Goedenavond,
Ik heb al een tijdje twee DVD drives; een lezer en een lezer + schrijver.
De lezer:
Aopen DVD1648/AAP PRO ATA Device
De lezer + schrijver:
LG HL-DT-ST DVDRAM GSA-4167B ATA Device
Nu heb ik gister wat binnenin m'n PC gerommeld, en kwam vandaag tot de conclusie dat beide schijven niet meer via Deze Computer te benaderen zijn.
De jumpers heb ik als volgt ingesteld:
HDD 1 (met windows erop): Master
HDD 2 (met troep erop): Slave
DVD schrijver: Master
DVD lezer: Slave
Maar zonder succes, ze waren nog steeds niet benaderbaar vanuit Deze Computer, ook niet als ik de jumper van de DVD lezer en schrijver haal.
Nu zul je denken "ooh, kabel is los", maar nee, dat is het niet, zie:
(<- geen popups)
Ze staan dus wel in mn Device Manager, maar onder Device Status staat het volgende:
----------------------------------
Windows cannot load the device driver for this hardware. The driver may be corrupted or missing. (Code 39)
Click 'Check for solutions' to send data about this device to Microsoft and to see if there is a solution available.
'Check for solutions' helpt niet, Windows kan ook zelf geen drivers vinden, en op internet vind ik ze ook niet - ik heb ook nooit drivers voor een DVD drive hoeven te installeren.
Nog iets vreemds: Zowel Daemon Tools als allerlei ander soortgelijke software kunnen geen images meer mounten; ze doen het wel (geen foutmeldingen), maar ook die virtuele drives komen niet in Deze Computer.
Het lijke me een softwarematig probleem, maar hoe komt het, en vooral, hoe los ik het op?
Groeten, en alvast bedankt + prettige jaarwisseling,
Lennard.
Ik heb al een tijdje twee DVD drives; een lezer en een lezer + schrijver.
De lezer:
Aopen DVD1648/AAP PRO ATA Device
De lezer + schrijver:
LG HL-DT-ST DVDRAM GSA-4167B ATA Device
Nu heb ik gister wat binnenin m'n PC gerommeld, en kwam vandaag tot de conclusie dat beide schijven niet meer via Deze Computer te benaderen zijn.
De jumpers heb ik als volgt ingesteld:
HDD 1 (met windows erop): Master
HDD 2 (met troep erop): Slave
DVD schrijver: Master
DVD lezer: Slave
Maar zonder succes, ze waren nog steeds niet benaderbaar vanuit Deze Computer, ook niet als ik de jumper van de DVD lezer en schrijver haal.
Nu zul je denken "ooh, kabel is los", maar nee, dat is het niet, zie:
(<- geen popups)Ze staan dus wel in mn Device Manager, maar onder Device Status staat het volgende:
Windows cannot load the device driver for this hardware. The driver may be corrupted or missing. (Code 39)
Click 'Check for solutions' to send data about this device to Microsoft and to see if there is a solution available.
'Check for solutions' helpt niet, Windows kan ook zelf geen drivers vinden, en op internet vind ik ze ook niet - ik heb ook nooit drivers voor een DVD drive hoeven te installeren.
Nog iets vreemds: Zowel Daemon Tools als allerlei ander soortgelijke software kunnen geen images meer mounten; ze doen het wel (geen foutmeldingen), maar ook die virtuele drives komen niet in Deze Computer.
Het lijke me een softwarematig probleem, maar hoe komt het, en vooral, hoe los ik het op?
Groeten, en alvast bedankt + prettige jaarwisseling,
Lennard.