HD stuk??

Pagina: 1
Acties:

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-01 17:21
Ik heb gister een backup gemaakt op mijn externe hd van 160 GB om windows op een andere pc opnieuw te installeren. Dat heb ik gister ook gedaan, alleen nu is de HD van 160GB opeens niet meer te bereiken op de computers. Ik heb de hd NIET aan de computer gehad tijdens het formateren. Heb het op 2 laptops en 2 pc's geprobeerd. Hij zegt dat de schijf opnieuw geformateerd moet worden.

Nu gaat het mij niet zozeer om mijn muziek en dergelijk, maar om de documenten en foto's. die wil ik graag terug hebben.

Ik heb geprobeerd met getdataback om de schijf te bereiken, maar dit wil niet (ik heb de ntfs versie gebruikt, want de schijf was ntfs geformateerd)

Gebruikte besturingsprogramma's:
Windows XP Home
Windows XP Pro
Windows Vista Home Premium 32bit
Windows Home Server 2003.

PS: om misverstanden te voorkomen ik probeer ze dus niet via het netwerk te bereiken, maar gewoon via de usb kabel.

Heeft iemand idee hoe ik dit kan oplossen?

EDIT: Gisteravond na de backup heb ik nog gewoon muziek kunnen luisteren op een pc, dus ik weet nu niet wat ik nog kan doen

EDIT2: Getdataback zegt dat het een fat-16 is ofzo.. zie screenshot, moet ik dan gewoon de ntfs gebruiken ofniet? ik heb de Fat versie hier ook liggen dus die zou ik ook nog kunnen proberen.
Afbeeldingslocatie: http://img338.imageshack.us/img338/8405/hdgetdatabackxl5.th.jpg

EDIT3: Hier een plaatje van de foutmelding die die nu geeft, die was eerst wel anders, toen had hij het over formateren, voordat je hem kon gebruiken, maar nu dus deze Afbeeldingslocatie: http://img338.imageshack.us/img338/3807/foutmeldingos3.th.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door LeVortex op 28-12-2007 12:13 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb geprobeerd met getdataback om de schijf te bereiken, maar dit wil niet
En waarom lukt dit niet?

Heb je al met andere progs geprobeerd (zoals bijvoorbeeld easy recovery pro van ontrack, die in staat is data te lezen ook al is de partitie beschadigt).

• LeVortex
Geen idee waarom het niet lukt, ben hem nu net opnieuw aan het afscannen, misschien had ik wat verkeerds gedaan. ik ga dat programma ook even proberen, bedankt voor je reply alvast
EasyRecovery Professional - Trial Edition
Allows you to view functionality and repair Zip files for free
Kan ik hier bestanden mee terug halen, want dat vraag ik me nogal af, aangezien hij zegt repair zip files. Ik ben het aan het downloaden dus ik kijk er wel even na, maar misschien download ik nu de verkeerde?

[ Voor 48% gewijzigd door LeVortex op 28-12-2007 12:08 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

LeVortex schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 12:01:
Geen idee waarom het niet lukt, ben hem nu net opnieuw aan het afscannen, misschien had ik wat verkeerds gedaan. ik ga dat programma ook even proberen, bedankt voor je reply alvast

[...]

Kan ik hier bestanden mee terug halen, want dat vraag ik me nogal af, aangezien hij zegt repair zip files. Ik ben het aan het downloaden dus ik kijk er wel even na, maar misschien download ik nu de verkeerde?
Easy recovery kan ook zipfiles recoveren, naast gewoon de hdd uitlezen. De trial gaat maar tot 1MB ofzo, maar je kunt iig zien wat hij terugvind (en de fullversion is slechts $70 als ik me niet vergis).

• LeVortex
Ow owke, hij is bijna klaar met downloade, en als ik de fullversion nodig heb dan doe ik het zeker voor $70, wel hoop geld eigenlijk, maar dat zou ik er voor over hebben.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

LeVortex schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 12:18:
Ow owke, hij is bijna klaar met downloade, en als ik de fullversion nodig heb dan doe ik het zeker voor $70, wel hoop geld eigenlijk, maar dat zou ik er voor over hebben.
Je kunt met de trial als het goed is precies zien wat je terug kan krijgen. Dus dan is het de vraag of het je dat geld waard is om die data weer terug te halen (scheelt ook wat er tussen zit natuurlijk).

