Toon posts:

Meerdere gameconsoles op 1 LCD TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe LCD TV, die ik wil gaan gebruiken om TV te kijken en om mijn Nintendo Wii én Xbox360 console op aan te sluiten. Nu ben ik totaal nog niet bekend met de materie, en met de Search functie heb ik de antwoorden ook nog niet gevonden, vandaar dat ik even een beroep doe op jullie.

Ik wil eerder genoemde consoles allebei aansluiten op de TV, en uiteraard wil ik op de hoogst mogelijke kwaliteit games spelen. In de handleidingen van beide consoles staat dat ik ze moet aansluiten met een componentkabel. Maar bij alle TV's waarvan ik de specs opvraag is er maar één componenten ingang aanwezig. Is er een manier om de consoles aan te sluiten waarbij ik van de hoogste resolutie/kwaliteit gebruik kan maken? Of moet ik dan toch op zoek naar een TV met twee componentaansluitingen? Ik heb overigens de 'oude' x360, dus zonder een echte HDMI aansluiting. Misschien een noob vraag...., maar ik kom er niet achter door te googlen.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Gewoon een component switchbox. En het zou me niet verbazen als er multifunctionele component kabels op eBay te vinden zijn die in een Wii _en_ X360 kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Koetje, bedankt voor je berichtje. En daar had ik eigenlijk ook op kunnen komen, want het lag wel voor de hand dat zoiets bestaat. Ik heb even gezocht op google en ben verschillende oplossingen tegengekomen. Ik denk dat de meest voor de hand liggende optie zou zijn om een switchbox te kopen.

Heeft iemand ervaring met dergelijke kastjes? Ik lees vaak dat kabels erg belangrijk zijn voor de kwaliteit van het beeld. Maar als ik de plaatjes bekijk van die switchboxen, krijg ik een beetje de indruk dat ze er een beetje 'cheap' uitzien. En ik zou niet willen dat de kwaliteit van het beeld slechter wordt door het gebruik van zo'n kastje. Graag zou ik van iemand horen die zoiets gebruikt, en daar tevreden over is.

Nogmaals, bedankt. :)

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Als je TV een VGA in heeft zoals m'n Bravia kun je de VGA kabel voor de 360 aanschaffen en de Wii met een componentkabel er aan hangen.

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:48
MissingDog schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 18:39:
Als je TV een VGA in heeft zoals m'n Bravia kun je de VGA kabel voor de 360 aanschaffen en de Wii met een componentkabel er aan hangen.
Ik zou eerder andersom doen ;).

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
rafler schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 18:41:
[...]

Ik zou eerder andersom doen ;).
Wrom? 360 doet gewoon 1360x768 output over de VGA naar een HD Ready panel (hier wel in elk geval)

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:48
Bij mijn weten kun je met een x360 over component veel meer beeldkwaliteit halen dan met een wii of zie ik dit verkeerd?:)

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:31
rafler schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 18:44:
Bij mijn weten kun je met een x360 over component veel meer beeldkwaliteit halen dan met een wii of zie ik dit verkeerd?:)
Dat klopt. Bij een 360 over component kan je in HD spelen, dus op een 720p of 1080i/p resolutie.

De Nintendo Wii ondersteund geen HD, de hoogst mogelijke resolutie van de Wii is 480p. En die resolutie is prima met een (goede kwaliteit) Scart kabel door te geven.

Dus ik zou je 360 via component aansluiten, en de Wii via SCART. TV`s met 2x component zijn zeer zeldzaam, dus dat gaat het niet worden denk ik..

No Shame, only Fame!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:05
rafler schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 18:44:
Xbox 360 via VGA is scherper (1360x768 versus 1280x720 op HD Ready scherm) dan component. En dankzij de laatste (of die ervoor) dashboard update is het contrast ook een stuk beter geworden (zijn nu instellingen voor kleurprofiel). Ik vind VGA in iedergeval mooier.

Hiervoor had ik ook twee apparaten met behulp van een component switchbox aangesloten en dit beviel prima. Was een goedkope oplossing waarbij ik zelf dus met een schuifje het input kanaal moest bepalen, maar de beeldkwaliteit was prima. Nu ik mijn xbox 360 op VGA heb is mijn tv ingangen probleem dus opgelost :) .

Photography Portfolio Straaljager filmpje

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:53
Wii via RGB (via de scart connector) is een stuk beter dan composiet (al dan niet via scart)..
Maar over component zie je toch nog duidelijk verschil.
Pagina: 1