Toon posts:

Sweex controller wordt niet herkend door XP-SP2?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben met een nieuw moederbord en een schone XP installatie begonnen.
Nu wilde ik mijn Sata-controller installeren omdat veel software (waaronder mijn av-licentie en firewall)
op een Sata schijf staat (dom dom)
Voorheen herkende XP SP2 de sweex controller wel auromatisch. Nu wordt hij wel aangegeven als Sata-controller tijdens booten,
Maar windows waarschuwt steeds dat hij niet correct is geinstalleerd?

Wat moet ik nu doen?
Groeten Barbera

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je de driver al eens opnieuw geinstalleerd? Desnoods die van de chipfabrikant eens proberen. Als het eerder wel gewerkt heeft op deze manier dan kun je hardware incompatibiliteit wel uitsluiten eigenlijk.

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:58
Mischien simpel en droog maar die sweex weggooien en een simpele promise halen, sweex is nou eenmaal puinzooi.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

rafler schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 12:21:
Mischien simpel en droog maar die sweex weggooien en een simpele promise halen, sweex is nou eenmaal puinzooi.
Sweex maakt gebruik van Silicon Image chipjes in de meeste gevallen. Wil je niets bijzonders dan voldoen die dingen meer dan prima.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een schone XP instalatie met SP2. Voorheen herkende SP2 hem wel maar nu niet?
De auto updates voor windows heb ik ook al gerund. Nogsteeds niets.
Ik weet nieteens welke drivers ik van silicon imgae moet hebben.. ik ga toch nog eens kijken.

• Dutchtraveller
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-11-2025
Sweex heeft een aantal verschillende Sata controllers gemaakt.
Waarschijnlijk is het een Sil3112 chip.
Voor de non-raid versie kun je drivers bij Sweex downloaden op: http://www.sweex.nl/produ...m=70&artikel=714&detail=d
en voor de raid versie op: http://www.sweex.nl/produ...m=70&artikel=725&detail=d

Download en installeer die driver eens.

Verwijderd

Topicstarter
Windows gaf in ene toch aan een driver te hebben gevonden via het ms netwerk.
Kan ik het t beste zo laten of is het altijd beter de fabrikant-drivers te installeren??

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 20:45:
Windows gaf in ene toch aan een driver te hebben gevonden via het ms netwerk.
Kan ik het t beste zo laten of is het altijd beter de fabrikant-drivers te installeren??
Als het werkt zal ik er niet teveel aan veranderen :)
Pagina: 1