(Virtuele en echte) schijven plots niet meer herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lennardnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 16:50
Goedenavond,

Ik heb al een tijdje twee DVD drives; een lezer en een lezer + schrijver.
De lezer:
Aopen DVD1648/AAP PRO ATA Device
De lezer + schrijver:
LG HL-DT-ST DVDRAM GSA-4167B ATA Device

Nu heb ik gister wat binnenin m'n PC gerommeld, en kwam vandaag tot de conclusie dat beide schijven niet meer via Deze Computer te benaderen zijn.
De jumpers heb ik als volgt ingesteld:
HDD 1 (met windows erop): Master
HDD 2 (met troep erop): Slave
DVD schrijver: Master
DVD lezer: Slave
Maar zonder succes, ze waren nog steeds niet benaderbaar vanuit Deze Computer, ook niet als ik de jumper van de DVD lezer en schrijver haal.

Nu zul je denken "ooh, kabel is los", maar nee, dat is het niet, zie:
Afbeeldingslocatie: http://img341.imageshack.us/img341/1659/skrienuf8.th.png (<- geen popups)

Ze staan dus wel in mn Device Manager, maar onder Device Status staat het volgende:
----------------------------------
Windows cannot load the device driver for this hardware. The driver may be corrupted or missing. (Code 39)

Click 'Check for solutions' to send data about this device to Microsoft and to see if there is a solution available.
----------------------------------
'Check for solutions' helpt niet, Windows kan ook zelf geen drivers vinden, en op internet vind ik ze ook niet - ik heb ook nooit drivers voor een DVD drive hoeven te installeren. :S

Nog iets vreemds: Zowel Daemon Tools als allerlei ander soortgelijke software kunnen geen images meer mounten; ze doen het wel (geen foutmeldingen), maar ook die virtuele drives komen niet in Deze Computer.

Het lijke me een softwarematig probleem, maar hoe komt het, en vooral, hoe los ik het op?

Groeten, en alvast bedankt + prettige jaarwisseling,

Lennard.

Verwijderd

Wat je in iedergeval zou kunnen proberen is even 1 van de 2 dvd drives loshalen, en te kijken of dat werkt.

Je kan kijken of het wel werkt als je je slave drive aan je primary IDE vastmaakt ipv aan je secondary. (dus even je 2e hdd loshalen)

Op die manier kan je tenminste het probleem isoleren.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
ubuntu bootable cd downloaden, daarmee opstarten, dan weet je meteen of het softwarematig is!!!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:01
Worden je schijven ook in de volgorde en settings die je hebt ingesteld weergegeven in het BIOS? Ik denk namelijk dat je een klein foutje hebt gemaakt met aansluiten. De volgorde op de IDE kabel moet zijn moederbord-slave-master. Probeer voor de zekerheid toch ook een andere kabel.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
via google van een andere forum:

Mijn dvdrom en dvdr/rw werken niet meer omdat deze code 39 als fout aangeven. Heb al verwijdert en opnieuw geinstaleerd maar steeds code 39. Help!!!
jan4 is offline

jan4
Bekijk profiel
Stuur een privé-bericht naar jan4
Vind Meer Berichten van jan4
Bekijk het systeem van jan4
Oud 21-08-2006, 20:03 #2
BANDIT123
Giga Honourable Senior Member

BANDIT123's Avatar

CD- en/of DVD- speler/writer verdwenen?
Ga naar Start -> Uitvoeren, type daar in regedit en klik op OK.

Zoek naar : HKEY_LOCAL_MACHINE/System/Currentcontrolset/Control/Class/

Klik nu met rechter muisknop op de volgende sleutel {4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318} en kies voor Exporteren. Vul een naam in en blader naar de directory waar je de backup wilt plaatsen en klik op opslaan.

Verwijder nu in het rechter venster de sleutels met de volgende naam: UpperFilters en LowerFilters

Sluit het register en start de PC opnieuw op. Hij zal de verdwenen spelers nu opnieuw installeren.
Indien noodzakelijk mocht blijken kun je altijd de backup terugzetten door te dubbelklikken op dat bestand.

Vaak helpt het (met dank aan Lucky Fred),

BANDIT123 is offline

BANDIT123
Bekijk profiel
Bezoek BANDIT123's webpagina!
Vind Meer Berichten van BANDIT123
Bekijk het systeem van BANDIT123
Oud 21-08-2006, 20:43 #3
jan4
Junior Member

Thanks bandit het werkt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

• Lennardnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 16:50
Geweldig; manier van Janheelveelnegens werkt; top!

Iedereen bedankt!
Pagina: 1