Toon posts:

Prijsbepaling

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Ik ben van plan een laptop te kopen. En wil dan mijn huidige pc verkopen. Nu ik wil niet de tot gaan uithangen die gwn een prijs op zijn systeem plakt. Maar ik weet niet echt wat mijn huidige confuguratie nog zou waard zijn. Dus wou ik het even vragen...

Het gaat om een Dell dimension bijhorend scherm(ultrasharp 15"), die zich in zeer goede staat bevind.
Intel pentium 4 (2,4 ghz)
512 mb ram
Gefrorce (type weet ik niet vanbuite) 128 mb ram
hdd 120 gb
CD/DVD writer in.
Soundblaster 7.1 soundcard.
Toetsenbord en muis van dell zijn er ook nog bij. En al dan niet de luidsprekerset van 4 speaker en 1 sub)

Kan iemand zo een richtprijs geven? Al vast bedankt voor de moeite :)

Verwijderd

Check de FAQ: CSL FAQ

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 12:33:
Hi all,

Ik ben van plan een laptop te kopen. En wil dan mijn huidige pc verkopen. Nu ik wil niet de tot gaan uithangen die gwn een prijs op zijn systeem plakt. Maar ik weet niet echt wat mijn huidige confuguratie nog zou waard zijn. Dus wou ik het even vragen...

Het gaat om een Dell dimension bijhorend scherm(ultrasharp 15"), die zich in zeer goede staat bevind.
Intel pentium 4 (2,4 ghz)
512 mb ram
Gefrorce (type weet ik niet vanbuite) 128 mb ram
hdd 120 gb
CD/DVD writer in.
Soundblaster 7.1 soundcard.
Toetsenbord en muis van dell zijn er ook nog bij. En al dan niet de luidsprekerset van 4 speaker en 1 sub)

Kan iemand zo een richtprijs geven? Al vast bedankt voor de moeite :)
150 euro incl. scherm raak je 'm nog wel kwijt. Er is veel concurrentie op de 2e handsmarkt dus de werkelijke prijs krijg je er niet voor.

Verwijderd

Topicstarter
Lol 150 € :p
Dat is net ietsje meer dan de HELFT nieuwprijs van het scherm... :-p

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2007 12:57 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zie dion_b in "Hardware Taxaties - Deel 31" en de discussie erover in LA: Taxaties continued? over hardwaretaxaties e.d.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-01 13:39

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 12:57:
Voor 400 euro koop je nu een pc'tje die 5x meer prestaties levert, inclusief een 19" TFT en met garantie..

Kater? Eerst water, de rest komt later

• wrvk82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-11-2023
Haan schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 13:02:
[...]

Voor 400 euro koop je nu een pc'tje die 5x meer prestaties levert, inclusief een 19" TFT en met garantie..
Lol? Link? Daar geloof ik namelijk helemaal niets van.

Verwijderd

Topicstarter
Ja wel, vind ik ook wel vrij ongeloofwaardig klinken...
Ma ik ben dan ook wel nie super thuis in die wereld.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

wrvk82 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 13:05:
[...]

Lol? Link? Daar geloof ik namelijk helemaal niets van.
19" TFT heb je voor zo'n 160 euro. Dat betekent dat je voor 240 euro een pc samen kunt stellen. Voor dat bedrag heb je echt wel een AMD X2, met 2GB ram en een simpel mobo met onboard video (en ja, iets met onboard video kan goed stukken beter presteren als die GF die genoemd is een FX5200 ding is, wat in veel gevallen zo si). Een 160GB hdd kost ook nog maar een paar tientjes en kast + voeding hoeft ook geen fortuin te kosten. 2e hands hardware levert gewoon niet veel meer op, tenzij het highend is en/of exotisch is

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:30
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 13:06:
Ja wel, vind ik ook wel vrij ongeloofwaardig klinken...
Ma ik ben dan ook wel nie super thuis in die wereld.
Als er iets is waar je je geld niet in moet steken om te sparen is het wel een computer...
Alles si nu spotgoedkoop. Het nadeel is dat je idd niet meer als 150, misschien nog 200 euro voor een gek, zal kunnen krijgen. Het voordeel is dat een laptop ook geen fortuin meer kost ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 12:57:
De meeste mensen willen dan ook geen 15" maar liever een 17" of gelijk een 19". Max prijs is 200 euro (100 euro scherm, 100 euro hardware), maar er is veel concurrentie op de tweedehandse pc markt, daarom zei ik al dat je de werkelijke prijs er niet voor krijgen gaat als je 'm wilt redelijk snel wilt kunnen verkopen.

P4 compleet: 100 euro

V&A aangeboden: Compete Pentium4 2,0 Ghz PC

19" Dell TFT scherm: 125 euro

V&A aangeboden: Dell 19"

Totaal: 225 euro (met 19" ipv 15"). Dus 200 is dan een nette prijs voor jouw systeempje, maar er is zoveel concurrentie dat je 'm beter gewoon op 150 neer kunt zetten wil je 'm redelijk snel en zonder te veel gedoe kunnen verkopen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2007 21:23 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Says it all. Het is niet de bedoeling om dan naast dit topic losse taxaties te vragen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.