[XP] DRM licentie

Pagina: 1
Acties:
  • 314 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mr_derk
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
hallo,

ik kijk af en toe een eredivisie wedstrijdje via planetvoetbal. Dit systeem werkt met een drm-licentie. Zonet wou ik weer eens een wedstrijdje kijken, maar gaf wmp een error. Na enig zoekwerk kwam ik er achter dat je hele drm-licentie word verknald als je bijv. een hardware update hebt gedaan (Artikel ID: 891664 van windows help). Dit is bij mij ook het geval geweest (nieuwe cpu, en een bios update). Volgens de help functie was de enige oplossing om het systeem in oude staat terug te brengen, en het dan nog eens te proberen. Je begrijpt dat dit geen optie is.

Zij er tweakers die hier ervaring mee hebben, en/of er een creatieve oplossing voor hebben? Of heb ik dikke pech.

bvd

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

mr_derk schreef op donderdag 27 december 2007 @ 19:40:
Zij er tweakers die hier ervaring mee hebben, en/of er een creatieve oplossing voor hebben? Of heb ik dikke pech.
Als je niet van tevoren een backup van je DRM licenties hebt gemaakt voor die upgrade en heractivering dan heb je een vraagstukje :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wat je misschien kan proberen is contact op te nemen met de contentleverancier (planet?), en kijken wat zij als oplossing aandragen?

Het is zo ongelooflijk makkelijk om een vervelende opmerking te maken over DRM, maar ik doe het niet.

[ Voor 9% gewijzigd door spone op 27-12-2007 21:09 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

spone schreef op donderdag 27 december 2007 @ 21:09:
Het is zo ongelooflijk makkelijk om een vervelende opmerking te maken over DRM, maar ik doe het niet.
Nou, dan doe ik het wel :P
Het is in mijn ogen een slecht bedacht, doorgevoerd en halfbakken geimplementeerd iets.
Helaas is het niet eens eenvoudig om dergelijke backups te maken, hoofdzakelijk op aandringen van de mediaindustrie overigens.

Maar goed, daar heeft de topicstarter nu even niks aan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• mr_derk
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
bedankt voor de info, het lijkt er dus op dat drm niet meer wat word op mijn pc :)

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-02 13:20

SeatRider

Hips don't lie

spone schreef op donderdag 27 december 2007 @ 21:09:
Knap dat je door het niet te doen het zojuist gedaan hebt :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

mr_derk schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 10:08:
bedankt voor de info, het lijkt er dus op dat drm niet meer wat word op mijn pc :)
Als je inlogt met je eigen wachtwoord op de site zou je hem toch opnieuw kunnen downloaden. Zoiets is meestal voor meerdere machines geldig. Ik heb wel eens een liedje bij planet gedownload en die mocht bv. op 5 machines staan e.d..

En daarbij, bel dan Planet gewoon ff hun zullen daar ook niet zo moeilijk over doen.
Pagina: 1