Sketch up (niet alles sluit)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.054 views sinds 30-01-2008

• smok84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-09 22:44
Beste tweakers,

op dit moment ben ik al een tijdje bezig met sketch-up alleen ik loop constant tegen een bepaald probleem op.
Ik heb namelijk regelmatig dat ik bijvoorbeeld een vorm teken, laten we zeggen een vierkant, dat sketchup deze vorm niet sluit. Normaal gesproken sluit sketchup het vierkant en maakt hij er een vlak van die je een kleur kan geven. Alleen soms heb ik dat hij het vierkant niet wil sluiten en er dus ook geen kleur aan kan geven. Echter als ik er een hoop diagonalen in trek dan sluit hij soms wel weer een vlak.

ik heb al op internet gezocht en kwam een aantal oplossingen tegen maar daar lag het bij mij niet aan zoals:
- er op letter in de zelfde layer te werken
- dat je op de zelfde hoogte blijft werken(hoewel dat eigenlijk ook niet moet uitmaken)
- niet in andere groepen om componenten gaan werken
- niet door andere lijnen heen werken

ik vind het vrij lastig om het probleem te omschrijven en ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel. Alvast bedankt voor de moeite allemaal

• _Teq_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:52
Zelfs als je het 'vierkant gereedschap' neemt? (dus niet alle vier de zijden apart trekken)
In principe zou het gereedschap _altijd_ een gesloten vlak moeten maken.

Het kan ook zo zijn dat je de voor of achterkant kleur van je vlakken hetzelfde heb staan als je achtergrond waardoor je het vlak niet ziet terwijl het er dus wel is.

Ik herken het probleem en ik moet zeggen dat hij bij mij altijd komt door (minimale) hoogteverschillen. Zelfs als ik een .DXF importeer uit AutoCAD (dus volledig 'plat') krijg ik soms te maken met minimale (lees: microscopische) hoogteverschillen waardoor de vlakken niet sluiten. Hoe dit precies op te lossen is weet ik niet. Ik besteed er niet teveel aandacht aan en ram er meestal een diagonaal doorheen die ik dan vervolgens 'hide'. Niet de fraaiste oplossing, maar ik zou anders niet weten hoe het wel moet (ja, ik weet het wel: de hele tekening ondersteboven keren op zoek naar het hoogteverschil....)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:28

MsG

Forumzwerver

Soms trek ik een al bestaande lijn nog een keer, zodat Sketchup er wel ineens een vlak van maakt. Ik herken je probleem echter wel, en heb het zelf ook wel eens. Draai eens goed om je model en zoom eens goed in. Heb je geen hoogteverschilfoutje? Als hij het met een simpele vierkant al niet doet, lijkt me een beetje raar. Werk je wel met rechte en evenwijdige lijnen? Dus parallel aan de betreffende assen?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Ik begrijp je waarschijnlijk helemaal verkeerd, maar helpt het als je de enable lenght snapping hoger zet in window/model info?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Een plaatje zegt vaak meer dan duizend woorden, dus begin maar met het posten van screenshots ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

hoi iedereen,

ik heb een gelijkaardig probleem.
ik ben onlangs begonnen met sketchup en om wat te oefenen was ik een zandloper aan het tekenen.

Ik kan alleen vlakken tekenen binnen in de zandloper (waar het zand moet komen) maar ik krijg maar geen vlakken aan het kegelvormig gedeelte waardoor ik er geen glas kan tekenen.

weet er iemand hoe ik van de kegel een vlak kan maken?

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/8vqyyelwply0njw/Schermafdruk%202016-12-29%2015.11.29.png?dl=0

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:43
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2016 @ 15:23:
hoi iedereen,

ik heb een gelijkaardig probleem.
ik ben onlangs begonnen met sketchup en om wat te oefenen was ik een zandloper aan het tekenen.

Ik kan alleen vlakken tekenen binnen in de zandloper (waar het zand moet komen) maar ik krijg maar geen vlakken aan het kegelvormig gedeelte waardoor ik er geen glas kan tekenen.

weet er iemand hoe ik van de kegel een vlak kan maken?

[afbeelding]
Mogelijk is het handiger om een nieuw topic te openen, reageren op een 10 jaar oud topic met een nieuwe vraag is niet helemaal de bedoeling. Tevens doet je plaatje het niet

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:59

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Een 10 jaar oud topic kicken met een compleet andere vraag is hier inderdaad niet de bedoeling. Dit topic gaat dan ook op slot.

Sketchup is een programma waar ontzettend veel tutorials voor te vinden zijn, ga bijvoorbeeld eens opzoek naar tutorials om vazen te maken. Ik denk dat je daar prima mee uit de voeten kunt in deze situatie.

Mocht je er na wat research nog niet uit komen, mag je natuurlijk altijd een nieuw topic openen waarbij je niet alleen je vraag voorlegt maar ook uitlegt wat je al geprobeerd hebt, zo komen wij niet met oplossingen die je zelf ook al gevonden had.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
[html][norml][/norml][/html]