[iMac mid 2007] Adres interne HDD

Pagina: 1
Acties:

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024
Aangezien mijn Mac nu in de kreukels ligt wil ik alle data van de interne HDD backuppen op een externe HDD met behulp van het dd-commando via de Ubuntu live CD (partities zijn verkloot, dus moet wel op deze manier). Bij de 'if' parameter moetje echter een soort fysiek adres van de HDD invoeren en die kan ik nergens vinden. De Ubuntu file explorer (Nautilus ofzo?) kan het me niet vertellen, Google weet ook niks. Het gaat dus om het stukje a la '/dev/hda0', maar dan eentje die werkt met de interne HDD van de iMacs. Gewoon het mountpoint invoeren werkt niet, zoeken levert niks op, dus dan GoT maar proberen :P

Alvast bedankt voor de hulp! :)

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:32
Is 't niet handiger om in het NOS gedeelte hier te vragen hoe je fysiek je HDD kan backuppen naar die externe, bit voor bit?

|>

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
kijk anders eens in /dev met ls, en zoek op dingen die met 'hd' of 'sd' beginnen? Als het een sata/usb schijf is is het vaak sda0 ipv hda0 :)

[ Voor 27% gewijzigd door spone op 27-12-2007 23:24 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• Mei
Zat al te twijfelen of ik het hier of in NOS zou posten. Uiteindelijk maar voor APL gekozen, aangezien het om het adres van de HDD in iMacs gaat. Aangezien het geen /dev/hda0 is (wat toch meestal standaard is?) gokte ik dat het iMac-afhankelijk was, maar ik kan het mis hebben. Bit voor bit kopiëren opzich lukt me wel, maar het gaat nu even om dat adres.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:32
dat adres is niet iMac afhankelijk, maar afhankelijk van ubuntu

|>

• Mei
Heb het al naar aanleiding van spone's tip. Het was inderdaad /dev/sda. Bedankt! Weer wat geleerd :)
Pagina: 1