Toon posts:

dvd speler op tft aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 603 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi, ten eerste ik ben niet echt nieuw hier ik post alleen nooit :P Nu we dat gehad hebben, het volgende doet zich voor:

Ik wil graag een dvd speler (yamaha, scart, component en s-video out) aansluiten op mijn Samsung 223BW scherm. Deze heeft vga en dvi- in. Ten eerste is dan de vraag of dit uberhaupt mogelijk is. Ik heb al gezocht zowel hier op het forum en op internet, en ben wat topics tegen gekomen die vooral gaan over het aansluiten van een scart -> vga kabel, wat dus niet lijkt te werken. Ik las echter wel ergens dat iemand zijn dvd speler op een beamer had aangesloten met een component -> vga kabel. Aangezien een beamer qua aansluiting hetzelfde is als een pc-scherm leek mij dat dit wel zou moeten werken, de vraag die ik nu eigenlijk dus aan jullie wil stellen: is dat ook zo? Kan ik een component -> vga kabel kopen en deze aansluiten op mijn Samsung tft, zodat ik daarop dvd's kan kijken zonder tussenkomst van de pc? Alvast bedankt :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als je hem kan bestellen moet die werken toch ?

http://www.dvd.nl/forum/archive/index.php/t-44913.html

ik weet niet of dit stuk parten speelt
component in via een vga (monitor) aansluiting

[ Voor 31% gewijzigd door Fish op 28-12-2007 11:56 ]

Iperf

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-07 15:53
Wat ik mij afvraag is hoe je het geluid wil regelen, zonder tussenkomst van een PC?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

sinds wanneer produceert een pc-speakertje fatsoenlijk geluid ?

volgens mijn doen dat de boxen/versterker die je op je pc aansluit. die dus ook op je dvd speler kan aansluiten

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 28-12-2007 12:41 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Juist. het geluid is het probleem niet, mijn pc is aangesloten op een versterker, analoog. En mijn dvd speler wordt op diezelfde versterker digitaal aangesloten voor DTS enzo :)

Maar het zou dus gewoon moeten werken? Let's hope and see, dan ga ik nu de kabel halen...

Verwijderd

Topicstarter
Nou, de kabel was nergens te krijgen hier in de buurt, ik ga dus misschien morgen nog even verder op zoek. Heeft in de tussentijd iemand anders misschien nog tips of iets anders hierover te vertellen? Ik lees namelijk zonet weer dat er alleen aangesloten kan worden doormate van een video converter box?? Die dingen schijnen dus een ingang voor scart te hebben, en converteren het signaal vervolgens naar bijvoorbeeld vga... is dat echt nodig?? Ik las ook nog het volgende op een ander forum... "MAAR DENK ERAAN JE BEAMER MOET 15 KHZ ONDERSTEUNEN EN DAT IS TWIJFELACHTIG. (meestal niet voor data-beamers en TFT, wel voor LCD-tv's en plasma's)." Dit ging dan even over een beamer, maar hij geeft aan dat het ook voor tft geldt, die 15KHZ ondersteuning. Iemand die hier meer over weet?

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

Verwijderd

Ik heb zelf ook een Samsung Syncmaster 223BW en wilde net als jij apparaten met een composit (RGB) aansluiting aansluiten op mijn monitor.
Ik ben ook even gaan rondneuzen en ben uiteindelijk uitgekomen bij de Avermedia tv box W7.

Zie hiervoor: http://www.alternate.nl/h...1065199&showTechData=true

Dit is een extern kastje waarop je dvd speler, spelcomputer, camera e.d. kunt aansluiten op iedere monitor met een vga aansluiting.
Het werkt ideaal en de kwaliteit ervan is prima, ik denk dat dit wel een oplossing is voor jouw probleem.

gr.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:58

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 12:05:
Ik heb zelf ook een Samsung Syncmaster 223BW en wilde net als jij apparaten met een composit (RGB) aansluiting aansluiten op mijn monitor.
Ik ben ook even gaan rondneuzen en ben uiteindelijk uitgekomen bij de Avermedia tv box W7.

Zie hiervoor: http://www.alternate.nl/h...1065199&showTechData=true

Dit is een extern kastje waarop je dvd speler, spelcomputer, camera e.d. kunt aansluiten op iedere monitor met een vga aansluiting.
Het werkt ideaal en de kwaliteit ervan is prima, ik denk dat dit wel een oplossing is voor jouw probleem.

gr.
lijkt me onhandig :P kastje kost 85 Euro. Dat is vandaag de dag bijna 2x zo duur als een dvd speler :P
Pagina: 1