Hey Fellow-Tweakers
Ik ben al enige tijd op zoek naar een programma die m'n computer automatisch afsluit wanneer de temperatuur van m'n processor een bepaalde drempelwaarde overschrijdt. Ik gebruik waterkoeling om m'n processor te koelen maar mocht m'n pomp het een keer begeven dan wil ik graag een fail-safe hebben.
Maar vraag is dan ook: Weet iemand een programma die je computer automatisch kan afsluiten als de temps te hoog worden en/of zijn er misschien hardwarematige oplossingen?
Specs:
Ik ben al enige tijd op zoek naar een programma die m'n computer automatisch afsluit wanneer de temperatuur van m'n processor een bepaalde drempelwaarde overschrijdt. Ik gebruik waterkoeling om m'n processor te koelen maar mocht m'n pomp het een keer begeven dan wil ik graag een fail-safe hebben.
- In m'n bios kan ik helaas geen optie vinden die automatisch m'n computer afsluit bij een te hoge temp. Ik heb Evga er over gemaild maar die konden dat niet in het bios verwerken, althans niet voor het bios voor een N67 680i moederbord.
- Ik heb google afgestruind maar ik kan geen geschikt programma vinden. Ik gebruik nu Everest om m'n temperaturen uit te lezen. Helaas heeft Everest geen optie om je pc af te sluiten.
- Ik weet dat Motherboard Monitor automatisch een programma kan starten wanneer een bepaalde waarde wordt overschreden, maar dat programma kent mijn Evga 680i moederbord niet. Kies ik b.v. een asus moederbord dan laadt vervolgens het programma niet en geeft dan een melding dat een bepaalde driver niet te laden valt.
- CPUCool9 is ook een programma dat het kan maar die doet het ook niet.
Maar vraag is dan ook: Weet iemand een programma die je computer automatisch kan afsluiten als de temps te hoog worden en/of zijn er misschien hardwarematige oplossingen?
Specs:
- Evga 680i (N67)
- Vista Ultimate 64bit (EN)
[ Voor 11% gewijzigd door vleppyniles op 28-12-2007 01:20 ]