Toon posts:

PC valt uit op Verschillende momenten

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag Iedereen,

Ben sinds deze middag eigenaar van het volgende systeem:
(pc gemonteerd bij de winkel van aankoop)

C2D E6750 2,66 (boxed cooler)
ANTEC KAST met 380W (en 120mm fan)
2GB DDR2 800mhz (ValueRam)
DVD-Lezer
Western Digital 320 GB harde schijf
ASUS EAH3870 512mb DDR4 ram

Dus na alles te hebben geïnstalleerd hebben (WIN XP pro) en nodige Moederbord drivers, grafische drivers enz.

hij moest een aantal keer herstarten enz. allemaal geen probleem.
Na dat deze allemaal volledig geïnstalleerd waren heb ik de windows update gedaan (ongev 80 updates fzo..).

Pc herstarte na de updates, en achter +-45min valt hij uit & herstart vanzelf. Een 2de maal maar nu achter 20 min & de laatste keer nu even terug achter 1,5u...

Iemand die mss wat meer weet?

mvg,

Jeroen

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-01 21:46
Ik gok op een tekort aan stroom, kan je de exacte specificaties van je voeding geven? Het zou namelijk kunnen zijn dat er net iets teveel wordt gevraagd van je 12v lijn.
Ja kan ook zien hoe stabiel je voeding is met behulp van speedfan.

Verwijderd

Topicstarter
Dit zijn de specificaties van de desbetreffende voeding

http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=04638

Ik zit nu niet op de PC zelf, maar kan het kwaad dat bij zo maar steeds uitvalt (stel dat ik nu een diagnose wil maken met speedfan) ?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2007 20:52 ]

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Zou voeding kunnen zijn. Als je het niet vertrouwd, ga dan gelijk terug naar de winkel ermee.

Verwijderd

Topicstarter
K'heb even speedfan geopend en een screenshot genomen. en toen viel hij weer uit.

Afbeeldingslocatie: http://i9.tinypic.com/87m36dz.jpg

moest het opgelost geraken op de een of andere manier lijkt me dit wel fijner buiten weer te wachten enzo :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2007 21:30 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

De +12V lijn ziet er zo nogal zwak uit via Speedfan. Maar goed, Speedfan (in het algemeen: software) is niet heilig. Ik zou terug gaan naar de winkel en het hen laten uitzoeken. Sowieso vind ik 380W al krap. Ik zou er zelf 400W of 450W inzetten. Zeker met het oog op eventuele uitbreidingen altijd een marge houden. Maar laat hen maar lekker prutsen, vooral niet teveel zelf gaan rommelen. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door. Uitvallen kan aan meerdere onderdelen liggen, dus door uit te sluiten kom je er vanzelf achter welk onderdeel het probleem geeft.

Verwijderd

Topicstarter
oke zeerwel bedankt, bij het uitrekenen van online PSU calculator gebruik kwam ik aan 365w en da's wss een idle gebruik.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 21:53:
oke zeerwel bedankt, bij het uitrekenen van online PSU calculator gebruik kwam ik aan 365w en da's wss een idle gebruik.
de online PSU calculators zijn normaal vrij ruim in de berekening. Dus een 380W moet echt wel genoeg zijn. Maar je voeding vervangen door een andere om te testen kan nooit kwaad.

Verwijderd

Topicstarter
onderstaand de bluescreen error.

STOP: c000021a {Fatal System Error}
The Windows subSystem system process terminated unexpectedly with a status of
0xc0000005 (0x0016d5c0 0x010cf168).
The system has been shut down.

• berendonline
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-04 13:55
Dit lijkt eerder op een defect in 1 van je geheugen reepjes.

Ruil bij de winkel eerst je geheugen eens en test het dan nog eens.

Ik heb ook een keer een pc gebouwd met het zelfde probleem. Ik heb tot 3 keer geheugen geruild en toen was het systeem wel stabiel.

Als dat ook niet helpt de hele kast retour naar de winkel.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan zou ik eerder beginnen met memtest. Straks is je geheugen prima in orde en blijf je daarmee klooien, terwijl dat helemaal niet hoeft. Memtest zal je redelijk snel uitsluitsel geven of het geheugen defectis of niet (of mogelijk niet compatible met je systeem).

Verwijderd

Topicstarter
Memtest gaf geen errors // alsook een HD tool die checked for bad sectors enz.

gisterennacht heb ik windows nog es volledige ge-update & sinds dan is hij niet meer uitgevallen dus hij staat nu al een goede 8uren aan zonder uit te vallen en heb ook al games gespeeld zoals cod4 en crysis ... dus ik versta er geen snars van..

het geheugen is het allesinds niet heb geboot met 1 GB ram en dan nog es 1 GB ram en andere slots gebruikt.

heel bizar... (windows toch...)

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Hoelang heb je memtest gedraaid?

En meet je voeding *voor de zekerheid* eens door. Ik ben geen voorstander van het "VOEDING!" geschreeuw, maar die 12,35V is niet echt veelbelovend, en 380W is imho vrij krap. Hang er een multimeter aan om te testen anders.

Neem anders de hangen en opstartproblemen troubleshoot door.

Of breng hem naar die winkel en eis een nieuwe zonder problemen. Zij hebben een kloteproduct geleverd.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Topicstarter
memtest heeft 30-40 minuten gedraaid k'heb het gewoon laten gaan...

Er staat 11,35V & het gaat niet boven 11,45v(tijdens gamen + multi tasking enz.) dus ik denk dat het volstaat

Klinkt mss heel dom, maar tot vannacht stond er nog IE6.0 op... na de update heb ik geen blue screens meer gehad... ? heeft vandaag 10 uren uptime gehad met constant gebruik.

zou ik nog even wachten of het weggeblijft? (want gisteren was het frequent en nu niets meer...)?

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Een goeie memtest duurt een paar uur over het algemeen.
Ik zou idd even afwachten of het terugkomt. De kans is groot dat de winkel ook niks kan vinden en dat je de pc hetzelfde terugkrijgt.

Verwijderd

Memtest laat ik altijd 1 nacht lopen, dus 30-40 minuten is niet voldoende.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 17:59:
memtest heeft 30-40 minuten gedraaid k'heb het gewoon laten gaan...

Er staat 11,35V & het gaat niet boven 11,45v(tijdens gamen + multi tasking enz.) dus ik denk dat het volstaat

Klinkt mss heel dom, maar tot vannacht stond er nog IE6.0 op... na de update heb ik geen blue screens meer gehad... ? heeft vandaag 10 uren uptime gehad met constant gebruik.

zou ik nog even wachten of het weggeblijft? (want gisteren was het frequent en nu niets meer...)?
Weet je wel waar je mee bezig bent? Die 11,35V, hoe laag wordt die maximaal? En hoe check jij die voltages tijdens gamen? Via de logger? Heb je geen multimeter in huis om je 12V lijn door te meten?

En memtest moet je gewwoon een stuk of 7 passes laten maken voordat je ook maar iets kan zeggen over je PC zijn geheugen.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Topicstarter
neen, ik ben geen verfente pc gebruiker dus zal ik deze tests allemaal nog eens goed laten lopen...
Pagina: 1