asus P5K-SE start niet door

Pagina: 1
Acties:
  • 830 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jorissu
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-02 22:16
Ik heb een tijdje geleden een nieuwe pc in elkaar gezet. De eerste 3 dagen werkte de pc prima, maar daarna startte hij niet meer goed door.

Als ik de pc aanzet, gaan alle fans draaien, leds branden en ik hoor ook de schijf opstarten, maar ik krijg geen opstartpiep te horen. Alles blijft aan, maar ik krijg geen beeldsignaal op mijn monitor.

Als ik de pc dan weer uitzet, stroom van de voeding af haal, weer erop doe en de pc weer aan zet, start de pc soms wel door (steeds minder vaak de laatste tijd), dus alles lijkt wel goed aangesloten te zitten, want als de pc eenmaal doorstart is hij gewoon stabiel en draait ie prima.
Als de pc wel goed is opgestart, en ik zet de pc helemaal uit, en binnen 5 minuten weer aan, dan start de pc wel gewoon goed op...

Ik heb de voeding doorgemeten en deze geeft de juiste voltages.

Ik heb de pc ook "kaal" getest (dus alleen met mobo / cpu / power en ram) en zelfs dan krijg ik geen opstartpiep. (ook zonder ram niet )

erg vervelend, want ik kom dan dus niet eens in de bios...

Ik heb ook al het CMOS gereset, maar dit helpt ook niet.

Het duurt nu soms wel een half uur voordat hij een keer doorstart (dat is ongeveer 50 opstartpogingen :P)

Iemand een idee waar het probleem in zit / wat ik nog kan proberen om de pc wel normaal te laten opstarten ?

Ook weet ik niet welk onderdeel nou precies niet goed werkt... Mobo, voeding of cpu

computer config:

Corsair Powersupply 520W Black, ATX/EPS,
Asus P5K SE, P35, Socket-775, DDR2,
Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz
OCZ Platinum DDR2 PC6400 2048MB KIT,
XFX GeForce 8600GTS 730M 256MB XXX GDDR3

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• jorissu
jah die heb ik al doorgelezen... De symptomen die ik heb worden daar niet specifiek in vermeld, dus ik vroeg me af of iemand ditzelfde probleem gehad heeft / wat de oplossing is...

"
Trek geheugen en/of videokaart eruit, het moederbord moet daarna zeker piepen. Ook als de CPU brak is.
"

Ok, hier had ik overheen gelezen. Het is dus niet de CPU die brak is.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
jorissu schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 13:03:
jah die heb ik al doorgelezen... De symptomen die ik heb worden daar niet specifiek in vermeld, dus ik vroeg me af of iemand ditzelfde probleem gehad heeft / wat de oplossing is...
Ten eerste is die troubleshoot algemeen geschreven, en zijn de opties daar stuk voor stuk best practices.
Ten tweede had je het wel duidelijk mogen maken in je OP
Ten derde zal iemand die hetzelfde probleem heeft gehad je niet altijd een duidelijk antwoord kunnen geven: daar is het probleem veeel te divers voor (en kan daarom aan van alles liggen).

Heb je al 1-voor-1 je hardware eruit gehaald? Heb je al componenten in een andere PC getest?
Zo ja, waarom staat dit niet in de OP?
Zo nee, ga dat eens doen!

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• jorissu
LiquidT_NL schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 13:39:
[...]

Heb je al 1-voor-1 je hardware eruit gehaald? Heb je al componenten in een andere PC getest?
Zo ja, waarom staat dit niet in de OP?
Zo nee, ga dat eens doen!
Zoals in de OP te lezen is heb ik het systeem ook "kaal" getest, met alleen CPU / power supply / Mobo. Ik heb helaas niet de mogelijkheid om de componenten in een andere PC te testen.

• Gordijnhoofd
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-06-2025
zit niet veel anders op dan die appart te gaan testen denkik. al vermoed ik het mobo, maar ben ik dat allerminst zeker

Verwijderd

hoi jorissu

heb je al een oplossing gevonden?

want ik heb nu het zelfde probleem. en mijn mobo ging ok steeds minder reageren. en ik krijg hem nu al 3 dagen niet meer aan.

graag hoor ik van je

groet

danny koster
Pagina: 1