Overzicht alle glasvezel aanbieders incl. Postcodes

Pagina: 1
Acties:
  • 8.062 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CMG
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik wil binnenkort gaan verhuizen en nu zou het wel heel fijn zijn als ik op mijn nieuwe lokatie een glasvezel aansluiting kan krijgen (minimaal 20MBit Upload) zodat ik mijn web/db servers niet meer in de US hoeft te draaien (betaalbaar shared hosting), maar gewoon lekker thuis, snel en geen gezeik met limieten en performance.

Ik heb al een aantal keer gezocht, maar deze informatie is erg lastig centraal te vinden, daarnaast vertellen een hoop providers die glas aanbieden niet de precieze lokaties en geven ze je enkel een postcode check (geen zin om daar een brute-force oplossing voor te gaan bouwen).

Mijn vraag is dus als volgt: weet iemand een site o.i.d. waar alle beschikbare plaatsen vermeld staan in nederland waar glas voor een redelijk bedrag te krijgen is (onder de 150-200 euro per maand en zonder data limieten. Liefst 100MBit full duplex, maar vanaf 20MBit full duplex is acceptabel).

Alvast bedankt,

Nick Kusters.

NKCSS - Projects - YouTube

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:16

PeaceNlove

Deugleuter

Als je even goed rondkijkt hierzo dan zie je snel genoeg waar allemaal glas wordt aangeboden in Nederland. Zo ongeveer ieder glasvezelproject heeft hier zijn eigen topic en daar kan je dus alles vinden.

• CMG
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2024
mediabeast schreef op donderdag 27 december 2007 @ 23:50:
Als je even goed rondkijkt hierzo dan zie je snel genoeg waar allemaal glas wordt aangeboden in Nederland. Zo ongeveer ieder glasvezelproject heeft hier zijn eigen topic en daar kan je dus alles vinden.
Ja, maar dat is nou net wat het zou lastig maakt, er is nergens een goed overzicht. Ik wil gewoon makkelijk wat postcodes in funda kunnen knallen en kijken of ik daar een leuk huisje zie dat qua afstand van mijn werk ook nog enigzins acceptabel is (huisje vinden an zich is al moeilijk genoeg).

NKCSS - Projects - YouTube

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:16

PeaceNlove

Deugleuter

Voor den luie mensch:
Almere
Amsterdam
Hilversum
Naarden (woningen WSN)
Bussum (woningen Dudok)
Deventer (niet zeker van)
Enschede (weet ik ook weinig van)
Utrecht (woningen Portaal)
Leiden (woningen Portaal, misschien vraagbundeling in nieuw te bouwen woonwijk)
Amersfoort Vathorst
Amersfoort (woningen Portaal)
Arnhem de Laar
Arnhem (woningen Portaal)
Nijmegen (woningen Portaal)
Nuenen

In een groot deel van die plaatsen wordt het nog aangelegd, dus kans dat het nog niet in je woning aanwezig is en de eerst komende jaren ook nog niet wordt aangelegd.
Uiteraard is deze lijst niet compleet, ik weet ook niet alles ;)
Meeste kans heb je imo is Vathorst.

[ Voor 2% gewijzigd door PeaceNlove op 28-12-2007 00:00 . Reden: toevoegsel ]

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:54
Qfast 20mbit/20mbit

Lokatie Postcodes
Zeeburg 1019PA / 1019HV
Zeeburg 1094BC / 1095KW
Oost/watergraafsmeer 1091KG / 1093CN
Osdorp 1068EK / 1068XA

Verwijderd

Zo goed als heel Eindhoven e.o. heeft het ook al of krijgt het binnen afzienbare tijd, 100/100

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11 14:23
OnsBrabantnet voegt daar komend kwartaal nog Valkenswaard, Geldrop, Mierlo, Helmond en Best aan toe en ze zijn bezig met animocheck in Laarbeek.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-12 05:31
Ja en beter gaan die eens heel snel zo'n animocheck in Heeze doen! >:)

Een bepaalde wijk (of wijken, niet zeker) in Geldrop heeft sinds een week of 2 ook glasvezel btw.

[ Voor 41% gewijzigd door The Realone op 28-12-2007 12:16 ]

Verwijderd

Klopt, Geldrop is al zo goed als klaar, de infrastructuur is klaar, maar nog niet alle aansluitingen zijn geactiveerd.

Woensel-Oost heeft wel wat vertraging ivm een prehistorisch dorp gevonden in de buurt van Ekkersrijt.

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-11 04:08
Concepts ICT is in vel glasvezelprojecten betrokken, zoals je ook kunt zien op hum homepage. Kijk anders eens naar dit overzichtsartikel van Computable. Het is al ruim een jaar oud, maar geeft wel een indicatie.

[ Voor 41% gewijzigd door Jan-E op 28-12-2007 13:56 ]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 20:02

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Niet binnen je budget (vanaf 350 ofzo meen ik), maar nagenoeg heel Groningen(-stad) is ook wel glas te krijgen (reken wel op 2K aansluitkosten).

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Kippenijzer schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 13:57:
Niet binnen je budget (vanaf 350 ofzo meen ik), maar nagenoeg heel Groningen(-stad) is ook wel glas te krijgen (reken wel op 2K aansluitkosten).
Hehe, Essent @Work bedoel je? Dat is praktisch in elke grote stad waar Essent actief is te krijgen ;)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 11:40
Was ook al op zoek naar zo'n site waar je gewoonweg een kaartje ziet van NL waar glasvezel al kan voor particulieren. En mogelijk met postcode/plaats check. Vond overigens dat in mijn woonplaats Dordrecht ze ook iets aan het opzetten zijn voor particulieren.

Ik kijk dan vooral naar totaal pakket met internet, telefoon en voornamelijk tv maar juist dat laatste valt dan weer enorm tegen.
Jammer is wel te lezen dat bijv. een InternlNet en Alice beide niet de BBC zenders 1-4 kunnen aanbieden vanwege de BBC die geen contracten meer aangaat. Maakt voor mij minder interessant. Tevens geen Sport1,Film1 of HD kanalen. Ook lees ik bij Internlnet dat kwaliteit iets hoger ligt dan analoge kabel tv. Dacht juist dat met glasvezel sowieso alles digitaal binnen komt maar omdat blijkbaar niet wordt gekozen voor digitale decoder toch analoog op je tv. Voordeel is wel dat op alle tv's beschikbaar is net zoals met kabel tv.

• wanabo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-02-2014
Modbreak:Spam is niet gewenst.

[ Voor 151% gewijzigd door IEF op 24-09-2008 00:51 ]

Gebruikers Telel2, Glasvezel, KPN, UPC, Ziggo, Ad Exchange

Pagina: 1