Toon posts:

Hoe krijg ik mijn mail, adressen en favorieten terug?

Pagina: 1
Acties:
  • 330 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Doordat ik mijn oude laptop in alle haast kon verkopen met een andere hdd ben ik vergeten om
mijn favorieten, en ms outlook mail en adressen te exporteren.

Ik heb dus nu wel die HDD als externe schijf liggen maar het lukt me maar niet om 1 van de dingen voor elkaar te krijgen.

Voor de favorieten dacht ik dat het voldoende was om gewoon de oude favorieten shotcuts te copieren naar de nieuwe favorieten map (c:/...user.... windows...favorieten) maar dat werkt dus niet.

Voor de mail dacht ik te zoeken naar een PST bestand maar die word niet gevonden op de oude hdd.

de accounts staan deels in register dus die maak ik wel even opnieuw aan.

de mail adressen weet ik niet.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Een PST is alleen als je met Outlook werkt; als je met Outlook Express werkt(e) is het andere koek. De PST kun je vinden in:

C:\Documents and Settings\<usernaam>\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

Die map is (volgens mij) verborgen; en als je dat 'gare' Windows zoeken gebruikt kan het goed zijn dat je 'm dus niet vindt.

Je favorieten overzetten is inderdaad een kwestie van de shortcuts kopiëren uit

C:\Documents and Settings\<username>\Favorieten

als dat niet werkt moet je even goed controleren of je wel naar het juiste account kopieert (en dat gaat overigens alleen op voor IE; FF en andere browsers hebben hun eigen favorieten).

Oh, en natuurlijk needless to say, maar de C:\ in bovenstaande paden is (uiteraard) een andere letter als je de HD van je laptop aansluit naast je bestaande installatie.

[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 28-12-2007 09:42 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat kunnen wij toevoegen als we niet weten welk OS, welke browser en welke Office versie je gebruikte op die oude PC en op de nieuwe? ;)

Mail: als OL en geen OE (en geen hele hele oude OL) dan is het inderdaad gewoon een PST. Wil je voor je gaat zoeken natuurlijk wel verborgen en systeembestanden weergeven. Favorieten: ik gok dus dat je IE gebruikt, wat werkt er niet, wat gebeurt er dan wel en waar naartoe heb je gekopieerd?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Je zegt net welk besturingssysteem je hebt en wat je gebruikt voor programma's.
Op de gok zeg ik dit:
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 09:36:
Voor de favorieten dacht ik dat het voldoende was om gewoon de oude favorieten shotcuts te copieren naar de nieuwe favorieten map (c:/...user.... windows...favorieten) maar dat werkt dus niet.
Hier?
C:\Documents and Settings\Gebruikersnaam\Favorieten
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 09:36:
Voor de mail dacht ik te zoeken naar een PST bestand maar die word niet gevonden op de oude hdd.
Hier niet?
C:\Documents and Settings\Gebruikersnaam\Local Settings\Application Data\Identities\{7391A662-2488-432B-8ECF-192835C0492D}\Microsoft\Outlook Express
Die staan hier:
C:\Documents and Settings\Gebruikersnaam\Application Data\Microsoft\Address Book

Edit: Spuit 11... Voortaan kortere posts doen. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Onbekend op 28-12-2007 09:46 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Topicstarter
Beide is XP pro (zelfde sp2 en updates)
Beide is MS outlook (niet expres) en dezelfde 2003 office plus updates.
Beide is IE7 zelfde updates.

Er staat op beide alleen maar een administrator account!

Zoals gezegd werken dan de favo's niet. De shortcuts staan erin maar hij geeft ze niet weer in IE7.
(@onbekend.. bedoelde met de puntjes dat ik het even niet uit mijn hoofd wist ;) ,

DeZal even kijken of mail bestand idd niet gevonden wordt omdat het verborgen is.

Iemand een ander idee of een idee over de mail adressen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2007 09:49 ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Even zoeken met Google: http://www.google.com/sea...look+address+book&spell=1
Eerste hit: http://www.computerhope.com/issues/ch000457.htm
Kijk onder het kopje "Microsoft Outlook users".

Dit had je ook wel zelf kunnen vinden.....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Topicstarter
@onbekend

Ik had uiteraard al gezocht via google maar alles werkt via export en dat kan dus niet meer.
Edit, die tweede link was ik nog niet tegengekomen, daar ga ik even mee verder, thx.) Zoekopdracht kan op 1000 manieren en net die ene kan wat goeds opleveren ;-)

Verder is geen enkele van de door iemand gegeven locaties kloppend ook niet als ik de verborgen bestanden zichtbaar maak.

Als ik op de oude HDD kijk zie ik:
Config.smi
documents and settings
msocache
programfiles
windows

Onder documents and settings heb ik:
administrator
administrator.laptop
administrator.laptop.001
all users
default user (verborgen)
windows

Alle users gaan niet verder als vervolgens windows en dan internetexplorer, verder staat er niets.

Iemand nog een suggestie?

Edit.. ben al wat verder. Ik moet dus niet onder die accounts zoeken maar zie al veel meer staan direct onder windows. ff uitproberen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2007 10:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Snap er echt niks van.

Zowel *pab, *.pst, *.rwz zijn niet te vinden. Ook niet in de verborgen bestanden, op heel die schijf niet. Ik gebruik(te) toch echt ms outlook en NIET outlook expres.

Snap dit echt niet, iemand nog een optie over wat ik fout doe?

Verwijderd

Topicstarter
De oude hdd is niks aan veranders dus dan zouden ze er toch moeten zijn.
Maakt neem ik aan niks uit dat ik de pro versies gebruik (zowel op de oude als de nieuwe btw).

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 09:47:

Beide is MS outlook (niet expres) en dezelfde 2003 office plus updates.
Office en mailclient vragen horen dus niet in WOS maar in Officesuites en -software thuis :)

Ik verhuis je topic dan ook daarnaartoe.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1