Geluid doet raar

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WutuS
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-11-2024
Hallo,

ik zit met een probleempje.

Mijn geluidsuitgang doet raar. Ik heb een Asus m2n-sli moederbord, en de geluiduitgang doet het niet, (of iig heel heel erg zacht)

maar als ik mijn speakers (headset) aansluit op de uitgang aan de voorkant van mn pc komt er wel gewoon perfect geluid uit.

Komt dit misschien door een software matige verkeerde instelling? (front-back) of is gewoon het moederbord keduuk? hij is net nieuw uit de doos.

Groetjes,

Wouter

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:17

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Audio en HiFi forum policy - Het regime al doorgekeken?
En dit? Het algemeen beleid
Met name deze Het algemeen beleid #voorgot en Het algemeen beleid #groeten
WutuS schreef op donderdag 27 december 2007 @ 20:09:
Komt dit misschien door een software matige verkeerde instelling? (front-back)
Waarschijnlijk wel
of is gewoon het moederbord keduuk? hij is net nieuw uit de doos.
Kan ook.

Ik mis eigen inzet:
Wat heb je al geprobeerd? Heeft het wel even goed gewerkt?
Configuratie scherm al doorgekeken? Google al uit je hoofd geleerd? Support site van je MB al geraadpleegd?

[ Voor 19% gewijzigd door remco_k op 27-12-2007 20:21 ]

Alles kan stuk.

• WutuS
ik heb geprobeerd mijn configuratiescherm te doorzoeken met de optie of er een softwarematige instelling voor is - niet gelukt

ik heb de FAQ /support van mn geluidschipset al doorgelezen - niet gelukt

ik heb geprobeerd of het niet ligt aan mn versterker, en dat is dus niet zo. want de voorste ingang werkt dus wel.

ik ga zelf wel verder zoeken. thnx voor de waardevolle reactie :)

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:20
Het enige dat ik hierover weet, is dat als er een frontpaneel met audio-uitgangen intern is aangesloten, er aan de achterkant aansluitingen komen te vervallen. Ze zitten er dan nog steeds, alleen functioneren ze niet. Daar ben ik bij onze huiskamer-PC (Een oude Asus P4S800mx) achter gekomen toen ik ons frontpaneeltje had aangesloten, en het geluid via de achterkant 'ineens' niet meer werkte. Boekje erbij gepakt, en daar stond het in. Ik weet niet of dat bij nieuwere moederborden ook zo is... Succes

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Verwijderd

Wanneer ik de front aansluiting van mijn ASUS moederbord gebruik wordt dit door SOUNDMAX software(dacht dat het soundmax was iig) gedetecteerd en automatisch de frontuitgang gebruikt, de backuitgang wordt dan uitgeschakeld. Haal ik de frontconnector eruit dan heb ik alleen back.

Ik zou even kijken of er software van de geluidskaartfabrikant beschikbaar is, deze installeren en zoeken naar een optie om front/back instellingen te wijzigen.

• WutuS
thnx phoeba! ga ik doen. :)
Pagina: 1