Toon posts:

C2 + TNT2Ultra geen FSB boven 100Mhz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n prachtige Celderij 2 draait prima op 950 Mhz...

Maar daarvoor moet ik een vage videokaart gebruiken, want m'n TNT2Ultra van Guillemot locked de FSB op een vage manier op 100Mhz... Ik kan alles met de FSB doen in de BIOS, maar met die TNT2 erin blijft ie gewoon star op 100 Mhz FSB staan !! :(

Iemand een id waar dit aan zou kunnen liggen of hoe ik m'n TNT2 zou kunnen tweaken ? >:)

Moederbord: Chaintech 6BTM

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik weet niet of het werkt(lees helpt), maar je zou hem kunnen flashen. Of met een bios door de maker, of de referance bios van nVidia, heb ik ook gedaan met mijn Vanta, en met een TNT-1. Werken allebei net iets beter.

Voor een goede site met wat info erover : http://www.m3dzone.com/zoiah/ Bij mij doet i het nu ff niet.

Ook kan je eens kijken op hoeveel maal agp het systeem draait, als je boven de specs gaat zitten(tenzij het een 133mobo is), kan het wel eens zijn dat je dat terug moet schroeven. Of de deelfactor, AGP = bijv(op een keer agp) 2/3 van fsb(fsb =100 agp = 66) als je dan de fsb omhoog doet(lees boven de 100) dan moet die factor omlaag, maar dat is meestal wel aan een minimum gebonden, als de specs tot 100 fsb gaan.

I, for one, like Roman numerals

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Welke guillemot heb je?
Ik heb de Xentor 32 ultra, en die loopt perfect op 133mhz bus wat op mijn agp 88 mhz geeft. Het is wel op een abit BX bord, misschien is de combinatie wel het probleem van moederbord > videokaart.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:39

Shuriken

Life is all about priorities

Misschien ben je de AGP bus wel aan het overclocken.

Sommige moederborden detecteren de processor snelheid. In jouw geval dus 66 Mhz. Je kunt het in het bios dan wel op 100 Mhz zetten, echter de AGP Divider blijft op de 66 Mhz staan dus op 1/1.

Ik heb het probleem ook gehad. Het was bij mij op te lossen door een jumper op het moederbord/slotket over te zetten zodat je 100 Mhz forceert.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Topicstarter
Ja zo heb ik het ook opgelost... met jumpertje staat ie nu op 100 Mhz... Maar ik wil harder dan die 850 Mhz ! Want ik weet dat ie het kan ( 950 rocksolid met andere videokaart ) :P

Maar ik dacht dat er misschien een simpele oplossing was om een paar pinnetjes te tweaken ofzo :7

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:39

Shuriken

Life is all about priorities

Je kunt nu vanuit het bios ofzo em op 110 Mhz zetten omdat nu de AGP Divider correct staat.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat doet ie dus niet... das nou net het probleem :(

Verwijderd

in de bios staat iets van

pci fbs 1/4
agp fbs 1/3

en die kun je veranderen ik weet niet meer precies wat wat was maar dan kun je hoger
Pagina: 1