee

Probeer eens een spatie tussen outlook.exe en /safe

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Verwijderd

theezeefje schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 14:26:
Probeer eens een spatie tussen outlook.exe en /safe
ik heb alles geprobeerd, met spatie, zonder spatie niets lukt, begin radeloos te worden.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dan zet hier maar neer wat je exact , inclusief aanhalingstekens etc intikt en welke foutmelding je krijgt want
outlook.exe --> geen foutmelding
outlook.exe /safe -->foutmelding "kan bestand niet vinden' is menselijkerwijze onmogelijk

[ Voor 8% gewijzigd door Lustucru op 12-09-2008 13:00 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Lustucru schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:59:
Dan zet hier maar neer wat je exact , inclusief aanhalingstekens etc intikt en welke foutmelding je krijgt want
outlook.exe --> geen foutmelding
outlook.exe /safe -->foutmelding "kan bestand niet vinden' is menselijkerwijze onmogelijk
"C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\OUTLOOK.EXE /SAFE /NOEXTENSIONS"

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 07:59:
[...]

"C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\OUTLOOK.EXE /SAFE /NOEXTENSIONS"
en eindelijk is het licht aangegaan

ik heb opnieuw geprobeerd zonder " voor en achteraan en het werkt!

bedankt voor jullie geduld en moeite _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

FWIW: de aanhalingstekens stonden inderdaad op de verkeerde plaats,
"C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\OUTLOOK.EXE" /SAFE /NOEXTENSIONS
had waarschijnlijk ook prima gewerkt :)

Anyway, *O*

Pagina: 1