Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Seriëel naar USB

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Pas geleden heb ik via mijn werk 2 touchscreens weten te bemachtigen.
Helaas zijn het seriële aansluitingen en ik heb toch liever USB, omdat de seriële ingang tegenwoordig niet meer zo vaak gebruikt wordt.

Ik zoek dus een manier om van seriëel naar USB te gaan.
USB kabels van oude webcams enz heb ik genoeg dus het liefst heb ik een home brew ding ipv. iets dat je moet kopen ;)

De driver (elo) ondersteunt usb en meerder touch screens dus dat zal geen probleem zijn.

Alvast bedankt.

• jerbro
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 10:00:
Ik zoek dus een manier om van seriëel naar USB te gaan.
USB kabels van oude webcams enz heb ik genoeg dus het liefst heb ik een home brew ding ipv. iets dat je moet kopen ;)
Aangezien USB behoorlijk verschilt met RS232 is het niet mogelijk om met een paar weerstanden je USB kabels te gebruiken. Om toch een homebrew ding met je eigen kabels te maken kun je gebruik maken van een chip zoals de FT232.
De driver (elo) ondersteunt usb en meerder touch screens dus dat zal geen probleem zijn.
Ik denk dat als je usb van de driver wilt gebruiken, dat dan je touch screen zelf een USB aansluiting moet hebben. Als je gebruik maakt van een USB-serieel converter, dan denkt de touchscreen-driver volgens mij dat de touchscreen aan een seriele poort hangt (de USB-serieel-converter-driver maakt meestal een virtuele seriele poort op de PC aan).

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
Die touchscreen heeft enkel Tx en Rx nodig (enkel voor troubleshooten van de SAW-touchscreens is full-RS232 nodig), dus een willekeurige USB-serieel converter volstaat, zelfs de goedkoopste die je kan vinden.
Als je iets van µC hebt liggen die USB ondersteunen, vind je daarvoor bij de fabrikant vast wel een voorbeeldcode om er een USB-serieel converter van te maken.
De standaard-ICtjes moet je ongetwijfeld wel vinden, FT232 varianten, bijvoorbeeld in een bouwpakketje, of in een SSOP behuizing die eenvoudiger te solderen is.

@jerbro: helemaal goed, al denk ik dat het enige verschil tussen driverprint met en zonder usb, de keuze zal zijn tussen een FT232 en een MAX232 8)

[ Voor 10% gewijzigd door naftebakje op 28-12-2007 10:38 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Zelf maken zal helaas duurder worden dan kant-en-klaar kopen. USB naar RS232 convertors heb je al voor een paar euro (5 ofzo) op je mat liggen, vers uit China. Werken doen ze ook nog!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
TommyboyNL schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 16:55:
Zelf maken zal helaas duurder worden dan kant-en-klaar kopen. USB naar RS232 convertors heb je al voor een paar euro (5 ofzo) op je mat liggen, vers uit China. Werken doen ze ook nog!
Nog nieteens ;) Ik heb ze laatst toevallig ook gekocht (voor mn UPSsen), $4.80 per stuk, met huidige koers is dat nog geen 3 eur per stuk, incl verzend.

en idd, ze werken ook nog.

(Hier ben je alleen voor een plugje al bijna dat bedrag kwijt)

(oa http://cgi.ebay.com/New-U...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem )

[ Voor 13% gewijzigd door DJSmiley op 30-12-2007 23:13 ]