• LeVortex
Komt die nu mee, me broer had de hd vanaf ze laptop via homeserver bedient, en daar hing dus de hd aan op dat moment.

En toen drukte die op de hardeschijf en per ongeluk 2 keer op next, door dat touchpad. en toen stond er iets van formating en trok die snel de stekker eruit. Hij denkt de usb stekker als dat wat zou uitmaken.

Ik zal hem de schande besparen om hier zijn username neer te zetten :+

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

LeVortex schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 12:35:
Komt die nu mee, me broer had de hd vanaf ze laptop via homeserver bedient, en daar hing dus de hd aan op dat moment.

En toen drukte die op de hardeschijf en per ongeluk 2 keer op next, door dat touchpad. en toen stond er iets van formating en trok die snel de stekker eruit. Hij denkt de usb stekker als dat wat zou uitmaken.

Ik zal hem de schande besparen om hier zijn username neer te zetten :+
Hij had beter het formatteren gewoon kunnen cancellen, dan was er niets aan de hand geweest. Maar goed, als het op deze manier gegaan is dan kun je waarschijnlijk alles terugkrijgen, op misschien een paar bestandjes na.

• LeVortex
bedankt voor de hulp in iedergeval... hij zegt steeds file @ sector.... dus ik denk dat het deze keer gaat lukken... als ik nog meer hulp nodig heb dan zeg ik het wel... en als het gelukt is zeg ik het natuurlijk ook.

Bedankt

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je kunt wellicht proberen de mbr te herstellen door format /mbr te doen. Grote kans dat alleen die weg is, en de schijf niet weet wie of wat hij is.

• LeVortex
hij moet nu eerst nog een uurtje scannen naar bestanden. als die dat gedaan heeft dan zal ik de mbr denk ik proberen te herstellen. als dat nog nodig is, misschien doet getdataback dat zelf al wel

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik zou m even in je pc hangen, dat gaat een stuk sneller dan via USB.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Exorcist schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 13:10:
Je kunt wellicht proberen de mbr te herstellen door format /mbr te doen. Grote kans dat alleen die weg is, en de schijf niet weet wie of wat hij is.
/mbr is geen geldige parameter van format. Je bedoelt waarschijnlijk fdisk/mbr (maar dat gaat niet werken op NTFS geformatteerde disks).

• LeVortex
@Kurios: Zo handig ben ik nou ook weer niet he ;). nee, ik doe dit alemaal op me laptop en daar kun je niet zomaar een hd bijhangen naar mijn weten. En de pc's krijg ik met geen mogelijkheid open, omdat ik me dat mooie schroevedraaier setje niet kan vinden en ik de kast van de pc en van de externe hd, met geen mogelijkheid open krijg :X

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
LeVortex schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 13:22:
@Kurios: Zo handig ben ik nou ook weer niet he ;). nee, ik doe dit alemaal op me laptop en daar kun je niet zomaar een hd bijhangen naar mijn weten. En de pc's krijg ik met geen mogelijkheid open, omdat ik me dat mooie schroevedraaier setje niet kan vinden en ik de kast van de pc en van de externe hd, met geen mogelijkheid open krijg :X
ja op een laptop wordt dat wat moeilijker... heb ik niks gezegd. Maar wees niet ongerust, je kan die data gewoon terughalen via getdataback. Zolang je maar niet naar de harde schijf schrijft.

• LeVortex
@Kurios: Ik had ook nergens gezegt dat ik op me laptop werkte dus kon je idd niet weten. Ik heb ook goede hoop dat het gaat lukken, nog 20 minuten scannen.

Schrijven naar de hardeschijf :? ik zou nie weten hoe aangezien die toch niet bereikbaar is in windows :+

• LeVortex
ik zie nu alle bestanden staan gelukkig. kan nu gaan recoveren, gaat denk ik wel eventjes duren. externe hd, naar externe hd kan nooit heel snel zijn.

ik heb al gedrukt op copy, dus nu kopieert hij alles naar de andere hd, maar ik had het kopje ntfs gedaan, want dat was alles dus de hele hd, tenminste dat denk ik.
volgens mij is alles nog te redden :D

• LeVortex
Ik heb nu de meeste bestanden al binnen, het duurt nog wel even voordat ik alles heb, maar ik weet eigenlijk zeker dat het werkt. Dus iedereen bedankt die een berichtje geplaatst heeft (ook diegene met het mailtje).

Maar van mij mag er wel een slotje

bedankt :)
Pagina: 1