[XP] Robocopy batch file met ext. characters*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.609 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allen,

Ben al een tijdje aan het zoeken maar kom er niet uit en hoop dat iemand een goede suggestie heeft.

Ik ben een batch bestandje aan het maken waarin ik via robocopy 100.000'en bestanden wil kopieeren. Het gaat om een selectie uit een grotere hoeveelheid bestanden dus alles kopieren (bijv via ntbackup) gaat niet. Ik heb lijsten van de te kopieren bestanden+paden. Deze lijsten gebruik ik in een batch bestand. Op zich gaat dit goed.Ik wil robocopy gebruiken om er voor te zorgen dat ik achteraf goede logging kan inzien en tevens omdat robocopy de metadata niet veranderd.

Het probleem is nu dat in sommige paden en bestandsnamen gebruik wordt gemaakt van characters die je liever niet ziet: "éëü|™©®" dat soort tekens. Waarom mensen ze gebruiken weet ik niet maar ik kom ze geregeld tegen.

Als ik het robopycommando met extended karakters intik of paste in een dosbox dan werkt het commando wel. Als ik hetzelfde commando in een batch bestand zet dan werkt het commando niet.

Voorbeeld van batchbestand dat goed gaat
robocopy "T:\folder1" "w:\folder2" "file1xls" /copyall /log+:t:\copy.log /r:1 /w:1 /np
robocopy "T:\folder1" "w:\folder2" "file2xls" /copyall /log+:t:\copy.log /r:1 /w:1 /np

Voorbeeld van batchbestand dat goed gaat
robocopy "T:\folder1" "w:\folder2" "filé.xls" /copyall /log+:t:\copy.log /r:1 /w:1 /np
robocopy "T:\folder1" "w:\folder2" "filë.xls" /copyall /log+:t:\copy.log /r:1 /w:1 /np

Alvast bedankt voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Gebruik je de BAT extentie of CMD voor die batch file? Dat maakt volgens mij verschil omdat BAT door een 16-bits interpreter uitgevoerd wordt en CMD door een 32-bits interpreter. Die laatste zou Unicode compatible moeten zijn terwijl ik 't van de eerste niet weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dank voor je reactie

zowel bat als cmd als extensie werken niet. Het commando wordt wel gestart maar de tekens komen niet goed door dus bijv:

ééé.doc wordt ╓╓╓╓.doc

Als ik die filename paste in de dosbox dan gaat het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 19:18

Glewellyn

is er ook weer.

Ik heb er geen ervaring mee, maar kijk eens naar het graftabl commando. Daarmee kan je je code page veranderen.

edit:
Oh, en welke editor gebruik je?

[ Voor 15% gewijzigd door Glewellyn op 28-12-2007 11:28 ]

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb graftable wel getest met waardes
437 United States
850 Multilingual (Latin I)

>>geen verschil

Als editor gebruik ik notepad of ultraedit.

eigenlijk komt het er op neer dat ik codepage 1252 wil gebruiken in een dosbox. Ik ga even verder zoeken hoe/of dit mogelijk is. Laat het weten als ik iets heb gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:41

DukeBox

loves wheat smoothies

En als je de karakters escaped ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kun je uitleggen wat je met "escaped" bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ben er nog niet uit

het vreemde is dat zowel in dos codepage 850 als in windows codepage 1251 het karakter "é"
is opgenomen dus het kan daar eingelijk niet aan liggen. Als ik het karakter "'e" in het batch bestand opneem krijg ik "ú" in de dosw box. Iemand nog een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 15:11

SpamLame

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

In bijv. een batchfile, als je > wil gebruiken in een filename moet je er ^ voor zetten.
Net als met printer codes e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DukeBox schreef op maandag 31 december 2007 @ 12:45:
In bijv. een batchfile, als je > wil gebruiken in een filename moet je er ^ voor zetten.
Net als met printer codes e.d.
oke dank je

nu hiermee getest maar dat werkt ook niet. karakters blijven anders worden weergegeven

Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Er is een nieuwe shell voor NT operating systems, weet ff de naam niet, maar misschien kan het daar mee ?

Pagina: 1