[XP] Niet te verwijderen mappen met vreemde namen

Pagina: 1
Acties:
  • 981 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Na een terechte opmerking over de onduidelijkheid van mijn vorige topic een nieuwe kans nu ik wat beter uitgeslapen ben:

Sinds een aantal maanden heb ik een terugkerend probleem op mijn Windows XP Pro + SP2 NL pc. Ik heb een interne en een externe harde schijf. Hier worden regelmatig ongevraagd onderstaand soort mappen aangemaakt die ik niet meer kan verwijderen:

5c9331d23e2e5f4b65ebbc4f28

Nu las ik al dat dit te maken heeft met MSXML en na het volgen van de stappen die her en der beschreven zijn, heb ik de mappen op mijn bootdisk kunnen verwijderen. Sowieso heb ik alle Windows-updates met betrekking tot MSXML maar verwijderd om er zeker van te zijn dat dit het niet is.

Maar nu is het zo dat op mijn externe schijf ook een aantal van die mappen staan en die zijn anders. Als ik ze open dan zie je alleen een submap "update" staan en als ik daar op klik dan krijg ik de melding "5c9331d23e2e5f4b65ebbc4f28 is niet toegankelijk. Toegang geweigerd."

Nu kreeg ik in mijn vorige topic van alt-92 de volgende tip:
Kijk de logfile die daarin staat na over welke update het precies gaat en installeer deze desnoods handmatig.
Het probleem is dat ik de genoemde "update" mappen niet kan openen. Één van de mappen kan ik wel openen maar deze is volledig leeg (ook geen hidden files). Toch kan hij niet verwijderd worden, ook niet wanneer ik de schijf aan een andere PC koppel.

Hoe kom ik van deze vervelende mappen af?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Toink schreef op donderdag 27 december 2007 @ 21:09:
Het probleem is dat ik de genoemde "update" mappen niet kan openen. Één van de mappen kan ik wel openen maar deze is volledig leeg (ook geen hidden files). Toch kan hij niet verwijderd worden, ook niet wanneer ik de schijf aan een andere PC koppel.
In de FAQ staat een onderdeel over het toe-eigenen van rechten van mappen waar je niet bij kan.
Dat kun je hier dus ook op toepassen :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Je kan eens googlen op KillBox, dit progje kan gelockte bestanden verwijderen.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-02 01:31
Probeer eens mijn update fix (http://www.jdsoft.nl/projects/wufix) zodat eventuele beschadigde updates uit de cache van nog-te-installeren-updates worden gegooit en reboot daarna in veilige modus, log in als administrator en verwijder daar de mapjes + nogmaals rebooten, voer daarna wel even je Windows Update uit, aangezien je die MSXML eigenlijk wel nodig hebt :)

• Toink
  • Niet online
Dank voor de reakties.
Noxious schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 02:15:
Probeer eens mijn update fix (http://www.jdsoft.nl/projects/wufix) zodat eventuele beschadigde updates uit de cache van nog-te-installeren-updates worden gegooit en reboot daarna in veilige modus, log in als administrator en verwijder daar de mapjes + nogmaals rebooten, voer daarna wel even je Windows Update uit, aangezien je die MSXML eigenlijk wel nodig hebt :)
Zojuist uitgevoerd maar helaas.... ze zitten muurvast...
Petervanakelyen schreef op donderdag 27 december 2007 @ 21:47:
Je kan eens googlen op KillBox, dit progje kan gelockte bestanden verwijderen.
Ik heb hem gezocht en geprobeerd. Zelfs on reboot krijgt hij het niet voor elkaar.
alt-92 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 21:27:
[...]
In de FAQ staat een onderdeel over het toe-eigenen van rechten van mappen waar je niet bij kan.
Dat kun je hier dus ook op toepassen :)
Ook deze heb ik net getest. Ik heb alles op volledig beheer gezet maar geen oplossing helaas. Als ik de machtigingen in wil stellen zie ik:
"U bent niet gemachtigd om de huidige machtigingsinstellingen voor Update te bekijken of bewerken maar u kunt er wel de eigenaar van worden of de controle instellingen ervan wijzigen." Als ik dan kijk dan ben ik al eigenaar van die map.

Alles van de schijf af halen en format dan maar? :?

[ Voor 26% gewijzigd door Toink op 28-12-2007 08:38 ]

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-12-2025

TXC

Wat je ook kunt proberen is te booten met een live cd en dan de mappen verwijderen. Je kunt ook een Windows CD gebruiken en dan via de herstelconsole de mappen verwijderen.

• Toink
  • Niet online
Booten met Hiren's bootcd heb ik geprobeerd maar die kan 'm er zelfs niet af krijgen...

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zijn dat geen Recycler mappen? Zet je prullenbak eens helemaal uit.

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-02 01:31
Toink schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 12:29:
Booten met Hiren's bootcd heb ik geprobeerd maar die kan 'm er zelfs niet af krijgen...
Partition Magic BootCD/Diskette? Wat is het merk van je schijf? Voer dan eens een full drive scan uit met software van de fabrikant...

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Je kan ook de Unlocker proberen, misschien dat dit werkt ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Toink
  • Niet online
Na alle bovenstaande opties geprobeerd te hebben heb ik de hoop opgegeven en de schijf maar gewoon geformatteerd... en weg waren ze.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:47
Toink schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 12:29:
dan moet je toch eerst effe ownership nemen van die folder en daarna de administrators groep rechten er op geven (full controll).
Dan kun je prima met de windows cd of via F8 in de recovery console komen en hem wegbonjouren.
dit is duidelijk een rechten probleem.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• Toink
  • Niet online
Geloof me... zelfs dat heb ik geprobeerd. Ik denk echt dat er iets zwaar corrupt was aan die mappen.
Pagina: 1