Toon posts:

LaCie Desktop Hard Drive wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 1.437 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zie de topictitel. Ik heb van de Goede Sint een 320Gb LaCie Desktop Hard Drive (USB 2.0) gekregen:

Afbeeldingslocatie: http://i.expansys.com/i/l/l156965.jpg

...en die wordt door mijn pc niet herkend. Ik draai Windows XP (SP2). Het ding werkt noch via de USB 2.0-kaart, noch via de onboard USB 1-poorten. Ik krijg telkens de melding dat de "USB device not recognized" is. Nu komt het wonderlijke: als ik de harde schijf aansluit op een andere pc, die ook Windows XP draait, werkt-ie wel, comme un petit soleil. En dat terwijl de drivers die de schijf daar gebruikt in de zelfde versie aanwezig zijn op mijn eerste pc. Het kan ook niet aan de USB-poorten liggen, want die werken normaal wel naar behoren, met welke hardware dan ook (oa. externe opslag).

Zie ik iets over het hoofd? Ik stel de Sint niet graag teleur...

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:29

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Word je schijf wel herkend in computerbeheer -> opslag? Word je schijf wel herkend op een andere PC?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Komt hij ook niet tevoorschijn in je apparaatbeheer? (misschien irrelevant, maar had laatst zoiets met mijn SD cardreader :P)

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Topicstarter
In m'n apparaatbeheer verschijnt-ie als "Unknown device" onder "Universal Serial Bus controllers".

In computerbeheer (Computer Management) staat-ie niet onder opslag, daar vind ik (bij removable storage) alleen de cd-rom, de cd-brander en de virtuele schijf van Daemon.

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-02 18:59
Vaak is de casing dan rot van die dingen, als je de HDD eruit sloopt doen ze t vaak wel

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
blup schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 20:36:
Vaak is de casing dan rot van die dingen, als je de HDD eruit sloopt doen ze t vaak wel
Als je zou lezen, zou je zien dat dat ding het op een andere PC wel doet :')

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-02 18:59
LiquidT_NL schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 11:20:
[...]

Als je zou lezen, zou je zien dat dat ding het op een andere PC wel doet :')
Ja en?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dan werkt de casing toch ?

ik denk meer aan de usb pluggen zelf ... die bij de andere pc net strak genoeg zijn
en bij de zijne niet ..

ik zie het wel eens bij mijn toetsen bord .. (waar een of ander funky mini kutplug aanzit)
als die scheef zit krijg ik ook unknown usb device

dus mijn advies probeer even een ander poortje of met een verlengkabeltje

[ Voor 86% gewijzigd door Fish op 29-12-2007 15:45 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 15:43:
dan werkt de casing toch ?

ik denk meer aan de usb pluggen zelf ... die bij de andere pc net strak genoeg zijn
en bij de zijne niet ..

ik zie het wel eens bij mijn toetsen bord .. (waar een of ander funky mini kutplug aanzit)
als die scheef zit krijg ik ook unknown usb device

dus mijn advies probeer even een ander poortje of met een verlengkabeltje
Ik ga het proberen, bedankt alvast :Y

Edit: nu ik 'm na schoonblazen en wat wiebelen er weer instopte deed-ie het ineens, maar niet voor lang: na een seconde of twintig gaf-ie weer unknown device aan. Het ligt dus aan de plug inderdaad, of aan de usb-poort. Hoewel... in de onboard-poort doet-ie het ook niet terwijl m'n muis daarin goed werkt. Maar toch, met m'n mp3-speler heb ik ook wel eens problemen, dus misschien moest ik eens gaan kijken naar een nieuwe usb-kaart ofzo. Of gewoon een verlengkabeltje, dat kost ook maar een euro of vier bij de plaatselijke elektronicaboer.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2007 23:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Opdatering: de harde schijf doet het in de USB 1.1-poort, maar alleen als ik eerst het kabeltje in de computer doe en daarna pas de stekker in het stopcontact. Ik kan er nu dus mee werken, maar behoorlijk traag. Zelfs met verlengsnoertje werkt-ie niet in de USB 2.0-poort, ook niet als ik eerst 'm eerst op de computer aansluit en daarna pas de spanning erover gooi. Met verlengkabeltje werkt-ie wel in de USB 1.1-poort, dus aan de plugjes kan het moeilijk liggen - tenzij de plugjes van verlengsnoer en harde schijf beide net te klein zijn voor de 2.0, maar groot genoeg voor de 1.1-poort. Misschien moet ik maar eens nadenken over een nieuwe USB 2.0-kaart.
Pagina: 1