[Testcase] Liesbeth op witte ondergrond

Pagina: 1
Acties:
  • 245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-09 16:46

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
Na het aanschaffen van een elcheapo draadloos flitstriggersetje moest ik deze even testen op mijn vriendin. De sfeer die ik heb proberen neer te zetten is me aardig gelukt, helaas verdwijnen de zachte tint-/kleurovergangen een beetje door de jpeg conversie en het feit dat ik de foto's op 16bit bewerkt heb en dat verschil zie je wel in dit geval.
Ik heb CS3/Adobe RAW gebruikt voor USM, high pass verscherpen, curves, levels, z/w omzetting en exporteren. Verder Noise Ninja om de foto's net even wat zachter te maken.

De eerste twee foto's ben ik erg tevreden over, de derde wat minder. Ik weet dat een testcase uit minimaal twee hoeft te bestaan maar dat vond ik toch wat karig. Comments please :)

01
Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/foto/liesk/liesk01.jpg

02
Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/foto/liesk/liesk02.jpg

03
Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/foto/liesk/liesk03.jpg

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:19

breinonline

Are you afraid to be known?

#2 is qua compositie het beste en heeft bovendien de beste (rustigste) achtergrond. De blik bij #1 is prachtig, maar de achtergrond leidt af. #3 vind ik qua blik ook wel grappig. Zonde dat de achtergrond hier voor een groot deel dichtgelopen is. De toning vind ik op alle drie in ieder geval heel mooi. Zeker geen slechte case!

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik vind in alle foto's het wat jammer dat je de helft van het hoofd er af hebt gesneden.
De blik in de laatste foto vind ik heel erg mooi, maar die had ik zeker niet zo ver naar beneden door laten lopen. Zo ongeveer bij de aanzet van de nek (van onderaf gezien) zou ik die hebben gecropt.
Wel denk ik dan dat je de foto nog iets had mogen verzachten.

Mag ik verder nog opmerken dat als ik zo naar je foto's kijk, ik het idee heb dat je op twee gedachten hinkt? Wat wil je nu in beeld brengen, haar gezicht of haar borsten? Voor mij is de essentie van een vrouw over het algemeen echt terug te vinden in haar ogen.

Of je foto's qua toning en zo goed gelukt zijn, kan je zelf het beste bepalen, want jij weet waar je naar hebt gestreefd. Ik vind de kleuring en toning wel heel mooi, maar zoals uit mijn eerdere commentaar al blijkt zou ik e.a. heel anders hebben uitgesneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-09 16:46

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
breinonline schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 07:27:
#2 is qua compositie het beste en heeft bovendien de beste (rustigste) achtergrond. De blik bij #1 is prachtig, maar de achtergrond leidt af. #3 vind ik qua blik ook wel grappig. Zonde dat de achtergrond hier voor een groot deel dichtgelopen is. De toning vind ik op alle drie in ieder geval heel mooi. Zeker geen slechte case!
tnx. Ik wilde graag een natuurlijke, rustige en simpele serie maken met een duidelijk aanwezige lichtbron. De achtergrond heb ik bewust naar het witte toegetrokken maar dichtgelopen is hij net niet.
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 08:47:
Tja, ik vind in alle foto's het wat jammer dat je de helft van het hoofd er af hebt gesneden.
De blik in de laatste foto vind ik heel erg mooi, maar die had ik zeker niet zo ver naar beneden door laten lopen. Zo ongeveer bij de aanzet van de nek (van onderaf gezien) zou ik die hebben gecropt.
Wel denk ik dan dat je de foto nog iets had mogen verzachten.

Mag ik verder nog opmerken dat als ik zo naar je foto's kijk, ik het idee heb dat je op twee gedachten hinkt? Wat wil je nu in beeld brengen, haar gezicht of haar borsten? Voor mij is de essentie van een vrouw over het algemeen echt terug te vinden in haar ogen.

Of je foto's qua toning en zo goed gelukt zijn, kan je zelf het beste bepalen, want jij weet waar je naar hebt gestreefd. Ik vind de kleuring en toning wel heel mooi, maar zoals uit mijn eerdere commentaar al blijkt zou ik e.a. heel anders hebben uitgesneden.
het hoofd er af, tsja. De standaard foto's waarbij iemand er helemaal in het midden mooi opstaat die kennen we ondertussen wel lijkt me. Ik wilde graag met wat lijnen werken en grote vlakken, niet met saaie overzichtshots.
Over wat ik in beeld brengen, ik wilde het vrouwlijk en een beetje sexy in beeld brengen. Als het me alleen om haar borsten ging had ik daar de focus op geplaatst maar ze zijn wel onderdeel van het beeld dat ik wilde neerzetten :)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 14:41
Leuke foto's, wat betreft het sexy neerzetten van een vrouw: Volgens mij kun je dat ook doen door haar juist niet in de camera te laten kijken. Die laatste foto is volgens mij een beauty wanneer ze juist naar beneden had gekeken. Beetje ingetogen, verlegen, maar ook sexy door de achtergrond.

Verder erg mooie serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:44
Mooie foto's Sharky!
Foto 1 en 2 geven een bepaalde annonimiteit doordat het gezicht niet geheel zichtbaar is.
Op foto 3 heeft ze haar benen niet parallel, misschien stoort dat je. Ook het contrast tussen de bh/buik is erg laag (bij foto 1 ook vrij laag).
Al met al gewoon een stel mooie foto's; ik zou zeggen: keep 'em coming!

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Pagina: 1