ik heb 2 pagina's: een pagina met een checkbox form en ik wil de aangevinkte keuzes invoeren in een php-pagina. De pagina is nu zo gesteld dat alles weergegeven wordt. Dit moet dus aangepast worden om een deel te doen. Voor zover ik de tutorials op w3 en php.net begreep kan dit met WHERE-statements, maar hoe en in welke pagina ik dit zet, geen idee... Hopelijk kan iemand me dit zo uitleggen. Ik weet dat dit redelijk basic is, maar ik snap het gewoon echt niet. Hoe kan ik nu met die checkboxen iets maken zodat die keuze alleen weergegeven wordt? Er moeten trouwens meerdere van de checkboxen gekozen kunnen worden...
HTML:
1
2
3
| <form action="geneesmiddel.php" method="post"> <table><tr><td class="normal" width="200px"> bla1</td><td class="normal"><input type="checkbox" name="bla1" value="bla1" class="toevoegen" /></td></tr></table> |
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| <?php include("../../../config.php"); $var1=$_GET['var1']; if($var1==""){$var1="geneesmiddel"; } $var2=$_GET['var2']; if($var2==""){$var2="werking"; } $var3=$_GET['var3']; if($var3==""){$var3="bijwerkingen"; } $var4=$_GET['var4']; if($var4==""){$var3="bijzonderheden"; } $var5=$_GET['var5']; if($var5==""){$var3="zwangerschap"; } $result = mysql_query("SELECT * FROM geneesmiddel {volgens mij moet hier die WHERE optie} ORDER BY ".$var1." ASC"); ?> <? while($row = mysql_fetch_array($result)) { echo "<b>" . $row['geneesmiddel'] . "</b><br />"; echo "<b>Werking:</b><br />" . $row['werking'] . "<br />"; echo "<b>Bijwerkingen:</b><br />" . $row['bijwerkingen'] . "<br />"; echo "<b>Bijzonderheden:</b><br />" . $row['bijzonderheden'] . "<br />"; echo "<b>Zwangerschap:</b><br />" . $row['zwangerschap'] . "<br /><br />"; echo " "; } mysql_close($connect); |
[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 28-12-2007 16:45 . Reden: Code tags gefix0red ]